Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakershjärta71 skrev:PutteA det skulle vara intressant att få veta hur många av det ökade antalet i resp arena som bara är sponsorer resp vanliga privatpersoner.
En sak är att en ny arena skulle få redan de som ser enstaka matcher, att titta oftare. Det tror jag också. Undersökningen ville jag göra för att somliga av er härinne lagt vikten vid, att det är servicen i en arena, bättre toaletter, andra typer av restauranger, ölpubar osv som är orsaken till att vi inte kan fylla hallen mer Idag. Därför ville jag göra denna lilla undersökning för att bevisa, att vad avser bekvämligheten så är den långt ifrån det största problemet. Som sagt, hade hallen haft fler sittplatser lediga så kan man ju vinna de resterande 4% som stannar hemma. Där hoppas jag att den nya arenan också tillåter ett mycket större antal sittplatser för allmänheten än det ser ut i befintlig hall.Power Play skrev:Jag är ledsen, hjärtat. Jag förstår verkligen inte vad du tycker att du får ut av det här. Din lilla undersökning i all ära, men vad tycker du utfallet hos samtliga andra föreningar som byggt nya bekväma arenor säger? Varför skulle just Växjö vara undantaget från att en ny modern arena = ökad publiktillströmning?
Varför har han inte gått på hockey tidigare för?PutteA skrev:Min egen far sa senast på juldagen att han ska börja gå på hockey igen så fort nya arenan är klar!
Lakershjärta71 skrev:Varför har han inte gått på hockey tidigare för?PutteA skrev:Min egen far sa senast på juldagen att han ska börja gå på hockey igen så fort nya arenan är klar!
Kan bara gå tillbaka på min lilla lilla studie där noll personer valde toalettalernativet. Men om man hänger upp sig på toaletterna, nä då anser jag att då brinner man inte särskilt mycket för hockeyn i den här stan. Då kan man gott stanna hemma för gott! Personligen skulle jag nog ha andra intressen om jag nu var så envis mot mig själv att stanna hemma bara för att toaletterna inte duger för dagen, obs! OM jag nu skulle råka behöva gå på toaletten. Vilken KATASTROF! Hur många av de som stannar hemma (tusentals?) har inte gått på en offentlig toalett förut? Själv har jag gått på toaletten max 7 ggr från att Lakers började lira hockey. Du gör dina behov max 1 gång/match, och oftast inte ens det. Tycker det är ett löjligt försvar för att inte gå på hockey, om man nu så gärna egentligen vill det.alfax skrev:Så är det Anders och jag kan räkna upp minst 10 damer som kommer att gå den dag de kan besöka en toalett som är anständig.
På 2 forumplatser på nätet, som innefattade personer boende i Kronobergs län, frågade jag slumpvis ut 443 personer
Lakershjärta71 skrev:Kan bara gå tillbaka på min lilla lilla studie där noll personer valde toalettalernativet.
Jag har inte påstått att studien är generell, men den säger ändå "något". Det får gemene man bedöma. Jag gjorde det som en kul grej, för att se vad jag skulle fått fram för svar. Jag vet att de är kronobergare.ratscore skrev:Varför har du komplicerat svaren så mycket? Varför räcker det inte med bara;
"Kommer du vilja se fler matcher med VLH i den nya arenan nästa år?"
svar; "JA" eller "NEJ"
min analys anser att din analys är kaput!
Jag har inte påstått att studien är generell, men den säger ändå "något".
Jo, studien säger vad 169 personer tycker. Däremot kan den vara kass för att ge den generell trovärdghet.erlind skrev:Jag har inte påstått att studien är generell, men den säger ändå "något".
Nej Lakershjärta, din undersökning säger ingenting.. Som "bevis" är den helt värdelös. Se på PutteA's siffror istället, dom säger faktiskt "något".
Lakershjärta71 skrev: Jo, studien säger vad 169 personer tycker. Däremot kan den vara kass för att ge den generell trovärdghet.
En till som fattar trögt.erlind skrev:Lakershjärta71 skrev: Jo, studien säger vad 169 personer tycker. Däremot kan den vara kass för att ge den generell trovärdghet.
Men för f-n, då menar du att din studie inte har någon trovärdighet. Vi kan med andra ord lägga ner den diskussionen?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster