Karol Krizan

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Karol Krizan

Inläggav Lakersfan_03 » tor jan 06, 2011 11:50 am

Friberg:
Allsvenskan är sämre i år än den var förra året. Jag tror de flesta inser det när vi väl står där i Kvalserien.
En målvakt är 50% av laget. Ju förr ni inser det desto bättre.
Hade vi värvat Lundström som nu spelar i Frölunda så tror jag inte vi hade tagit Karol Krizan.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav puff » tor jan 06, 2011 12:02 pm

Bara en liten reflektion
Att se vem som har rätt i målvaktsfrågan återstår att se. Men att påstå att målvakterna är de som är anledningen till att vi ledde serien vet jag inte om jag kan hålla med om. Jag skulle vilja påstå att vi leder serien på grund av att vi har så bra forwarsuppsättning som hela tiden lyckas producera många mål, fler än motståndarna. Tittar man på insläppta mål så hade vi inte lett serien. OK. det kan vara backarnas fel men jag tycker att både Bengtsberg och alsenfelt är duktiga puckmotare men som samtidigt lämnar mkt returer. Jämför man med Fasth så är det stor skillnad.
Sedan är väl inte räddningsprocent förra året helt ointressant. Den kan ge en vink om hur man klarade stress situationen under ett nervigt kvalspel Man kan alltså jämföra räddningsprocent under serien förra året med räddningsprocent under kvalserien, OK bättre lag men samtidigt en annan situation som innebar stress.
Jag föredrar att vänta och se.
puff
Forumdemon

Inläggav PutteA » tor jan 06, 2011 12:49 pm

Dito!!!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » tor jan 06, 2011 8:57 pm

Jag håller med puff rakt av, mycket bra inägg skulle jag vilja säga och det förtydligar det hela, genom att det är backar vi behöver i första hand, inte något annat.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » lör jan 08, 2011 11:16 pm

Jag kan inte riktigt se meningen med att låta bli att värva en förhoppningsvis bra målvakt bara för att man ska prioritera backar...!? Pengarna verkar ju finnas, så varför inte vänta ett tag och se vilka backar som dyker upp!? Jag tvekar på att man hade kunnat hitta en bättre (*på papperet) målvakt än Krizan om man hade väntat och prioriterat backar. När den rätte backen dyker upp till rätt penning, så kommer Evert finnas där med ett kontraktförslag - om man nu verkligen beslutat sig för att hårdsatsa mot ES redan i år.

Njae, jag kan inte riktigt hålla med om att Oscar eller Bengan har det som krävs för att dominera en eventuell kvalserie. Jag skulle inte heller, om jag var i Everts position, förlitat mig på att någon av dem håller för det. Skulle det däremot sk*ta sig totalt med Krizan mellan stolparna så har man ändå en mer än värdig 2;a målvakt i både Alsenfelt och Bengtsberg.

Om det nu blir Krizan som vaktar imorgon mot IKO så får vi i alla fall se hans spel och då förhoppningsvis en skymt av vad som komma skall. Hursomhelst så tror jag att han kommer att behöva ett par matcher för att komma in i sin riktiga form och hittar sin roll i VLH. Personligen hoppas jag på att få se en toktaggad Krizan som levererar.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav PutteA » lör jan 08, 2011 11:34 pm

Jag säger som jag sagt innan. Kan inte tänka mig att Krizan är nått annat än toktänd. Om det skulle bli fiasko och han misslyckas så är hans karriär defenitivt slut på elitnivå. Detta är hans absolut sista och största chans att komma ut på dom stora scenerna en sista gång innan karriären är över. Sen är det inte säkert att detta hjälper, han kanske är slut, men det lär vi snart få se.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » sön jan 09, 2011 12:14 am

Vill bara tillägga att det är synd att säga att pengarna finns, för det gör det inte. Den här gången är det en sponsor som sätter upp Krizan på sitt lönekonto. Det finns inga pengar för värvningar i klubben om man ska följa den ekonomiska sidan, vilket klubben kommer att göra. Det ska vi också vara glada för.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » sön jan 09, 2011 11:29 am

Du sa likadant Räven på försäsongen när det började pratas om att det skulle in ytterligare en forward, och vips så stod Evert där med Josh Soares!

Tror inte Evert skulle prata i media om att man ska förstärka laget om nu det inte fanns pengar till det. Våran sportchef är smartare än så!

Och folk som inte fattar hur vi kunde ta Krizan i stället för backar, hur vet ni vad det finns för backar på marknaden? Jag tycker ju att om man ska plocka in en back, ja då ska det väl ändå vara en TOPP-back. Ingen mening att plocka in en back som ska vara 5:e-6:e back?
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Räven » sön jan 09, 2011 12:28 pm

Ja Stoffe, självklart är Evertsson en smart person, det har vi sett många bevis på. Men det jag sa på försäsongen var och ganska vettigt när jag sa det, för då visste jag inte att sponsorer skulle sätta upp Josh på sitt lönekonto, som också är fallet med Krizan. Det belastar inte Lakers något.

dDet jag gör mina uttalanden om, är att jag vet inte mer än vad budgeten klarar av, något annat har jag ingen som helst aning om.

Jag håller också med dig i dina tankar om att det inte är helt lätt att hitta rätt back som tillför laget rejält. Men likväl är det vår backsida, som om vi inte hittar en lösning på detta, så blir det vårt fall. Det är min känsla i allafall.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » sön jan 09, 2011 12:42 pm

Räven skrev:
Jag håller också med dig i dina tankar om att det inte är helt lätt att hitta rätt back som tillför laget rejält. Men likväl är det vår backsida, som om vi inte hittar en lösning på detta, så blir det vårt fall. Det är min känsla i allafall.

Ja men våran backsida är ju den som Evert ska fixa till om han får chansen.

Men jag kan likväl inte fatta hur ni kan sitta och dömma ut Evert och Krizan! Ge Krizan en chans, och vänta och se vad Evert hittar på backsidan innan man målar fan på väggen! Vi har en gudabenådad sportchef, och jag litar på honom :clap:
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Räven » sön jan 09, 2011 12:54 pm

Vi får vänta och se vad det blir, Stoffe. Vi vet det fram på vårkanten.

Det jag kan känna oro inför är att jag tyckte att vi hade två hungriga målvakter, som så här långt klarat sig fullt godkänt. Men vi tycker alla lite olika, utan att det behöver vara så himla fel.

Vi hoppas alla att det ska bli bra för laget både harmoniskt och sportsligt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » mån jan 10, 2011 3:51 pm

En intressant intervju med Krizan i Kvällsposten idag! Även en krönika om Växjö Lakers och hur vi knöt näven i fickan igår
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav PutteA » mån jan 10, 2011 4:21 pm

Bara i pappersbilagan som vanligt eller??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakersfan_03 » mån jan 10, 2011 5:35 pm

Oscar kan vara med o tampas. Jag tycker dock Bengtsberg varit allt för ojämn för att vi ska ha två stabila målvakter. Nu kommer Oscar och Krizan trigga varandra och jag tror det här blir superbra
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav Skorpan » mån jan 10, 2011 10:33 pm

Kan idag meddela att Krizan gör en GRYM träning med laget. Såg riktigt vass ut med plockhandsken! Har förövrigt flyttat in på Hovshaga idag.

I övrigt så var inte Bengtsberg ens med på träningen idag och det mesta talar ju för att han är på väg bort, ingen överraskning dock. Mina källor (som brukar veta vad de talar om) snackar om att det blir Vitryssland för Bengtsbergs del!
“Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.”
-Bill Shankly, Liverpool F.C
Användarvisningsbild
Skorpan
Forumamatör

Inläggav ratscore » mån jan 10, 2011 11:36 pm

PutteA skrev:Bara i pappersbilagan som vanligt eller??

Helt okej intervju där han talar om forna rykten (MoDo-tiden). Han har längtat till Sverige sedan dess, förklarar att hans version av historien är annorlunda men att han hellre vill blicka framåt än bakåt. Han verkar vara grymt sugen på att få spela i alla fall och han säger att han skulle ha väldigt roligt om han fick spela mot MoDo, om bägge lagen hamnar i KS dvs.

etc, etc... :)
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Räven » tis jan 11, 2011 12:01 am

Ja, varför inte, jag kan "önska " att det blir MODO och AIK som kvalar negativt. Det skulle vara roligt att få möta våra gamla spelare i ett kval och dessutom skicka ner dem till Allsvenskan. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis jan 11, 2011 12:09 am

Kan ingen skriva ner hela intervjun. Jag sitter i Falköping och här går inte att köpa Kvp, bara GT. :cry:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » tis jan 11, 2011 12:19 am

Håller med PutteA, vore otroligt snällt om någon har orken till att göra detta!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav erlind » tis jan 11, 2011 12:53 am

Skorpan skrev:I övrigt så var inte Bengtsberg ens med på träningen idag och det mesta talar ju för att han är på väg bort, ingen överraskning dock.

Enligt Evertsson är det nu bekräftat att Bengtsberg inte spelar mer i Lakers denna säsongen, fast han säger inte vart han är på väg eller om det handlar om en utlåning eller om det är en ren övergång. Allt enligt morgondagens smp.
Kommer dessutom ett reportage om VIDA arena i morgondagens tidning med en hel del bilder :D
erlind
Forumamatör

Inläggav Anders L » tis jan 11, 2011 8:37 am

Bengtsberg mot Ryssland.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav ratscore » tis jan 11, 2011 9:02 am

PutteA skrev:Kan ingen skriva ner hela intervjun. Jag sitter i Falköping och här går inte att köpa Kvp, bara GT. :cry:

Svartvadet skrev:Håller med PutteA, vore otroligt snällt om någon har orken till att göra detta!

Ska se ifall jag kan scanna på något sätt när jag kommer hem och sen kan jag ju lägga upp det på nån länk ;)
Det är två sidor text om Krizan och vinsten mot O-hamn, orkar inte skriva ner allt det :P
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Svartvadet » tis jan 11, 2011 9:18 am

Ta kort med mobilen och lägg upp i bilder annars? www.ladda-upp.com är en enkel sida för sådant
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » tis jan 11, 2011 12:44 pm

Hehe, min smart-phone är på reparation, har en gammal lånetelefon utan kamera för tillfället. Men jag fixar det så snart som möjligt, don't get your panties in a twist ;)
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Power Play » tis jan 11, 2011 2:39 pm

Jag har tidningen och kan skanna alltihop. Funkar det med pdf på den där sajten?
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Power Play » tis jan 11, 2011 3:01 pm

Jag svarar själv - nej det gick inte med pdf. Jag har gjort om till jpg och laddat upp - det blev hyggligt läsbart i alla fall. Det var ett helt uppslag, så det är delat på två filer:

http://www.ladda-upp.com/bilder/46298/krizan-kvp-1
http://www.ladda-upp.com/bilder/46299/krizan-kvp-2
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav ratscore » tis jan 11, 2011 3:21 pm

Tack PP, nu slipper jag dona när jag kommer hem :)
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Fredrik R » tis jan 11, 2011 3:35 pm

Och jag som precis suttit i en halvtimme och skrivit ner och lagt ut på bloggen...Jaja. :P
http://fredrikrohdinsblogg.blogg.se/?tmp=11143406
Senast redigerad av Fredrik R tis jan 11, 2011 3:54 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » tis jan 11, 2011 3:39 pm

Verkar som man ska börja läsa kvp lite oftare. Den här killen skriver ju fan så mycket bättre en både nätterström och elofsson på smp :)
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Power Play » tis jan 11, 2011 3:49 pm

Ja, dagen efter match köper jag alltid Kvp. Där står alltid om HA i den. I övrigt ger jag inte mycket för blaskan och köper Aftonbladet resten av veckan - det är den minst dåliga av kvällstidningarna.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » tis jan 11, 2011 4:11 pm

Tackar så hemskt mycket för detta PP, riktigt bussigt!

Krizan verkar vara sjukt laddad, och som en HV-legendar sa:

"Kommer han upp i 85-90% av sin kapacitet är det stor chans att det blir Smålandsderby i Elitserien nästa år"
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis jan 11, 2011 4:43 pm

Power Play skrev:Ja, dagen efter match köper jag alltid Kvp. Där står alltid om HA i den. I övrigt ger jag inte mycket för blaskan och köper Aftonbladet resten av veckan - det är den minst dåliga av kvällstidningarna.

Jag köper KVP varje dag ,står alltid något om Smålandsidrotten och andra nyheter som hänt i vårt närområde ,klart bästa kvällstidning enl. mej.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » tis jan 11, 2011 4:49 pm

Jag köper med KVP, dock blev det Expressen igår vilket är samma sak men mer rikstäckande. Dock var intervjun med Krizan även med där! ;) Gillade förövrigt intervjun starkt.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Power Play » tis jan 11, 2011 5:07 pm

Svartvadet: Är jag så bussig så jag kan få jobb på Länstrafiken tror du? :wink:

Ang. Kvp.
Jag tycker att den journalistiska nivån på kvällstidningarna håller extremt låg nivå i allmänhet, och på Kvp/Expressen i synnerhet. Det som också stör mig extremt just på de två sistnämnda är att deras korrekturavdelning antingen kommer från Kina, eller har fått sparken samt att det är näst intill omöjligt att få proffessionella, och inte minst mogna, svar på mail man skickar till dem. Aftonbladet håller hyfsat hög svansföring (för att var en kvällstidning).
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Power Play » tis jan 11, 2011 5:09 pm

ratscore skrev:Tack PP, nu slipper jag dona när jag kommer hem :)

Inga problem, broder! Jag har rätt hyfsade förutsättningar för sånt här på jobbet.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season