Ministudie ang intresse för Växjö Lakers

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Ministudie ang intresse för Växjö Lakers

Inläggav erlind » tis jan 11, 2011 12:30 am

Lakershjärta71 skrev:Svartvadet, det där är ju en helt annan studie. Men den är ju inte trovärdig eftersom du har hittat på det här och nu.

Vill påstå att din och svartvadets studier har ungefär lika hög trovärdighet.
Länktips till dig LH71
http://sv.wikipedia.org/wiki/Metodfel
http://sv.wikipedia.org/wiki/Obundet_slumpm%C3%A4ssigt_urval
erlind
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » tis jan 11, 2011 12:37 am

Jo men fortfarande så är mina 15.000.000 lika trovärdiga som dina 169...

På tal om att hitta på, du är helt 100% säker på att din inte är hemmagjord på 10 min?

Att säga 169st tycker och att alla då måste tycka såhär är ett lexikaliskt fel om generalitet, och saknar allt av värde när det inte finns en källgrund till uttalandet.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 12:43 am

PutteA skrev:Skillnaden mellan din och min inställning till detta LH71, är inte så stor, men den skiljer sig på en viktig punkt. Du och jag skiter i vart Lakers spelar sina matcher, vi går ändå. Skillnaden ligger i att du har svårt att inse att vi är en liten klick och att flertalet i vårt samhälle inte sätter Lakers så högt som vi gör. Dom som inte tycker det är värt att sätta sig i bilen eller på cykeln för att ta sig till hallen när det på nått sätt tar emot. Men vet dom däremot att det är en härlig upplevelse, inte bara hockeymässigt att komma till arenan, så är det liksom mer värt att dra iväg. Du har tydligt svårt att se dessa saker eftersom du inte är av den åsikten. Man måste kunna se bortom sina egna åsiker.
Jag tror väl och vill ju inse, att det är huvudnumret, dvs hockeymatchen som är Orsak 1 som avgör om man helt enkelt tar sig till hallen eller inte. Finns inte intresset för spelet hockey, vad ska man då där att göra?? Varför ska man då slösa flera hundra kronor på en sport man inte är intresserad av?? Då skulle jag helt klart lägga de 2 ½ timmarna på något vettigare en onsd eller sönd. kväll. Det är iaf så jag tänker.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 12:48 am

Svartvadet skrev:Jo men fortfarande så är mina 15.000.000 lika trovärdiga som dina 169...

På tal om att hitta på, du är helt 100% säker på att din inte är hemmagjord på 10 min?

Att säga 169st tycker och att alla då måste tycka såhär är ett lexikaliskt fel om generalitet, och saknar allt av värde när det inte finns en källgrund till uttalandet.
Så varför vill du i så fall sjunka lika lågt som jag då för, om du inte kan bevisa din undersökning?? Räcker det inte att jag gjort (eller inte gjort?) en simpel undersökning?
Jag har så pass gott samvete i mig, att jag kan gå ut med det här och säga, att jag har tagit mig ganska mycket tid att genomföra undersökningen.
Jag vet faktiskt inte varför någon skulle vilja eller vinna på, att lägga fram en falsk undersökning??

Flera av ni andra här kan väl göra en liknande undersökning med samma svarsalternativ så kan vi ju få ihop några tusen svar (som gör undersökningen mer trovärdig) så kan man ju se om ni andra får ungefär samma procentsatser på era svarsalternativ som på mina.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis jan 11, 2011 1:01 am

Exakt LH71, precis så, så tänker du!!!?????
Men du tillhör dom bitna, vi är färre än dom andra som du inte förstår dig på. Hmmm, det gör inte jag heller, men jag har sedan länge insett att dom finns, och dom är många fler än oss!! Det är så, jag lovar...... så även om du VILL tro att alla som kommer till arenan är av samma hockeyintresse som du och jag, så är det INTE SÅ!!!!

Hur kan det finnas krig i världen, jag menar jag hatar krig och sånt. Jag vill TRO att alla tänker så. Men tyvärr, jag insåg ganska ung att krig utkämpas av många på vår jord, och det finns t.o.m dom som roas av det.

Tänk om allt var svart & vitt LH71, vad lätt det hade vart. Det fanns bara dom som är hockeyintresserade och dom går alltid på hockey, i ur och skur. Sen finns det dom som inte är intresserade av hockey, och dom går aldrig på hockey! Men tyvärr här med, det finns dom som älskar hockey, och det finns dom som hatar hockey, och det finns dom som gillar det lite grann, och det finns dom som inte gillar det men samtidigt inte har nått emot de. Det finns dom som skiter i hockeyn, men går ändå för att titta på människor, och det finns dom som gillar hockeyn så där, men älskar stämmningen allt runt omkring. Alla sorter finns, och många av dom går till arenan ibland. Vi vill ha dit dom oftare, därför bygger vi en bättre lokal att bjuda dom till!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 1:18 am

Det är väl lätt att tänka som jag gör, för jag själv har inte ekonomi att göra precis vad jag vill, och då prioriterar jag främst mina brinnande intressen, t.ex. hockey. Det är inte gratis att kolla på hockey, för de som Idag stannar hemma lägger redan sina pengar på annat, om man nu inte har väldigt god ekonomi förstås så man kan köpa ex. ett sittplatsabonnemang för tusentals kronor eller kan göra något besök till den nya arenan under en säsong också. De människor du pratar om finns naturligtvis. Men de du pratar om, som är bara litegrann intresserade, misstänker jag gör isf bara enstaka besök under en säsong eller väljer att se de större matcherna. Skulle du betala ett sittplatsabonnemang om du bara var lite intresserad eller bara för att kolla på människor och för att känna på lite stämning? Det räcker med att du promenerar ner till stan så kan du se på en massa olika sorters människor där. Det är dessutom gratis. Eller tar du bilen ner och sätter på din favoritmusik på högsta volym, så får du din stämning på "köpet". Och har du tur så skiner solen på dig också. :D
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tis jan 11, 2011 8:27 am

Härlig inställning och gott jobb!
Man bör alltid se kritisk och utanför boxen på det mesta och nu har du gett din version,det går alltid att göra saker o ting annorlunda men det viktiga är att man försöker.Det jag oxå tycker är intressant är hur vår nya arena ska locka åskådare som inte sett hockey innan eller iaf alldeles för sällan,kommer de komma nu när vi har en ny arena att servera formatet i?
Kommer bli spännande tid framöver!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » tis jan 11, 2011 2:33 pm

Tack!!! :clap: MYCKET länge sen jag hade så här roligt... :roflol: :roflol: :roflol:
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav serra » tis jan 11, 2011 2:44 pm

hahahahah..
håller med box...bandy lagg varning på tråden!!
låses ej!!!! :)

Lakershjärta..en fråga bara.
Du skriver att du ställt denna fråga till kronobergare...hur vet du det?
Du har väl gjort undersökningen genom internet? Hur kan du då veta vem svarat och VART dom bor???
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 3:08 pm

serra skrev:hahahahah..
håller med box...bandy lagg varning på tråden!!
låses ej!!!! :)

Lakershjärta..en fråga bara.
Du skriver att du ställt denna fråga till kronobergare...hur vet du det?
Du har väl gjort undersökningen genom internet? Hur kan du då veta vem svarat och VART dom bor???
Forumens system fungerade så att man vet vart i Sverige man är bosatt. Behöver inte sägas mer.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tis jan 11, 2011 3:13 pm

ok så det var omöjligt för en person som bor i kiruna att svara på dina frågor?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 3:15 pm

Malul skrev:Härlig inställning och gott jobb!
Man bör alltid se kritisk och utanför boxen på det mesta och nu har du gett din version,det går alltid att göra saker o ting annorlunda men det viktiga är att man försöker.Det jag oxå tycker är intressant är hur vår nya arena ska locka åskådare som inte sett hockey innan eller iaf alldeles för sällan,kommer de komma nu när vi har en ny arena att servera formatet i?
Kommer bli spännande tid framöver!
Härligt med personer som även funderar som jag :wink:

Tänkte på en annan sak. Om man nu vill ha tillgång till restaurangen i hallen så lär man få äta antingen innan eller efter matchen, för du hinner knappast äta under pausen om du först ska ställa dig i kön, beställa och vänta på din mat osv. Du kan som bäst ta en kaffe, korv eller en öl under den kvarten som det är pause. Du ska även i denna enorma arena ta dig till kiosken först, vilket kan ta ett par minuter. Det hade varit idealiskt om pauserna hade varit 30 minuter långa, för då hade man inte behövt stressa med att hinna få en bit mat i dig, alla hade haft gott om tid på sig att uträtta sina önskemål när de väl är på hockeymatch.
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis jan 11, 2011 3:20 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » tis jan 11, 2011 3:20 pm

Du Lakershjärta, kan inte du länka till dessa forum så att man kan få läsa lite själv?
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav buck » tis jan 11, 2011 3:23 pm

jag tror nog att restaurangen är till för innan matcherna och luncher mm. Nåt jag som bor en bit utanför stan har saknat. dock håller jag inte med om att pauserna skulle vara längre.. återgå till 15 minuter istället!

i övrigt tycker jag Lakershjärta har ett bra tänk med sin undersökning även om jag inte håller med honom i att faciliteterna inte påverkar besökarantalet.
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis jan 11, 2011 3:24 pm

Men Lakershjärta, du tror ju inte folk uppskattar nåt som nya arenor ger. Varför skall man då förlänga lidandet med längre pauser? Jag vet, gör en enkät med 98 tingsrydsbor och 30 stockholmare med bruna bilar :clappy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » tis jan 11, 2011 4:34 pm

ratscore skrev:Du Lakershjärta, kan inte du länka till dessa forum så att man kan få läsa lite själv?

...det är lungt, jag kan vänta... :?
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav PutteA » tis jan 11, 2011 5:09 pm

Under matchdag är det ju meningen att man ska vara där i god tid och avnjuta en middag för att sedan ta plats och se en hockeymatch. Det borde väl även du hajja LH?? Sen finns det ett hundratal platser i restaurangen där man kan äta och se matchen samtidigt. Herre gud, du måste göra detta fullt ut för att reta folk LH, för dessa kommentarer du kommer med nu gör mig jävligt förundrad. Om en ny arena tar så mycket negativt med sig som du verkar tycka så tycker jag du ska byta förening till TAIF eller Troja som kommer ha sina äldre hallar kvar i det oändliga???? 8O
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav hagawaga » tis jan 11, 2011 6:37 pm

Jag ber om ursäkt för mitt lata sinnelag (jag orkar inte läsa allt) men kan någon objektiv människa förklara vad detta handlar om? Vad är essensen i hela den här diskussionen?

Jag är fömodligen korkad, och kan ta lite glåord för det, men jag förstår inte poängen i detta resonemang?

Är poängen att vi inte ska bygga en ny arena för att ett antal anonyma personer svarat att de går på toaletten oavsett om det luktar bajs eller inte och inte kommer att gå mer på Lakers bara för vi bygger nya toaletter?

Vad jag förstår har samtliga nya arenabyggen genererat X antal nya åskådare så vad är det Lakershjärta försöker bevisa med sin undersökning???
hagawaga
Forumamatör

Inläggav Piggelin » tis jan 11, 2011 6:46 pm

hagawaga skrev:Jag ber om ursäkt för mitt lata sinnelag (jag orkar inte läsa allt) men kan någon objektiv människa förklara vad detta handlar om? Vad är essensen i hela den här diskussionen?

Jag är fömodligen korkad, och kan ta lite glåord för det, men jag förstår inte poängen i detta resonemang?

Är poängen att vi inte ska bygga en ny arena för att ett antal anonyma personer svarat att de går på toaletten oavsett om det luktar bajs eller inte och inte kommer att gå mer på Lakers bara för vi bygger nya toaletter?

Vad jag förstår har samtliga nya arenabyggen genererat X antal nya åskådare så vad är det Lakershjärta försöker bevisa med sin undersökning???

Tack hagawaga, jag trodde det var bara jag som var dum i huvudet. :wink:
Jag förstår inte heller meningen med denna s.k. undersökning.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis jan 11, 2011 7:36 pm

Han försöker bevisa att det INTE kommer att komma fler personer till den nya arenan!

Allt är baserat på toalettbesök och korvmojjer
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » tis jan 11, 2011 7:46 pm

ratscore skrev:
ratscore skrev:Du Lakershjärta, kan inte du länka till dessa forum så att man kan få läsa lite själv?

hmm.. still nothing? :roll:
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav norrhockey » tis jan 11, 2011 8:08 pm

självklart kommer det komma mer folk till en ny arena. Sen hur länge det vara med fullsatt arena vill jag ha osagt. Annars hade nog inte någon klubb med stor sponsor byggt arenor runt om i sverige idag. Sen hur man behåller intresset är därimot en betydlig svårare fråga. Vi hade en undersökning här uppe för inte så länge sen runt om på olika platser . 2000 svar fick vi in och och tre frågor stälde vi. Hur många hockeymatcher har du sett iår? Vad är det som lockar dig till hallen. Önskar du mer underhållning under pauserna.
Dom som svarade att dom inte gick på hockey fick istället frågan vad skulle locka dig till hallen idag. Där svarade 60% att det skulle krävas spel i högre div för att dom skulle börja gå på matcherna. Vännäs, Vindeln, ,Boden,kalix och kiruna var orterna frågorna ställdes på. De två första orterna spelar i div 2 här uppe. Lätt att klättra när man inte har folkets stöd på matcherna :bash:
norrhockey
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 9:29 pm

ratscore skrev:

Tråkigt att behöva säga det, men det håller jag för mig själv.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis jan 11, 2011 9:30 pm

Hmm, märkligt att du inte delar med dig av detta. :dontknow:
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 9:35 pm

Svartvadet skrev:Han försöker bevisa att det INTE kommer att komma fler personer till den nya arenan!

Allt är baserat på toalettbesök och korvmojjer
Svartvadet, nu är du ju trög på riktigt! Häng med i tråden lite så fattar du varför jag gjorde undersökningen! Det var ju du och ditt gangstergäng härinne som ältade, att bekvämligheten med bl.a dålig toalett, långa köer, trängseln håller många hemma som egentligen vill se på hockey, det var ju därför jag ville höra med kronobergare vad de tyckte om bl.a bekvämligheten i hallen, om den är så pass avgörande.? Ville ta reda på i vilken omfattning som det är skälet till att folk inte vill sätta sin fot i befintlig hall kontra hur stort intresse folk har för sporten hockey mm. Jag fick en siffra på 4% av 169 besvarade. Sen ser du ju hur många som har svarat de andra alternativen.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis jan 11, 2011 9:39 pm

Jag tror ej på att denna undersökning har gjorts förrän jag får länkar till sidorna!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » tis jan 11, 2011 10:38 pm

Ja och? På min undersökning så fick jag 87% utav 6000 "som jag frågade på stan" att det är äckliga toaletter i Ishallen och därför går dom inte på hockey.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » tis jan 11, 2011 10:40 pm

Lakershjärta71 skrev:
ratscore skrev:

Tråkigt att behöva säga det, men det håller jag för mig själv.

Har du postat det på nån porrsajt eller? XD

En annan grej som stör mig lite...
När man googlar på de fraserna som du menar att du skrivit i denna frågeställning så kan man inte hitta något konkret alls... någonstans!?. Det är också lite konstigt :?
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 10:47 pm

PutteA, du får tro vad du vill, men det kan finnas anledning till att du också vill vara privat ibland. Som sagt, tro vad du vill. Men nu vet iaf JAg vad 169 personer tycker.

Svartvadet, jag förstår inte varför du ska vara så "avig" jämt å ständigt. Gör din egen undersökning, om du vågar göra en.?
Varför låter du bara inte min lilla skitundersökning får tala för sig själv? Den är inte trovärdig generellt sätt. Du får tycka att den är kass, och det tycker jag också, MEn, jag vet iaf vad 169 kronobergare tyckte, och hur procenten fördelades utifrån min frågeställning och svarsalternativ.

Diskutera istället varför dessa 169 slumpvalda kronobergare svarade som de gjorde. Eller så struntar vi i det.
Jag gjorde en jävligt simpel undersökning, kan ni inte respektera det?
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis jan 11, 2011 10:56 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis jan 11, 2011 10:56 pm

Som sagt? Jag har gjort en, precis på samma villkor som du! Jag frågade 6000 personer (tryckte ut pappers lappar där man fick "ringa in bästa svar") och 87% utav dessa ansåg att man inte ville gå till ishallen för toaletterna var äckliga!

Tyvärr besitter ditt inlägga 0% logisk lapsus, dessutom så uttrycker du dig på ett väldigt puerilt sätt. Avföringsdoften luktar på hela forumet nu, har du stängt munnen LH71?

Eftersom att du inte har något konkret belägg för dina "undersökningar" (Ja, det är ett lexikaliskt fel om man har myglat fram siffrorna) så räcker det väl med att jag leker på samma villkor? Mina uppgifter har i samspråk med dina lika hög trovärdighetshalt...

Hatar människor som hittar på hela jävla tiden, väx upp och börja använda lite jävla sunt förnuft istället!

Legendar-stämpla tråden, kan man ju få sig ett gott skratt i alla fall!

Regards, Svartvadet
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis jan 11, 2011 11:18 pm

he he he :)
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis jan 11, 2011 11:29 pm

ratscore skrev:En annan grej som stör mig lite...
När man googlar på de fraserna som du menar att du skrivit i denna frågeställning så kan man inte hitta något konkret alls... någonstans!?. Det är också lite konstigt :?

Jag gjorde samma sak, därav mitt inlägg att jag inte tror på denna undersökning förrän jag får se den på nån sida!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Niles » tis jan 11, 2011 11:29 pm

Vad skrattar du åt LH?

Fram med länkarna nu så vi kan vara med i din lilla geografiskt styrda undersökning av stockholmare med bruna bilar :clappy:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tis jan 11, 2011 11:36 pm

Lakershjärta71 skrev:PutteA, du får tro vad du vill, men det kan finnas anledning till att du också vill vara privat ibland. Som sagt, tro vad du vill. Men nu vet iaf JAg vad 169 personer tycker.

Att du inte behöll denna undersökning för dej själv då när du vill den ska vara privat,bevisar ju bara att den är rent påhittad ,jag tror mer på Svartvadets undersökning än din.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav hagawaga » tis jan 11, 2011 11:38 pm

Aha, om jag tolkar detta rätt så är det alltså närmare 96% av de tillfrågade som skiter i toaletterna...? 8O

Ärligt - varför är det några svar i denna tråd över huvud taget?
Det hela känns synnerligen meningslöst...

Over and out!
hagawaga
Forumamatör

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey