Växjö Lakers-Bofors 14/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Växjö Lakers-Bofors 14/1

Inläggav widiot » fre jan 14, 2011 12:26 pm

Nu tycker jag det känns som Krizan får oförtjänt mycket kritik från ett fåtal personer. I förra matchen gjorde han inte på något vis bort sig. Oscar har släppt in ganska många sådana tveksamma puckar. Ingen har då klagat. När Krizan gör 1-2 tveksamma så börjas det gnällas. Jag tycker inte direkt han fick hjälp av backarna tillräckligt förra matchen heller. Sista målet var ett riktigt bra skott från Hage, som också tog på ett ben in. Tror även ett till måll styrdes precis över benskyddet. Det gäller att ha marginaler med sig som målvakt. Sedan känns det alltid som backarna har jobbat väldigt hårt framför kassen när Oscar har stått, om man jämför med Bengan.. men jag vet, har bara kännts så ;)..

oj, det blev en del. Skulle även vilja understryka att jag tycker Alsenfelt varit mycket bra i år och jag blir inte på något vis ledsen om han står idag (vilket kan inte gör dock). Det är bra med konkurrens, men jag ser helst Krizan i KS då han har mer potential att stänga igen kassen där
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav serra » fre jan 14, 2011 12:29 pm

kommer ni ihåg när vi värvade David...
Han var ju inte direkt bra i början...
Visst det är lite mer känsligt med en målvakt, men vi måste ju honom en ordentlig chans att komma in i det
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre jan 14, 2011 12:43 pm

Svartvadet skrev:Är det lipsillsklubben? :oops:

Vad syftar du på?
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Bee » fre jan 14, 2011 12:52 pm

Räven skrev:Backarna måste väl komma innan den siste i denna månad?

Helt sant Räven!! personligen fattar jag inte varför dom inte redan anlänt..

Ok! visst det är inte klart i praktiken, men skulle dom sumpa detta skiter jag i vilket vem fan som står. Då har dom ändå inte där att göra...

Snackas alltid om Åhsberg som sniper/gubben i lådan. Visst han har sina stunder mot dom kassa lagen. Men hur är det mot dom bra???
Bee
Forumentusiast

Inläggav nature » fre jan 14, 2011 12:59 pm

Jag tycker också att vi ska förlänga med Åhsberg. Han är en i mängden här, men han har potential att bli den nya Ryno i andra klubbar (dvs poängkung)

Vi ska inte ge dem den chansen! ;)
nature
Forumdemon

Inläggav Klonis » fre jan 14, 2011 1:03 pm

Alla till hallen ikväll!!
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav buck » fre jan 14, 2011 1:04 pm

Skön inför på http://www.vaxjolakers.se ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » fre jan 14, 2011 1:57 pm

Kom igen nu allihopa och tagga till inför ikväll. Nu pallrar vi oss ALLA upp till hallen och sjunger fram vårt kära VLH. Fredagkväll och allt ju. Jävla ös i hallen och framförallt på Västra Stå. Inte en tyst käft ikväll. Nu ska vi sjunga fram 3 poäng.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » fre jan 14, 2011 2:08 pm

Nu blir man ju måttligt förbannad, suttit och skrivit ett inlägg som tog 25 minuter och när jag klickar på skicka så har jag blivit utloggad!!!! Jävla system :evil:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre jan 14, 2011 2:24 pm

Haha, det har hänt mig också Svartvadet och man kan inte skriva om det, för man har glömt hur man formulerade det. Det värsta är att man själv tycker att just det inlägget var riktigt bra.

Jo, det ska bli intressant ikväll, den saken är klar, jag hoppas och tror på vinst. Vi behöver de här tre poängen. Det ska givetvis bli intressant att se Krizan och jag hoppas att han gör bra ifrån sig, annars bryter jag ihop på läktaren.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » fre jan 14, 2011 2:33 pm

Jävla tjat om Krizan. Det är ett helt hockeylag det handlar om glöm inte det. Eller två lag är det ju faktiskt.
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » fre jan 14, 2011 3:11 pm

ja och glöm inte att mora varit bra på sistonde Talismannen... :mrgreen:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » fre jan 14, 2011 3:44 pm

Bee skrev:
Räven skrev:Backarna måste väl komma innan den siste i denna månad?

Helt sant Räven!! personligen fattar jag inte varför dom inte redan anlänt..

Ok! visst det är inte klart i praktiken, men skulle dom sumpa detta skiter jag i vilket vem fan som står. Då har dom ändå inte där att göra...

Snackas alltid om Åhsberg som sniper/gubben i lådan. Visst han har sina stunder mot dom kassa lagen. Men hur är det mot dom bra???

De har inte anlänt för att de finns inte...
Har du kollat vad som finns på marknadet atm? Inte mycket att hänga i julgranen. Man väntar självklart på att det ska dyka upp någon som är tillräckligt bra för att ta en plats i laget och inte kostar för mycket. Det finns väl ingen mening i att stress-signa en back bara för att man är orolig över det befintliga läget.
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Talismanen » fre jan 14, 2011 5:41 pm

serra skrev:ja och glöm inte att mora varit bra på sistonde Talismannen... :mrgreen:

Ja fan dom har ju gått som tåget. Tror dom blir en svår nöt ikväll men vi ska nog fan knäcka dom! :wink:
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Bee » fre jan 14, 2011 6:43 pm

Du tror väll inte på allvar ratscore att det finns 0 backar world wide att tillgå??

Det är inga långtidskontrakt jag söker utan typiska Januari värvningar. Vi kommer få en superhall och uppenbarligen ett mål att nå ES någon gång. Tycker det är lika bra att försöka med en gång, personligen tror jag vi har chans redan iår. Men då behövs det 2 backar som går rakt in o spelar mellan 25-30min per match. Jag vet att dom inte är billiga heller men det kostar att ligga på topp.

Om VLH väljer att skippa värva backar kan vi glömma att gå upp, vi kan sluta hoppas redan nu..

PS Nu ska jag upp till hallen och se Soares ha lekstuga!!
VLH-Bofors 6-2 :clap: :clap:
Bee
Forumentusiast

Inläggav ratscore » fre jan 14, 2011 7:40 pm

Bee skrev:Du tror väll inte på allvar ratscore att det finns 0 backar world wide att tillgå??

Det är inga långtidskontrakt jag söker utan typiska Januari värvningar. Vi kommer få en superhall och uppenbarligen ett mål att nå ES någon gång. Tycker det är lika bra att försöka med en gång, personligen tror jag vi har chans redan iår. Men då behövs det 2 backar som går rakt in o spelar mellan 25-30min per match. Jag vet att dom inte är billiga heller men det kostar att ligga på topp.

Om VLH väljer att skippa värva backar kan vi glömma att gå upp, vi kan sluta hoppas redan nu..

PS Nu ska jag upp till hallen och se Soares ha lekstuga!!
VLH-Bofors 6-2 :clap: :clap:

Visst finns det backar, men det handlar inte bara om att hitta en back och sen är det klart efter någon dag. Det handlar om att hitta RÄTT back och erbjuda honom ett passande kontrakt, massera honom till att vilja välja VLH som ligger i svenska andra ligan etc etc. Hade det varit så lätt så skulle vem som helst kunna bli sportchef :P
Jag menar inte att det inte finns en enda, men det finns inte många!
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Jocke86 » fre jan 14, 2011 8:38 pm

2-1 19.59 det tackar vi för David Lundbohm :D
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Föregående

Återgå till Matchsnack