Handbolls -VM

Sånt som inte passar in nån annanstans skrivs här. Självklart kan du diskutera även sånt som inte berör hockeyn här.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Handbolls -VM

Inläggav alfax » tor jan 20, 2011 11:06 pm

Jag är lika överlycklig som många andra för vi vann över Polen ikväll ,MEN något som jag ALDRIG kommer att acceptera är speakern i Skandinavium när han hela tiden gör allt för att få igång publiken,en speaker ska vara neutral ,jag kan aldrig tänka mej att vår suveräne speaker i Lakerdome kan tänka sig att bete sig som denne speaker gjorde nej han överlåter till oss i publiken att skapa trycket.
Har själv suttit speaker i tusentals mather inom fotboll och fått beröm för att jag är alltid varit så neutral i min syssla.
Jag skämdes vid TV ikväll för att vara svensk med en sån speaker.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Re: Handbolls -VM

Inläggav norrhockey » tor jan 20, 2011 11:14 pm

När det är landskamper oavsett vilken lag det är så finns det tyvärr ingen kärnklack så som det finns för de flesta klubblag. Hade inte speakern eldat på publiken kunde det tyvärr blivigt ganska dött i hallen. Men som sagt smaken är som baken. Men håller med att i klubblag ska han hålla truten helt klart
norrhockey
Forumamatör

Inläggav Räven » tor jan 20, 2011 11:16 pm

Jag håller med dig Alfax, nu är det väl så att speakers tydligen alltid stöttar sitt lag, särskilt när det gäller handboll, det har jag sett i fler mästerskap.

Underbar match ikväll, jag kan bara säga att handbollsspelare är det tuffaste som finns, smäller tar de mot och de hjälper varandra, inga slagsmål på en handbollsplan inte. Jag är imponerad.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor jan 20, 2011 11:27 pm

Ja det är helt fantastiskt detta vilka smällar man tar och utdelar för att sekunden efter ta varandra i handen med ett leende,frågan är om inte denna sporten är den ärligaste som finns
Som den hockeyfans jag är så säjer jag bara att hockeyn har mycket att lära sig här.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor jan 20, 2011 11:33 pm

norrhockey skrev:När det är landskamper oavsett vilken lag det är så finns det tyvärr ingen kärnklack så som det finns för de flesta klubblag. Hade inte speakern eldat på publiken kunde det tyvärr blivigt ganska dött i hallen. Men som sagt smaken är som baken. Men håller med att i klubblag ska han hålla truten helt klart
Som ett motsvar på det såg jag också matchen mellan Island och Norge ,där behövdes ingen uppeldande speaker för trycket på läktarna även om det gick på neutral plan.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav lakers10 » lör jan 22, 2011 4:31 pm

Jag tycker ocks¨att det är pinsamt med en speaker som håller på så, men samtidigt så är det som vissa här säger, det hade inte varit något tryck på Sveriges matcher om det inte vore för just speakern. Att det var tryck på Island-Norge har och göra med vilken kultur man kommer ifrån, den svenska mentaliteten som vi blir itutade från det att vi föds är att man alltid ska hålla sig i bakgrunden, inte utmärka sig, inte höras osv. därmed blir det inget tryck när Sverige spelar för det är ingen som vågar ta tag i det.
Användarvisningsbild
lakers10
Forumamatör

Inläggav Lakersfan_03 » lör jan 22, 2011 4:53 pm

Går nog inte att jämföra hockeyn med handbollen på det sättet tror jag. Att speakern stöttar landslaget när stämningen är trög är inget konstigt, bättre det än att det ska vara knäpptyst. Här i Sverige så skäms man för att sjunga, klappa och rentav utmärka sig.
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör jan 22, 2011 6:59 pm

Kan hålla med dig 03 ,men att sjunka så lågt att man som en reprensetant för värdar av en tävling inte vara neutral är i mina ögon så lågt så lågt ... men jag kanske är helt ute och cyklar.... men det skulle ALDRIG,ALDRIG falla mej in som speaker göra vad som gjordes i Skandinavium. Som värd har man ett ansvar ....gäller om du har en privat bjudning eller sitter speaker i något sammanhang alla ska respekteras om du är värd.
Jag står fast vid jag skämdes att vara svensk igår när denna speaker skrek ut sitt budskap.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » lör jan 22, 2011 8:48 pm

Sista 15 min idag var ju magiska :clap:
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Coffe #800 » lör jan 22, 2011 8:50 pm

Håller med Nästan som när Lakers gick till Kvalserien! :) Riktigt bra Sverige !
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » lör jan 22, 2011 9:12 pm

Frågan är om inte handboll är den bästa TV- sporten? innebandyn konkurrerar :roll: . nu vet jag att jag får gensvar :roll: ,men Du håller väl med mig Putte A :lol: Hursomhelst en härlig seger ikväll :clap: :clap: :clap:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » sön jan 23, 2011 12:23 am

Finns många sporter som är bra i TV, och Handboll är deffenitivt en av dom!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav alfax » sön jan 23, 2011 9:01 pm

:clap: :clap:Härlig seger :!: :!: Såg ni hur storstjärnan i Kroatien deppa ihop när det blev allvar ----,han påminde om en annan i en annan sport när det går emot stod bara och räckte ut händerna mot sina medspelare utan att göra något positivt själv:wink:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 23, 2011 9:18 pm

Menar du han som tjänar mer än hela svenska landslaget tillsammans? :roflol: :roflol: :clap: :clap: :clap: :clap:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön jan 23, 2011 9:56 pm

Kanske det .. det är inte pengar som avgör och hur mycket man tjänar...... men jag blir så ledsen på såna som inte ställer för upp för sitt land och visar öppet att det de andra det är fel på utan att ta i det själv och visa sin stolthet varför han är med i sitt lag.Såna bidrar inget till det lag de reprensenterar.
Men ikväll fick vi se de som kanske INTE tjänar en hundradel av vad andra stjärnor gör ,Nu ställer vi upp för SVERIGE :!: Jag är stolt som Svensk ikväll:!: :!:
Senast redigerad av alfax sön jan 23, 2011 10:03 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 23, 2011 9:57 pm

Håller med, men varför göra handbollstråden till en zlatan tråd?
onödigt.. :wink:
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön jan 23, 2011 10:09 pm

03 ,det var inte min mening ,men när jag satt och tittade på matchen så blev det så likt var man upplevt i landslagssammanhang . skit i dettaa nu 03... på onsdag står vi både du och jag på västra stå och då finns bara en sak som gäller slå fjollorna. :!:
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » sön jan 23, 2011 10:10 pm

haha såklart. Du vet att du alltid får mothugg gällande det =) ses på onsdag!
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » sön jan 23, 2011 10:20 pm

Du har PM 03.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Återgå till Off-Topic