Lokalbuss

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Lokalbuss

Inläggav norrhockey » tis jan 25, 2011 8:03 pm

håller ni med om detta utalandet? Ja detta är ju christers egna åsikter men att kalla er för lokalbusserie kanske ändå är att ta i

Det är mina högst egna åsikter förstås, och hur det än blir i slutänden, vore det perfekt med två av dessa lag i Allsvenskan nästa säsong, då skulle ett ramaskri eka över hela smålandsnejden över de enorma resekostnader man drabbas av. Att våra lag får samma kostnad VARJE OMGÅNG, skiter man ju fullständigt i. Det skulle också innebära slutet på tokdyra spelarköp i söderserierna och en jämnare kvalitet överhuvudtaget. För då måste man ha med i kalkylerna att ett eventuellt avancemang skulle öka resebudgeten flerfaldigt. Slut på lokalbusstänkandet alltså.
Nåja, den som lever får säkert se, och tills vi vet svaret, så får vi fortsätta stötta våra respektive lag till 100 procent, var man nu än råkar ha sina färger.

Hockey Rocks!
Christer S

www.norrhockey.se
norrhockey
Forumamatör

Re: Lokalbuss

Inläggav Tobias » ons jan 26, 2011 9:06 am

Hans resonemang om att resekostnaderna skulle bli så pass mycket högre att lagen måste värva billigare spelare och detta i sin tur skulle leda till en jämnare kvalite på Allsvenskan förstår jag inte.

Det han säger är alltså att om två norrlag skulle gå upp så kommer allsvenskan att bli sämre, eller missförstår jag texten ?

Med det resonemanget så vill jag inte ha upp två norrlag.
Jag resonerar som så att de lag som håller så hög klass att de platsar i Allsvenskan bör ligga där. Oavsett resekostnader.
Användarvisningsbild
Tobias
Site Admin

Inläggav buck » ons jan 26, 2011 9:24 am

Luleå, Skellefteå och Timrå har väl inga större problem med resorna?

Med risk för att trampa på tår så låter inlägget som så mycket annat från norrland:
"Vi vill särbehandlas och ha mer i bidrag från resten av landet..."
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav norrhockey » ons jan 26, 2011 2:57 pm

Att bli trampade på det är vi förvisso vana vid här uppe . Ja ES lagen klara sig ju ganska bra härifrån norr men det finns lite mer pengar i just ES än i AS. Jag försvarar inte christer när han säger att serien kommer bli sämre. Men om de två löven skulle ta steget upp så tror jag personligen att norrlagen får mer problem än söderlagen rent generellt när det gäller just resorna. Från haparanda till Malmö är det en enkel sträcka på nästan 160 mil. Vist kommer kanske förbundet att lägga matchchemat på så sätt att det blir två eller tre bortamatcher i sträck för norrlagen men då kommer ju hotellnätterna in i kostnaden för dessa lag. Sundsvall fick knappt ihop det rent ekonomiskt nu på deras 9 dagars turné dom är ute på nu. Här uppe skriker hockeyklubbarna för en delad AS serie men detta är jag helt imot ska ni veta. Och tror förbundet är det med. Men rösterna ekar ska ni veta.
norrhockey
Forumamatör

Inläggav PutteA » ons jan 26, 2011 3:50 pm

Det kan nog eka hur mycket det vill! Vi vill ju inte ha hockeyn tillbaka till stenåldern!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav serra » ons jan 26, 2011 3:56 pm

norrhockey..ni kan ju testa och sälja lite halvapotten lotter................................
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav norrhockey » ons jan 26, 2011 3:59 pm

Det får klubbarna sköta. Vi i norrhockey har helt andra mål att nå för att kunna hjälpa lagen här uppe. men det är svårt att nå med en befolkningsmängd på 1 154 411 i hela norrland
norrhockey
Forumamatör

Inläggav serra » ons jan 26, 2011 4:00 pm

Ställ dig utanför Konsum och bara skrik.....
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav norrhockey » ons jan 26, 2011 4:04 pm

Hahahahahaha Ja det var ju med ett sätt att utrycka sig för. Men som sagt det är klubbarnas jobb.
norrhockey
Forumamatör

Återgå till Hockey