Räven skrev:Herr Oberst: Du skrev att det var det fulaste och äckligaste du sett, det är ju hur lätt som helst att läsa, eller hur?
Det borde vara lätt att läsa, åtminstone för någon som faktiskt ÄR läskunnig. Men jag vet å andra sidan inte hur många år i skolbänken du gjort.
Jag klistrar in det jag skrev tidigare och stressar samtidigt några ord lite extra
Det som Hjalmarsson gör var nog något av det fulaste och äckligaste jag sett.
majjen skrev:Tackling mot huvudet?
Gurra är inte en av dem som når så extremt högt över jordytan. Han är "bara" 182 cm. Han hoppade inte heller in tacklingen. Att den tar LIFare på hakan är "en olycklig omständighet". Det är definitivt inget försök att knocka honom.
Smart majjen. Så bara för att Gurra är 182 så kan han inte sätta en tackling mot motståndarens huvud? Er Tom Linder är nästan 2 meter lång, men det betyder inte att han har så lätt för att sätta Zdeno Chara i skallen.
18-årige pojken Patrik Norén som blev överfallen igår är 1cm kortare än Gurra. Dessutom så kommer han i åkställning, det vill säga lätt böja knän, överkroppen något fälld och huvudet en aning nedsänkt.
Om majjen som nick anspelar på ditt yrke som magister så tycker jag synd om dina elever.
Sen var din haka sitter vet jag inte, min däremot är en del av mitt huvud.
Svartvadet skrev:Om jag inte missminner så var tacklingen som eran egen gullegris Tjärnqvist delade ut på Antti-Jussi Niemi minst 10 gånger fulare än Hjalmarssons! Där snackar vi tackling mot huvudet - i ryggen - och utgången blev hjärninflammation och flertalet krossade ben i nyllet
Utgången i det fallet handlar ju rätt mycket om yttre omständigheter också. Då tänker jag främst på AJN som knäppt sin hjälm väldigt dåligt (renderar i en 2 minuters utvisning för felaktig utrustning), ett hårt plexi samt att han föll till isen på ett olyckligt sätt (som förvisso kunde varit mindre olyckligt om hjälmen varit knäppt)