Hockeyvåld

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Hockeyvåld

Inläggav Niles » tor jan 27, 2011 7:29 pm

Herr Oberst skrev:Utgången i det fallet handlar ju rätt mycket om yttre omständigheter också. Då tänker jag främst på AJN som knäppt sin hjälm väldigt dåligt (renderar i en 2 minuters utvisning för felaktig utrustning), ett hårt plexi samt att han föll till isen på ett olyckligt sätt (som förvisso kunde varit mindre olyckligt om hjälmen varit knäppt)

Där gjorde du ett tappert försök att glida undan en glidtackling och fick i stället ett godståg i huvudet. Onekligen underhållande :lol:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor jan 27, 2011 7:32 pm

Lakersfan_03 skrev:Herr Oberst den opartiske.
HAHA PAJAS!

I det här fallet så ja, jag bryr mig ungefär lika lite om Leksand som jag gör om er
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav Räven » tor jan 27, 2011 7:50 pm

Förklara för mig Hewrr Oberst vad du menar med det du skriver till mig. Läs vad du själv har skrivit skrev jag och det har du tydligen inte gjort. Därför klistrar jag in det och så här var det "Tacklad å tacklad. Det som Hjalmarsson gör var nog något av det fulaste och äckligaste jag sett."

Därefter vill jag inte bli anklagad för att inte vara läskunnig av dig, är vi överrens!
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor jan 27, 2011 8:00 pm

Han skrev "något av det fulaste.." vilket om jag får drista mig till att gissa betyder att han tycker sig ha sett annat som kan ha varit fulare och äckligare. Som en ordlek ungefär.

Men han hade inte sett så många matcher berättade nån, och en mycket värre händelse försökte han glida undan innan han blev rammad av godståget.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Herr Oberst » tor jan 27, 2011 11:02 pm

Räven skrev:Därefter vill jag inte bli anklagad för att inte vara läskunnig av dig, är vi överrens!

Tyvärr Räven. Då du inte lyckats bevisa din läskunnighet för mig så kan jag inte ge några framtida löften
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav PutteA » tor jan 27, 2011 11:32 pm

Herr Oberst skrev:Att det var den fulaste skrev jag aldrig.

Putte, tacklingar mot huvudet är långt ifrån tillåtet, oavsett om den sker med axeln eller armbågen. Och i den hastigheten och det läget så är det rätt osmakligt

Har jag någonstans hävdat något annat Herr O???? Jag vet inte hur många ggr och på hur många ställen jag påpekat att tacklingen tar olyckligt och att jag stödjer straffet som utdelas då Gurras axel inte bara träffar Noréns axel utan även träffar käken. Det alla hävdar är att det är en armbågstackling mot huvudet, och det trodde jag själv först när jag såg den i verkligheten, men så är ju inte fallet. Eftersom detta är en tackling med axeln så är det ju faktiskt en tackling utförd på rätt sätt men med en olycklig utgång. Och jag säger det igen, jag bestrider inte domarens straff och heller inte en ev avstängning inom rimlighetens gränser.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Herr Oberst » fre jan 28, 2011 12:33 am

Eftersom detta är en tackling med axeln så är det ju faktiskt en tackling utförd på rätt sätt men med en olycklig utgång...jag bestrider inte domarens straff och heller inte en ev avstängning inom rimlighetens gränser.

Fast du säger ju emot dig själv lite. En tackling på rätt sätt ger inget straff, men en tackling mot huvudet är däremot otillåtet och kan därför inte vara på rätt sätt.

Fast jag förstår nog ändå vad du menar tror jag. Och jag håller klart med om att det inte är någon armbågstackling
Användarvisningsbild
Herr Oberst
Forumdemon

Inläggav PutteA » fre jan 28, 2011 1:09 am

Tack Herr O, du förstår vart jag vill komma och det är det viktigaste. Du ska inte se vad jag skriver du ska fatta vad jag menar!!!!! :lol: :lol:

Vad jag menar är ju att en armbågstackling aldrig kan vara en rätt utförd tackling, men en tackling med axeln är ju i grunden en rätt utförd tackling. Dock tillkommer undantagen: Mot huvudet, för många skär, i ryggen, i ryggen mot sargen osv.

Ex på en ful och äcklig tackling tycker jag är Hedmans sista på Ekman. En riktigt ful armbåge som knäcker näsbenet.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Föregående

Återgå till Hockey