Jag var med när Moheda Innebandyklubb bildades 1991, och idag Lördag genomfördes 20 årsjubileumet i Alvesta sporthall, med match först mellan Oldtimers/Inbjudna vs Moheda IBK A-lag. I Oldtimers var Johan Andersson från landslaget och Jönköping IK samt Niklas Jihde inbjudna att spela. Matchen slutade för den som undrar 7-6.
Alla mina år inom innebandyn har man haft lite med Niklas att göra så jag tog chans att snacka lite kort med honom efter matchen, om senaste veckan och Ängelholm igår.
Kan säga att det var grymt hett igår, och ganska stelt till en början mellan Lakers ledarstab och Viasats personal. Tydligen hade Janne dragit med sig Södergren in i redigeringsbussen och kört Gurras tackling om och om igen för Södergren.
Spänningen mellan Södergren och Janne var ganska påtaglig igår och det märktes ganska väl efter matchen. Niklas hade det lite jobbigt ett tag där när Södergren och Janne stod och vrålglodde varandra i ögonen.
Men han sa också att Janne är jäkligt omtyckt och bra för TV om man säger så.
Det händer alltid saker kring Janne tydligen, och det är bra för sändningen!!
Även Niklas påtalade att Lakers var grymt bra igår, från första till sista minut!! Det märktes att laget inte tänkte lämna Ängelholm utan 3 pinnar!