Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
LasseMaja skrev:En svensk mästare känns ju meningsllöst att kora om dom här planerna blir verklighet. Eller ska man ha två mästarlag??
Malul skrev:ja kul o vara svensk mästare när de tio främsta inte längre är med..usch
Stinklink skrev:Men som han påpekar så är en ren Europaliga helt fel väg att gå enligt mig. Det kommer bara döda svensk hockey.
Varanen skrev:Jag måste fundera vidare på två av Montan-Lunds idéer:
1. En delad ES. Har jag själv inte ens tänkt på och inget jag hört/läst om tidigare. Det som kraftigt talar MOT förslaget är den empiriska erfarenheten vi skaffat oss genom att göra AS till en riksserie. Kvaliteten på hockeyn har ökat markant på nivån direkt under den högsta. Få anser idag att det gamla systemet med en delad AS är att föredra. Åtminstone inte ur ren sportslig synvinkel. Men jag ska fundera vidare. Tidigare har jag förordat enbart 2 div1-serier. Idag är de serierna för ojämna och lämnar för mycket plats åt lallande. Jag anser att Sverige ska kunna ha 3 elit-divisioner i landet. Det har vi inte idag.
Anders83 skrev:Många är livrädda för att små rinkar skulle sabba den tekniska hockeyn och att det bara blir dumpa och köra och visst en kass NHL match kan se ut så men är det bättre med att köra fast vid sargen och peta med pucken och man inte får tacklas ?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster