Fantastiskt roligt för Viktor! Med den vinnarskallen och insatsen förtjänar man Honkens Trophy. Hur ser hans framtida karriär ut? Är NHL hans mål så tror jag att han kommer att uppfylla det. Når han dit får han minsann överväga att lämna Stockholm
Viktor Fasth ja säger då det hehe ja unnar den grabben all framgång i världen även om han står i Aik kassen , GRATTIS VIKTOR för mig är han välkommen tebaka när som men det kommer kosta en stor slant hahaha
Jag hade en tanke om att VLH skulle byta plats med AIK i ES. Så skulle vi utnyttja Viktors ES-klausul och värva tillbaka honom. Nu verkar det inte bli så att Gnaget missar. Skit samma, efter Viktors dundersuccé har han chans att slippa de svart-gula ändå. Det finns mycket mera pengar att tjäna i öst eller väst. Vill inte NHL så är nog KHL intresserade. Viktor lämnar Solna är mitt stalltips.
Det sägs ju att en utespelare är som bäst vid 28 års ålder och en målvakt runt 30 (finns säkert inga vetenskapliga belägg). Johan Åkerman gjorde VM-debut i 34-års ålder. Vad stressar du för PutteA?
Haha, inte jag som stressar Varanen. Vad jag menar i grunden är att det krävs mer än en succe säsong i ES för att över huvudtaget bli aktuell för NHL. Jag tror mycket väl att Viktor kan ta sig till NHL, men jag tror han måste fortsätta breaka för att nå dit inom rimlig tid.
Och visst är det så att Åkerman lyckades sent i livet, absolut. Dock nådde han inte till världens bästa liga. KHL en säsong, utan nån större succé.
Så är det med det, som det är, me det som är, så är det
Du har självklart rätt. Liv var 26 när han gick dit med mindre lyckat resultat (och han var mer meriterad när han lockades över). Om, och jag tror inte det själv, Fasth skulle landa ett NHL-kontrakt skulle det vara unikt. Ett envägskontrakt med en klubb som uttalat skulle satsa på honom som förstekeeper. Minimal sannolikhet för att det skulle inträffa, men med lönetak kanske någon tar en chans. Fasth skulle vara den billigaste målvakten i NHL, sköna babelubas för en sportchef att lägga på andra lagdelar.