Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
IceWOMEN skrev:Krizan tycker INTE det ska bli roligt att möta MoDo enligt den här uppdaterade kvalartikeln
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... mote-i-dag
Kloker skrev:Uselt uttalande av Krizan. Oförsvarligt! Inför KS så ska INGEN spelare i VLH uttala sig negativt skepyiskt eller ge ett uns av rädsla inför vad som komma skall.
Krizan ska säga att han vill förnedra, skinnflå och äta upp MODO! Nä, ingen rolig läsning.
Varanen skrev:Jo så får det ju bli med Krizans inställning. Vi kan inte ha en målvakt som gråter sig till sömns på grund av ett annat lags resultat.
Mr Badasspimp är taggad:
- Jag är helt i extas!
- Det blir en dröm att få spela mot Modo.
Jämför det med: jag tycker inte att det ska bli kul att möte dem...snyft...snyft...
Kloker skrev:Krizan har gjort bort sig bigtime. Fullständigt oacceptabelt uttalande inför vad som väntar. Vi snackar ju förihelvete om de viktigaste matcherna på hela säsongen.
Först så försvinner Heed och Blaz, sedan så rapar Krizan ur sig kråkor stora som globen, kissar ner sig fullständigt och torkar tårarna med Challe Berglunds trosor. I M.E.D.I.A!
Usch!
Svartvadet skrev:Bra koll du har Sixxe din sopa!
Ahlsenfelt är våran förste målvakt, att Krizan skulle stå mot Modo var enbart för att han har spelat där innan och vi trodde han ville ha revansch. Annars är Krizan andra målvakt alla dagar i veckan...
Oscar Ahlsenfelt 92,83% 2,07/match på 47 matcher
Karol Krizan 89,66% 2,97/match på 20 matcher
Så försök inte muppa runt när du inte sitter på fakta, pajas
Svartvadet skrev:Så du kommer in hit med ditt loosergäng och leker all-star och kunnig kring vårat lag? Ahlsenfelt slår ju eran fjolliga finne alla dagar i veckan! Blev förvånad att inte Tingsryd köpte Tarkki, men det är klart - ett loosergäng är ett loosergäng. Sen spelar serien ingen direkt större roll.
Kan du inte kamma dig och komma på något vettigt att säga? Antar att det är rädslan som sprider sig som en epidemi i din kropp när ditt lag, 100 mil från din hemort, håller på att bli nerkissade?
Det är såna som dig som fick mig att sluta hålla på Modo
Svartvadet skrev:Byta namn? Varför?
Jag gillar Svartvadet som spelare, har inget med ditt Modo och göra (kan man verkligen säga ditt när du i ärlighetens namn aldrig har varit i Ö-vik ens?) så jag behåller det.
Jag höll på MoDo när jag var liten, mycket med tanke på att Växjö HC spelade på en sån pass låg nivå så det var roligt att ha ett lag att gilla lite mer i en högre division med tanke på Forsberg bland annat. Frågan, som jag ännu en gång gladligen vänder tillbaka till dig, känner du att du har hjärta för ditt lag när du inte går på lagets hemmamatcher? Samma sak som att jag skulle säga att jag har hjärta för Ukraina i fotboll.... Men det var ju inte direkt avsaknaden av logisk-lapsus om att du är en tv-supporter...
Så du hade valt Tarkki framför Victor Fasth också? Fasth och Ahlsenfelt har ju samma stats, och alla vet ju hur bra det går för Fasth i ES...
Tack för kaffet, rookie
(Sitter här och nynnar på "boliboompa", kändes passande )
Svartvadet skrev:18 åring? Då antar jag att det är puberteten som spökar med alla dina otroligt infantila val av ord och att du, som körsbäret över körsbäret som ligger på glassen som är våran sköna klubb försöker sänka oss till att vara annorlunda mot dig själv i detta fallet... Du kommer in hit och söker tjafs, och nu när jag vet att det är en pueril 18 åring som jag trashtalkar med så finner jag inte detta som nödvändigt, för jag vet redan innan att det kommer stinka över hela forumet om jag låter dig fortsätta
("Bolibompa, Bolli-bom-bom-pa" )
hagawaga skrev:Sen kanske det är läga att tagga ner lite innan ni slaktar Krizan fullständigt!
Sen när är Expressen en sanningsbärare? Att hänga upp sig på en expressenreporters formulering taget ur sitt sammanhang är ju hål i huvudet!
Reportern har naturligtvis ställt frågor som han behagar och friserat svaren för att få bästa effekt.
Exempelvis skulle det kunna gått till så här:
Ex: - Are you extremely happy that your old team MODO failed and that they now have to play the KS?
KK: (på knackig engelska) - No, not very happy but their failure but...maybe.. what did you mean, eh...
Ex: Thank you, Vi kan alltså konstatera att Krizan INTE tycker att det ska bli roligt att möta MODO bla bla bla!
Jag är personligen inte heller GLAD att det blev MODO men det betyder inte att jag räds dem eller inte vill möta dem!
Om ni tror att KK kommer att lägga sig för att hjälpa MODO är ni helt ute och cyklar!
Den tanken slog mig också så jag håller med dig. En Krizan med knackig engelska vs en Expressenreporter är knappast den matchen KK gör sig bäst i. Har läst lite här och lite där sedan KK blev officiell för VLH och inte fått uppfattningen att han har sitt hjärta där. Tycker snarare det luktar en del bitterhet. Men det är illa nog om han ska klara att hålla fokus under en match. Hoppas lagledningen har koll på detta så dom inte gör ett felaktigt mv-val i de matcherna. Men som JK alltid säger: Bästa dagsform står
För övrigt så tror jag MODO är räddare för Lakers i allmänhet och KK i synnerhet än tvärt om, med tanke på deras utsatta position och att de vet vad KK kan när han vill.
Sen kommer förmodligen Oskar att stå oavsett, men jag är inte det minsta orolig även om KK står!
Primeau skrev:”Växjö kommer försvagat till kvalserien efter SSK:s jumboplats.” skriver Enestubbe på sin Twitter.
Visst är Heed och Gregorc två väldigt bra backar på allsvensk nivå, men det behöver inte nödvändigtvis vara katastrof att bli av med dom nu:
• SSK är väl medvetna om att dessa allsvenska stjärnor inte ens tar plats i deras trupp. Förhoppningsvis kan det bli tal om underskattning från deras håll, man vet att man är överlägsna lilla sketna Växjö på i stort sett varje position. Underskattning eller inte, VLH slår i alla fall ur big time underläge när lagen drabbar samman!
• Nu är det verkligen upp till våra egna backar att visa vad man går för. Hade jag varit i t ex Björn Karlssons eller Tom Linders uttöjda hockeydamasker hade jag åkt hjärtat ur kroppen för att visa – både egna lagledningen och SSK – att jag duger precis lika bra som inlånade spelare från ES. Backarna som är kvar VET nu att väldigt mycket hänger på dom ifall laget skall lyckas eller inte i kvalet, förhoppningsvis antar dom utmaningen!
• Lakers har gjort många bra matcher i vinter utan de båda SSK-lånen: Heed har gått skadad och spelat väldigt lite på slutet, Blaz anslöt egentligen inte till truppen förrän en bra bit efter nyår, vi ledde serien redan innan dess. Ingen av SSK:arna är oumbärlig för VLH:s spel, och tar varje spelare sitt ansvar så har laget ändå goda chanser att hävda sig i Kvalserien.
Jag skrev lite om detta i en annan tråd i går. Fakta är att Heed stod för 23p och Gregorc för 4p under
Med detta sagt så vill jag också flika in att det nog inte är alldeles säkert att Heed och/eller Gregorc helt lämnar Småland. Kanske är ES-lagen så säkra på att behålla sina platser i högstaligan, att man låter Växjö använda sig av deras spelare – utom då i matcherna när lagen ställs mot varandra? Minns att VLH i fjolårets KS hade exakt denna deal med Rögle angående Christopher Liljewall
Kul med ett nytt lag – Modo – i Kvalserien!
SiXxe skrev:Svartvadet skrev:Bra koll du har Sixxe din sopa!
Ahlsenfelt är våran förste målvakt, att Krizan skulle stå mot Modo var enbart för att han har spelat där innan och vi trodde han ville ha revansch. Annars är Krizan andra målvakt alla dagar i veckan...
Oscar Ahlsenfelt 92,83% 2,07/match på 47 matcher
Karol Krizan 89,66% 2,97/match på 20 matcher
Så försök inte muppa runt när du inte sitter på fakta, pajas
HAHA! Krizan vaknar när det finns något att spela för. Inte i en jävla pajasserie som Allsvenskan. Vem fan hade hittat motivation där? Krizan har vunnit SM-guld, har Ahlsenfelt gjort det?
FORZA MODO
Linkankopia skrev:Den där modokillen ska nog inte vara så kaxig han. Jag vet hur det är att våndas i en KS och tar inget för givet ....
Jag hoppas bara att mitt SSK kan göra bra ifrån sig och hålla sig kvar i elitserien ett år till ...
alfax skrev:SiXxe har mycket att lära sig av dej Linkankopia så beter sig en supporter som Du gör när han är inne på ett gästforum men så är han också bara en låtsassupporter från Växjö som vill vara tuff och hålla på ett annat lag än sin eget hemstads lag .
Umgefär som man hör smålandsdialekten i Leksandsklacken " vi kommer alla från leksand" i Lakerdome visserligen har det avtagit mer och mer eftersom vi vinner de flesta matcher mot dem numera.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster