Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lakersfan_03 skrev:Om de spelat så många matcher i NHL hur kommer det sig att ni kommer sist i elitserien och inte ens når slutspel?
Era två helt avgörande matcher förlorade ni eftersom de spelarna vek ner sig.
Välkommen till Växjö, det kommer bli väldigt intressant att möta Modo.
All press på er ni bör vinna med ett par puckar, men oj om ni ligger under med 1-0 i Lakerdoooooome, fyfan det lär inte bli lätt
PutteA skrev:Fan vad det spys galla över att Södertälje har en slitan gammal hall bland ES supportrar?? Va faan, jag gillar AXA rejält. Skön arena tycker jag.
PutteA skrev:Med vad ligger den långt efter med? Det enda jag inte gillar med AXA är utrymmerna bakom läktarna och hur man hanterar kioskverksamheten. Alldeles för långsamma köer för att tilltala mig. Men det viktigaste är ändå inne i Arenan, och där tycker jag AXA har en jävligt go akustik när hemmastå verkligen kör. Grymt drag senast mot Timrå. Ska man sedan se till helheten så är den givetvis långt ifrån de nyaste hallarna. Men jag tycker den svarar upp mot både Eon Arena och Coop Arena utan problem.
Sen Sixxe, när det gäller detta med NHL spelare etc, så har ju det ingenting med nutid att göra.
Kolla Tingsryd i Allsvenskan:
Jari Kauppila 5 säs i Elitserien, SM-guld 07/08 med HV71
Tom Koivisto NHL med St Louis Blues, SM-guld 04/05 med Frölunda
Teemu Elomo Finsk ligamästare 3 gånger, 3 säs med Mora i Elitserien
Jan Öberg från självaste Modo. 374 ES-matcher, varav 55 i Malmö, resten i Modo. 3 SM-silver med Modo.
Tingsryd kom sist i Allsvenskan och får precis som Modo kvala för att behålla sin allsvenska status
Vad vill jag med detta:
Jo, bara svara tydligt när det gäller gamla meriter. Det kommer man ingenstans på. Det är här och nu det gäller, inte vad du gjorde för 3-4 år sedan eller mer.
PutteA skrev:Sen är det ju inte överdrivet många fd NHL meriterade spelare i Modo med Modo som moderförening, eller ok, förening man spelat för under den största delen av karriären, annars får vi ta bort mer spelare.
På backsidan är det ju endast Hans Jonsson och Mattias Timander, samt Per Svartvadet och Niklas Sundström på forwardsidan. Resten är ju kontrakterade utomjordingar!!!
PutteA skrev:Så då är det ok att säga att Robert Rosén är Växjöit då ??
Anders Ericsson kom tidigt till Modo ja, men han är från Bollnäs, och det är ju ganska långt från Ö-vik!
Sen det där med hur hjärtat klappar beror nog på när och om man spelar för klubben just nu. Tror nog att den hårda verkligeheten istället säger att hjärtat klappar för det lag man just nu spelar för. Ni har ju några spelare som har kommit och gått.
Magnus Wernblom lämnade ju Modo för SKAIK, och jag tror nog att alla segrar han kunde ta med SKAIK mot Modo just då var jävligt sköna. En del verkar ju har lämnat Modo för gott, en sådan som Anders Söderberg, född och uppvuxen i Ö-vik och fostrad i Modo. Spelar sen 8 år tillbaka i just SKAIK. Tror du hans Modohjärta är lika stort idag??
PutteA skrev:Hehe, ja, men Rosén är från Alvesta, ca 18 km från Växjö. Svardvadet och tex Wernblom är från Kramfors. Och om jag inte är helt fel ute är det närmare 10 mil mellan Ö-vik och Kramfors.
Linkankopia skrev:Det här med arenor förresten .... Vem bryr sig om vem som har finast arena ? Jag gillar klassiska Scaniarinken och har alltid gjort ... Jag har varit på många hallar i mina dagar, och de som har den bästa hallen i Sverige just nu är faktiskt isladan i Uppsala ... Almtunas hall ... Där kan man uppleva hockey som den SKA upplevas ... Kall och jävlig !
Linkankopia skrev:Sixxe >> Välkommen till kvalserien. Vi i SSK är van ... Ni har inte den blekaste om vad ni kommer att få utstå ... Att dra in massa nhldravel funkar inte. I kvalserien är det en helt annan sak. Ni kommer att bli varse om det ganska friskt kan jag säga direkt ! SSK och Modo kommer inte att få nån promenad tillbaks. Fan vet om ens nåt av våra lag klarar att hålla sig kvar.... Men skulle jag tippa så är vi med våran KS-vana kvar medans ni i Modo tror att KS är en dans på rosor och ramlar ur .... Jag tippar säkert fel, men det visar sig .... Men glöm att det blir en enkel resa du lille pojk ...
SiXxe skrev:Linkankopia skrev: Men som du säger saknar man lite den gamla atmosfären,
Nä, det är tyvärr inte så mycket att komma med. Befintliga backar kommer bli ifrånåkta så det visslar om det i egen zon när ex. Modos forwards kommer "ångande" och spelar ut i vår zon. Kan inte se hur vi ska kunna ta oss till ES med en så svag backsida.??norje skrev:Ericsson skrev:Nu var de ju såhär va att jag frågade om VAD som sker i Växjö Lakers Backuppställning ifall SSK går till Kvalserien.
Jo, jag vet att SSK tar tillbaka Heed Och Blaz. Men vad har Lakers att kontra med?
Kontra med?! De har liksom inte så mycket att komma med, mer vara glada & gilla läget.
Sant! Men många förstå-sig-påare säger ju, att om det är nångång som Lakers ska ska gå upp i ES så är det ett gyllene tillfälle i år, med det laget vi har nu. Evertsson värvade också mycket riktigt en rutinerad målis i Krizan, men vad blev det av backarna?? Frågan är hur desperata Lakers är att gå upp i ES redan i år? Isf hade man nog värvat en PP/toppback också.Niles skrev:Jag oroar mig inte för nån spelare i nåt av lagen. Jag oroar mig inte för nåt, skall bara bli jävligt kul. Det är ju inte vi som har nån press på oss precis.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 18 gäster