Kvalserien,the countdown!

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Kvalserien,the countdown!

Inläggav Lakersfan_03 » sön mar 06, 2011 9:37 pm

Om de spelat så många matcher i NHL hur kommer det sig att ni kommer sist i elitserien och inte ens når slutspel?
Era två helt avgörande matcher förlorade ni eftersom de spelarna vek ner sig.
Välkommen till Växjö, det kommer bli väldigt intressant att möta Modo.

All press på er ni bör vinna med ett par puckar, men oj om ni ligger under med 1-0 i Lakerdoooooome, fyfan det lär inte bli lätt
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav SiXxe » sön mar 06, 2011 9:42 pm

Lakersfan_03 skrev:Om de spelat så många matcher i NHL hur kommer det sig att ni kommer sist i elitserien och inte ens når slutspel?
Era två helt avgörande matcher förlorade ni eftersom de spelarna vek ner sig.
Välkommen till Växjö, det kommer bli väldigt intressant att möta Modo.

All press på er ni bör vinna med ett par puckar, men oj om ni ligger under med 1-0 i Lakerdoooooome, fyfan det lär inte bli lätt

Ja, jag får inte heller ihop det. Men de har ju sett sina bättre dagar. Däremot är jag helt övertygad om att de fortfarande skulle producera på en lägre nivå som AS, där 4 av 6 kvalserielag faktiskt kommer ifrån.

Det ska bli intressant att möta Växjö också, och jag ser gärna att ni tar SSK:s plats. Men detta mest för att jag får se 2-3 extra MODOmatcher per år.
Användarvisningsbild
SiXxe
Forumamatör

Inläggav PutteA » sön mar 06, 2011 9:50 pm

Fan vad det spys galla över att Södertälje har en slitan gammal hall bland ES supportrar?? Va faan, jag gillar AXA rejält. Skön arena tycker jag.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav SiXxe » sön mar 06, 2011 9:51 pm

PutteA skrev:Fan vad det spys galla över att Södertälje har en slitan gammal hall bland ES supportrar?? Va faan, jag gillar AXA rejält. Skön arena tycker jag.

Jämför du med de flesta andra ES-hallar ligger den långt efter.
Användarvisningsbild
SiXxe
Forumamatör

Inläggav PutteA » sön mar 06, 2011 10:12 pm

Med vad ligger den långt efter med? Det enda jag inte gillar med AXA är utrymmerna bakom läktarna och hur man hanterar kioskverksamheten. Alldeles för långsamma köer för att tilltala mig. Men det viktigaste är ändå inne i Arenan, och där tycker jag AXA har en jävligt go akustik när hemmastå verkligen kör. Grymt drag senast mot Timrå. Ska man sedan se till helheten så är den givetvis långt ifrån de nyaste hallarna. Men jag tycker den svarar upp mot både Eon Arena och Coop Arena utan problem.

Sen Sixxe, när det gäller detta med NHL spelare etc, så har ju det ingenting med nutid att göra.

Kolla Tingsryd i Allsvenskan:
Jari Kauppila 5 säs i Elitserien, SM-guld 07/08 med HV71
Tom Koivisto NHL med St Louis Blues, SM-guld 04/05 med Frölunda
Teemu Elomo Finsk ligamästare 3 gånger, 3 säs med Mora i Elitserien
Jan Öberg från självaste Modo. 374 ES-matcher, varav 55 i Malmö, resten i Modo. 3 SM-silver med Modo.
Tingsryd kom sist i Allsvenskan och får precis som Modo kvala för att behålla sin allsvenska status

Vad vill jag med detta:
Jo, bara svara tydligt när det gäller gamla meriter. Det kommer man ingenstans på. Det är här och nu det gäller, inte vad du gjorde för 3-4 år sedan eller mer.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav SiXxe » sön mar 06, 2011 10:28 pm

PutteA skrev:Med vad ligger den långt efter med? Det enda jag inte gillar med AXA är utrymmerna bakom läktarna och hur man hanterar kioskverksamheten. Alldeles för långsamma köer för att tilltala mig. Men det viktigaste är ändå inne i Arenan, och där tycker jag AXA har en jävligt go akustik när hemmastå verkligen kör. Grymt drag senast mot Timrå. Ska man sedan se till helheten så är den givetvis långt ifrån de nyaste hallarna. Men jag tycker den svarar upp mot både Eon Arena och Coop Arena utan problem.

Sen Sixxe, när det gäller detta med NHL spelare etc, så har ju det ingenting med nutid att göra.

Kolla Tingsryd i Allsvenskan:
Jari Kauppila 5 säs i Elitserien, SM-guld 07/08 med HV71
Tom Koivisto NHL med St Louis Blues, SM-guld 04/05 med Frölunda
Teemu Elomo Finsk ligamästare 3 gånger, 3 säs med Mora i Elitserien
Jan Öberg från självaste Modo. 374 ES-matcher, varav 55 i Malmö, resten i Modo. 3 SM-silver med Modo.
Tingsryd kom sist i Allsvenskan och får precis som Modo kvala för att behålla sin allsvenska status

Vad vill jag med detta:
Jo, bara svara tydligt när det gäller gamla meriter. Det kommer man ingenstans på. Det är här och nu det gäller, inte vad du gjorde för 3-4 år sedan eller mer.

Coop Arena har ju genomgått en renovering inför denna säsong och ser mycket bättre ut nu än innan. Eon Arena däremot...

Givetvis, men jag säger bara att jag tror den rutinen kan bli viktig. De har spelat avgörande matcher förut. Sen Tingsryd, deras "stjärnskott" har ju inget med klubben att göra. De spelar där för att de får bra betalt, hur fan skulle man annars få någon att flytta till Tingsryd och Dackehallen? :D
I MODO är de flesta med NHL-rutin från bygden och har ett MODOhjärta större än de flesta. Det börjar bli dags att plocka fram det nu :)
Användarvisningsbild
SiXxe
Forumamatör

Inläggav PutteA » sön mar 06, 2011 10:37 pm

Sen är det ju inte överdrivet många fd NHL meriterade spelare i Modo med Modo som moderförening, eller ok, förening man spelat för under den största delen av karriären, annars får vi ta bort mer spelare.

På backsidan är det ju endast Hans Jonsson och Mattias Timander, samt Per Svartvadet och Niklas Sundström på forwardsidan. Resten är ju kontrakterade utomjordingar!!! ;)
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav PutteA » sön mar 06, 2011 10:41 pm

Ok, missade Anders Ericsson såg jag, om man nu ska räkna in honom. Han har ju mellanlandat i både HV och Timrå!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav SiXxe » sön mar 06, 2011 10:43 pm

PutteA skrev:Sen är det ju inte överdrivet många fd NHL meriterade spelare i Modo med Modo som moderförening, eller ok, förening man spelat för under den största delen av karriären, annars får vi ta bort mer spelare.

På backsidan är det ju endast Hans Jonsson och Mattias Timander, samt Per Svartvadet och Niklas Sundström på forwardsidan. Resten är ju kontrakterade utomjordingar!!! ;)

Men det är ju dom med tyngst meriter + Eriksson, Nagy, Ritchie och Bartecko. Men även Eriksson har gått på hockeygymnasium i Ö-vik, och enligt honom själv är han MODO-it!

Men allihop de du nämner är ju alla från runt omkring Ö-vik, och MODO är ju liksom laget där uppe, och det är klart dom har ett klampande hjärta för MODO :).
Användarvisningsbild
SiXxe
Forumamatör

Inläggav PutteA » sön mar 06, 2011 11:08 pm

Så då är det ok att säga att Robert Rosén är Växjöit då ;)??

Anders Ericsson kom tidigt till Modo ja, men han är från Bollnäs, och det är ju ganska långt från Ö-vik!
Sen det där med hur hjärtat klappar beror nog på när och om man spelar för klubben just nu. Tror nog att den hårda verkligeheten istället säger att hjärtat klappar för det lag man just nu spelar för. Ni har ju några spelare som har kommit och gått.
Magnus Wernblom lämnade ju Modo för SKAIK, och jag tror nog att alla segrar han kunde ta med SKAIK mot Modo just då var jävligt sköna. En del verkar ju har lämnat Modo för gott, en sådan som Anders Söderberg, född och uppvuxen i Ö-vik och fostrad i Modo. Spelar sen 8 år tillbaka i just SKAIK. Tror du hans Modohjärta är lika stort idag??
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav SiXxe » sön mar 06, 2011 11:15 pm

PutteA skrev:Så då är det ok att säga att Robert Rosén är Växjöit då ;)??

Anders Ericsson kom tidigt till Modo ja, men han är från Bollnäs, och det är ju ganska långt från Ö-vik!
Sen det där med hur hjärtat klappar beror nog på när och om man spelar för klubben just nu. Tror nog att den hårda verkligeheten istället säger att hjärtat klappar för det lag man just nu spelar för. Ni har ju några spelare som har kommit och gått.
Magnus Wernblom lämnade ju Modo för SKAIK, och jag tror nog att alla segrar han kunde ta med SKAIK mot Modo just då var jävligt sköna. En del verkar ju har lämnat Modo för gott, en sådan som Anders Söderberg, född och uppvuxen i Ö-vik och fostrad i Modo. Spelar sen 8 år tillbaka i just SKAIK. Tror du hans Modohjärta är lika stort idag??

Bedömningsfråga, finns ju lite fler klubbar häromkring att "heja" på än uppe i Ö-vik. Där är det Järved, Sollefteå, KB (som inte finns längre), men alla klubbar leder ändå till MODO på något sätt.

Jag tror nog Svartvadet, Sundström och de gamla rävarna håller stenhårt på MODO. De skulle aldrig få för sig att gå till något annat lag.

Tror det är lika med Wernblom. Men MODO behandlade honom som skit rent ut sagt, så jag förstår att han blev lack och försvann. Men han återvände ju han också!

Angående Anders Söderberg så har han själv sagt att han alltid kommer ha känslor för MODO, men det är ju absolut inte så konstigt då han, som du säger, tillbringat mestadelen av hans liv i MODO och Örnsköldsvik.
Användarvisningsbild
SiXxe
Forumamatör

Inläggav PutteA » sön mar 06, 2011 11:19 pm

Hehe, ja, men Rosén är från Alvesta, ca 18 km från Växjö. Svardvadet och tex Wernblom är från Kramfors. Och om jag inte är helt fel ute är det närmare 10 mil mellan Ö-vik och Kramfors.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav SiXxe » sön mar 06, 2011 11:27 pm

PutteA skrev:Hehe, ja, men Rosén är från Alvesta, ca 18 km från Växjö. Svardvadet och tex Wernblom är från Kramfors. Och om jag inte är helt fel ute är det närmare 10 mil mellan Ö-vik och Kramfors.

Svartvadet är från Sollefteå. Wernblom däremot, är precis som du säger, från Kramfors. Men fortfarande så att ni har fler klubbar på lite högre nivå här. Troja, Tingsryd och Växjö i allsvenskan. Sen Nybro i ettan. I Ö-vik är det MODO, sen är de andra i div. 1 och 2.
EDIT: Och Timrå givetvis, men vemfan vill spela för dom? :D
Användarvisningsbild
SiXxe
Forumamatör

Inläggav Xaero » mån mar 07, 2011 1:51 am

Hej jag är ny här. Jag är modo supporter kan jag tillägga. Så visst är jag besviken att modo nu är i kvalserien. ES var mycket jämn denna säsong vilket inte kan ha undgått någon. Men jag känner också spänning inför detta. Jag är av den bestämda åsikten att sporten ska komma först och uppenbarligen var det nu så att modo inte var tillräckligt bra för att slippa kvalserien. Det har gnällts mycket på modos veteraner att dom är trötta etc etc. Nu har dom chanchen att bevisa att dom fortfarande kan och vill vinna. Klarar dom inte av det så får dom bita i det sura äpplet och ta konsekvenserna av det med. Vilket gäller samtliga lag som är inblandade i kvalserien. Det är rätt enkelt vinn eller försvinn som gäller. Modo har överlägset mest rutin av lagen inblandad i denna kvalserie det är ren fakta. Men det är mycket lite värt om man inte omvandlar rutinen till sin egen fördel. Om modo spelarna går in i denna serie och underskattar dom andra och tror att det kommer bli en barnlek så kommer modo att få det mycket mycket svettigt. Vill dom klara detta så måste dom kriga blod svett och tårar är vad som gäller. Och visst undrar jag varför krizan sa som han gjorde i expressen. Inte så proffesionellt gjort av honom. Om han älskade modo varför gjorde han då det han gjorde som gav han kicken? Nä nog hoppas jag att han ger gärnet för växjö om han står och gör rätt för sig gentemot växjö. Herregud klara inte spelare av sådana saker så är det allvarligt. Anton hedman tex har ju spelat i växjö skulle han börja göra självmål när modo möter växjö? Jag tror inte det och jag tror inte heller krizan släpper in puckar av den anledningen heller. Sedan har säkert spelarna känslor för sina gamla lag med det är ju inge konstigt. Men det vore skam om någon skulle låta det avgöra sin insats och svika sitt nuvarande lag. Nä må bästa lag vinna och jag hoppas på hårt men juste spel. Ska bli kul att se modo möta lite andra lag än dom gamla vanliga. Jag hoppas modo klarar sig. Och jag hoppas växjö tar den andra platsen. Tycker växjö spelar en rolig hockey och förtjänar att gå upp.
Xaero
Forumamatör

Inläggav PutteA » mån mar 07, 2011 2:05 am

Välkommen till vårt forum Xaero. Alltid kul med lite nya här. Bra talat, hoppas också på en trevlig och nervkittlande kvalserie. Tror tyvärr som jag sagt tidigare att ES lagen är för starka, men det är enbart en känsla. Om det är så får vi snart se, kul ska det bli i alla fall!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Linkankopia » mån mar 07, 2011 2:47 am

Sixxe >> Välkommen till kvalserien. Vi i SSK är van ... Ni har inte den blekaste om vad ni kommer att få utstå ... Att dra in massa nhldravel funkar inte. I kvalserien är det en helt annan sak. Ni kommer att bli varse om det ganska friskt kan jag säga direkt ! SSK och Modo kommer inte att få nån promenad tillbaks. Fan vet om ens nåt av våra lag klarar att hålla sig kvar.... Men skulle jag tippa så är vi med våran KS-vana kvar medans ni i Modo tror att KS är en dans på rosor och ramlar ur .... Jag tippar säkert fel, men det visar sig .... Men glöm att det blir en enkel resa du lille pojk ...
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav Linkankopia » mån mar 07, 2011 2:51 am

Det här med arenor förresten .... Vem bryr sig om vem som har finast arena ? Jag gillar klassiska Scaniarinken och har alltid gjort ... Jag har varit på många hallar i mina dagar, och de som har den bästa hallen i Sverige just nu är faktiskt isladan i Uppsala ... Almtunas hall ... Där kan man uppleva hockey som den SKA upplevas ... Kall och jävlig !
www.sodertaljesk.se | SSK, överallt - alltid !

2012 - Jag och Maddis gifte oss & våran dotter Willow föddes (28/9)
Användarvisningsbild
Linkankopia
Forumproffs

Inläggav Xaero » mån mar 07, 2011 3:35 am

Linkankopia skrev:Det här med arenor förresten .... Vem bryr sig om vem som har finast arena ? Jag gillar klassiska Scaniarinken och har alltid gjort ... Jag har varit på många hallar i mina dagar, och de som har den bästa hallen i Sverige just nu är faktiskt isladan i Uppsala ... Almtunas hall ... Där kan man uppleva hockey som den SKA upplevas ... Kall och jävlig !

haha faktiskt bra skrivet :) Nya arenor i all ära men nog är det en annan känsla "The old way". Minns gammla kempehallen där man som ung fick jobba lite för att få en bra ståplats där man kunde se bra med. Jag minns att det var ganska lätt att planka in där med vilket en hel del hadde som sport. Atmosfären satt liksom i väggarna och man kom lite närmare händelsernas centrum på ett annat sätt. När sedan den nya arenan byggdes blev det annorlunda på gott och ont. Inte mycket till ståplats kvar inte och folk sitter som stela pinnar på sina stolar på längre avstånd etc. Tycker känslan lite försvunnit på vissa sätt. Visst nya arenan är fin och allt det men vissa saker saknar man. Gillar Hovet och AXA center av den anledningen att det har lite av den gammla känslan kvar. Men visst tusan gillar jag modos nygammla arena med. :) Frånsett efter matchen då det är lite bökigt att ta sig ut ur arenan.
Xaero
Forumamatör

Inläggav SiXxe » mån mar 07, 2011 8:06 am

Linkankopia skrev:Sixxe >> Välkommen till kvalserien. Vi i SSK är van ... Ni har inte den blekaste om vad ni kommer att få utstå ... Att dra in massa nhldravel funkar inte. I kvalserien är det en helt annan sak. Ni kommer att bli varse om det ganska friskt kan jag säga direkt ! SSK och Modo kommer inte att få nån promenad tillbaks. Fan vet om ens nåt av våra lag klarar att hålla sig kvar.... Men skulle jag tippa så är vi med våran KS-vana kvar medans ni i Modo tror att KS är en dans på rosor och ramlar ur .... Jag tippar säkert fel, men det visar sig .... Men glöm att det blir en enkel resa du lille pojk ...

Nej jag har inte en susning, och är rädd som satan över det ska du veta. Det enda jag begär av mitt MODO och den rutin de faktiskt har, är att de fan ska offra ALLT för att klara sig kvar. Inget jävla finlir, de ska ut och kämpa, täcka skott med käften om så behövs. Det ska bli "intressant" att följa kvalserien. Våra båda lag möts ju tydligen på måndag i Axa, den matchen blir viktig inför fortsättningen.

Angående arenor så håller jag med dig till viss del. Jag anser att Fjällräven Center är Elitseriens finaste (har dock inte varit i alla). Men som du säger saknar man lite den gamla atmosfären, som exempelvis Kempehallen hade. :)
Användarvisningsbild
SiXxe
Forumamatör

Inläggav Jocke86 » mån mar 07, 2011 1:43 pm

Ska bli spännande att se hur det går i år, hoppas vi kan göra en riktigt bra KS och placera oss högre än tidigare.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Anders L » mån mar 07, 2011 2:29 pm

SiXxe skrev:
Linkankopia skrev: Men som du säger saknar man lite den gamla atmosfären,

Den gamla atmosfären kommer du att få i Lakerdom! Med betoning på gammal.
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav Leyker » mån mar 07, 2011 2:39 pm

Att Modo klarar sig kvar i elitserien är det ingen tvekan om, med den rutin och tyngd laget har så kommer kvalet att gå som en dans på is. Dock är det ett mycket bra tillfälle för Växjö att sätta sig i skolbänken för att lära och se hur man kan mäta sig med elitlagen. Jag tror och hoppas att man på allvar efter kvalserien lär sig att ta backuppsättningen mer seriöst i Växjö om man ska kvala uppåt mot eliten. Med den orutin och klenhet våra backar besitter idag så blir det inga långvariga och spännande matcher mot Modo och SSK. Våra backar kommer att se paralyserade ut när Hedman väl tar fart och satsar på stenhårda tacklingar. Kul med kvalserien dock, det kommer bli en guld värd erfarenhet för klubben och spelarna!!! :D
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav serra » mån mar 07, 2011 2:40 pm

Leyker..du vet om att det är 3e året i rad Laker spelar KS va?
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån mar 07, 2011 2:47 pm

"- Jag tycker inte att det är kul att de hamnat i kvalserien och jag tycker inte att det ska bli kul att möte dem heller, säger Krizan." -Expressen

2 månader sen:

"Om det ändå blir MoDo - hur kommer det att kännas?
- Då ska jag ha riktigt roligt...säger Karol Krizan och spricker upp i ett stort leende.
- När jag får chansen kommer jag att göra allt jag kan för att den här klubben ska nå elitserien."
-KVP

Vilket är sanning?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » mån mar 07, 2011 2:59 pm

Inget att oroa sig över.. Man spelar alltid för att vinna.. Krizan är förmodligen tillräckligt proffsig.

Inför kvalserien:

http://www.svenskafans.com/hockeyzon/va ... -alls.aspx
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Stan » mån mar 07, 2011 3:05 pm

Om man läser på twitter så verkar det som att det preliminära spelschemat är upp, lakers möter playoff laget i första sen rögle borta, örebro, modo och ssk, sen vänder serien.

Modo, ssk, ssk och modo på rad! :P

källa: Enestubbes twitter
Stan
Forumamatör

Inläggav PutteA » mån mar 07, 2011 3:11 pm

Det skulle betyda om alla rykten stämmer att första omgången ser ut som följer:

SSK vs Modo
Växjö vs Förkvalserie
Örebro vs Rögle
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » mån mar 07, 2011 3:17 pm

norje skrev:
Ericsson skrev:Nu var de ju såhär va att jag frågade om VAD som sker i Växjö Lakers Backuppställning ifall SSK går till Kvalserien.
Jo, jag vet att SSK tar tillbaka Heed Och Blaz. Men vad har Lakers att kontra med? :)

Kontra med?! De har liksom inte så mycket att komma med, mer vara glada & gilla läget.
Nä, det är tyvärr inte så mycket att komma med. Befintliga backar kommer bli ifrånåkta så det visslar om det i egen zon när ex. Modos forwards kommer "ångande" och spelar ut i vår zon. Kan inte se hur vi ska kunna ta oss till ES med en så svag backsida.??
Blaz och Heed tillför en helt annan dimension av hockeykunnande och större repertoar och som kan göra det oväntade. Att SSK gick till KS är väl inte så mycket att göra åt, men man borde haft en plan B.
Här har Evertsson kanske gjort sin största blunder inför klubbens kanske viktigaste matcher någonsin.
Senast redigerad av Lakershjärta71 mån mar 07, 2011 3:25 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » mån mar 07, 2011 3:24 pm

Jag kollade Frölunda - MODO i omgång 53. I två perioder spelade MODO riktigt uselt och tände till först i tredje när dom låg under med 3 - 0. Spelar dom inte bättre än så lär dom få problem i KS. Vi får hoppas på att den bristande inställning hålls intakt.
Undrar hur poppis Challe är hos spelarna egentligen?
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lakershjärta71 » mån mar 07, 2011 3:27 pm

Det räcker att våra backar kommer efter Byron Richie så kan han själv avgöra en match på egen hand.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån mar 07, 2011 3:29 pm

Då är jag mer orolig för Ladislav Nagy.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Niles » mån mar 07, 2011 3:35 pm

Jag oroar mig inte för nån spelare i nåt av lagen. Jag oroar mig inte för nåt, skall bara bli jävligt kul. Det är ju inte vi som har nån press på oss precis. 8)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån mar 07, 2011 3:36 pm

Sant som fasen!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » mån mar 07, 2011 3:49 pm

Niles skrev:Jag oroar mig inte för nån spelare i nåt av lagen. Jag oroar mig inte för nåt, skall bara bli jävligt kul. Det är ju inte vi som har nån press på oss precis. 8)
Sant! Men många förstå-sig-påare säger ju, att om det är nångång som Lakers ska ska gå upp i ES så är det ett gyllene tillfälle i år, med det laget vi har nu. Evertsson värvade också mycket riktigt en rutinerad målis i Krizan, men vad blev det av backarna?? Frågan är hur desperata Lakers är att gå upp i ES redan i år? Isf hade man nog värvat en PP/toppback också.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån mar 07, 2011 3:57 pm

Lakers är inte alls desperata och det är väl det som präglar Lakers verksamhet just nu. Man nöter på och rätt vad det är skapar man en jackpott.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Hockey