Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Niles skrev:Jag vill se en långsiktig lösning på damhockeyns vara eller inte vara i Lakers. Jag vill absolut inte ha samma jävla diskussion om ett år igen. En egen klubb borde för alla parter vara lösningen, och eftersom det alltid blir en könskamp utan saklighet påhejad av SMP och lokalradion kan det inte finnas några vinnare..bara trötthet.
Nåt som stör mig så in i he..ete är när oinsatta politiker skall göra minsta knäpp till en könskamp modell 50/50 och söka billiga politiska poänger, utan att ha en enda aning om hur verkligheten egentligen ser ut. Man har inte en aning om hur verksamheten i Lakers ser ut, man har inte en aning om hur damhockeyn ser ut.
ON THE WAY UP skrev:En spelare i damlaget kostar Lakers ca 22000 per säsong, en spelare i juniorlagen ca 11000.
En spelare i A-laget betydligt mer, men å andra sidan så är det A-laget som genererar inkomster!
Sen att damerna vill jämföra sig med A-laget är ju bara pateteiskt!
Jag jämför dom med på sin höjd ett ungdomslag, då kostar damerna i den jämförelsen det dubbla.
Hur är det tänkt att dom sen med ett gäng 12-15åringar åka land och rike runt på skoltid?
Eller är det möjligen så att Lakers ska anställa damlaget på heltid och bekosta privatlärare?
Nä lägg ner debatten genast!
Tjejerna får mer än gärna spela hockey, men inse att det aldrig kan jämföras med herrhockey!
ON THE WAY UP skrev:En spelare i damlaget kostar Lakers ca 22000 per säsong, en spelare i juniorlagen ca 11000.
En spelare i A-laget betydligt mer, men å andra sidan så är det A-laget som genererar inkomster!
Jag jämför dom med på sin höjd ett ungdomslag, då kostar damerna i den jämförelsen det dubbla.
Hur är det tänkt att dom sen med ett gäng 12-15åringar åka land och rike runt på skoltid?
Eller är det möjligen så att Lakers ska anställa damlaget på heltid och bekosta privatlärare?
Tjejerna får mer än gärna spela hockey, men inse att det aldrig kan jämföras med herrhockey!
ON THE WAY UP skrev:Jag jämför dom med på sin höjd ett ungdomslag, då kostar damerna i den jämförelsen det dubbla.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 17 gäster