Lakers Damer

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Lakers Damer

Inläggav Niles » tis mar 08, 2011 11:06 pm

Ja herregud. Han är säkert jätteengagerad och bra på alla sätt men tunnelseendet är ju också bra utvecklat. Vill man driva en egen damförening med egna konton i föreningen, då är det verkligen dags att ställa sig helt på egna ben.

Jag vill se en långsiktig lösning på damhockeyns vara eller inte vara i Lakers. Jag vill absolut inte ha samma jävla diskussion om ett år igen. En egen klubb borde för alla parter vara lösningen, och eftersom det alltid blir en könskamp utan saklighet påhejad av SMP och lokalradion kan det inte finnas några vinnare..bara trötthet.

Nåt som stör mig så in i he..ete är när oinsatta politiker skall göra minsta knäpp till en könskamp modell 50/50 och söka billiga politiska poänger, utan att ha en enda aning om hur verkligheten egentligen ser ut. Man har inte en aning om hur verksamheten i Lakers ser ut, man har inte en aning om hur damhockeyn ser ut.

Tycker Lakers har fått så mycket onyanserad skit slängd i ansiktet att jag beklagar att man ens försökte göra något för damsidan. Man fick till och med skit för man in i det längsta försökte hitta nån lösning, då kom det slutgiltiga beskedet för sent. Ansträng er inte kära Lakers, ansträng er inte.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » ons mar 09, 2011 9:33 am

Niles skrev:Jag vill se en långsiktig lösning på damhockeyns vara eller inte vara i Lakers. Jag vill absolut inte ha samma jävla diskussion om ett år igen. En egen klubb borde för alla parter vara lösningen, och eftersom det alltid blir en könskamp utan saklighet påhejad av SMP och lokalradion kan det inte finnas några vinnare..bara trötthet.

Nåt som stör mig så in i he..ete är när oinsatta politiker skall göra minsta knäpp till en könskamp modell 50/50 och söka billiga politiska poänger, utan att ha en enda aning om hur verkligheten egentligen ser ut. Man har inte en aning om hur verksamheten i Lakers ser ut, man har inte en aning om hur damhockeyn ser ut.

Håller med dig fullständigt. Idag är Carin Högstedt (V) i farten igen. Tongångarna känns igen från förr. Kommunen skall vara med och styra föreningarna. Pinsamt.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons mar 09, 2011 11:03 am

Tyvärr lever inte Högstedt i nutid, utan hon finns fortfarande kvar på 70-talet slut, då politikerna skulle lägga sig i allt och totalt misslyckas.

Jag tror att ett möte med kommunen är på plats för att inte detta ska ta en ende med förskräckelse.

När det gäller Radio Kronoberg så finns inte mycket att göra, de gottar sig när de kan prata illa och vinklar allt om Lakers till negativt. Smp vet jag inte vad de står, men de fösöker klart också vinkla saker och ting.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons mar 09, 2011 11:13 am

Att Vänsterpartiet Kommunisterna vill lägga sig i vad föreningar gör och tycker är inget jag förundras eller förfäras över,det som skrämmer mig lite är den stora massa därute som verkar gå på deras linje.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Per_växjö » ons mar 09, 2011 12:11 pm

http://www.smp.se/sport/beskedet-om-lakers-ladies-ror-upp-kanslorna(2313589).gm

Nu får det fanimej vara nog.
Ska politikerna ge sig in nu och kräva att Lakers gör en miljonförlust?
Detta är pinsamt.
Det har inget med jämställdhet att göra.
Det handlar bara om att det finns ingen publik så därför vill inga sponsorer vara med i leken.
TP! Mannen, Myten, Frisyren...
Användarvisningsbild
Per_växjö
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » ons mar 09, 2011 12:34 pm

Pinsamt..
Till alla de som klagar - Var fanns ni när Lakers ville samla in pengar till damerna?
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Malul » ons mar 09, 2011 1:42 pm

Så jäkla lågt o lägga ett samhällsproblem på Lakers och fiska billiga röster på detta.

Rättvisa..vi kanske blir första landet i världen som delar ut pengar från de rika herrklubbarna till de fattiga damklubbarna :roflol: :roflol:

Bort med hieraki och inför en gemensam budget för alla :bash: :zzz:

Dock ska påpekas i sammanhanget att sMP gör en sak jäkligt bra här,Ladies har fått en ENORM publicitet i detta fall och det om något borde hjälpa dom skaffa sponsorer.Å andra sidan,får de inget trots all publicitet så är ju intresset från sponsorhåll noll för damidrott.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons mar 09, 2011 3:57 pm

Ja det kan man verkligen säja Smp har med flera sidor raggat sponsorer till damerna och de ca 200 som kommenterat det de är väl villiga att skänka 1000-lappar med vänstermaffian i spetsen.eller???
Få se om det blir lika stora uppslag nu i SMP när kvalserien för herrarna sätter igång :wink:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons mar 09, 2011 8:13 pm

Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Dave » ons mar 09, 2011 8:29 pm

Om ni bara förstår hur stort Lakers-hatet är i Växjö!!! I nåt önsketänkande vill man ha det till att det är i skogarna utanför Växjö som hatet finns. FEL!!!

Dom flesta i Växjö vet att Lakers agerar rätt i denna frågan men ser chansen att få kasta skit på föreningen nu. Anledningen till det är att man inte kunnat göra det tidigare eftersom Lakers går så bra sportsligt sett.
Once a laker, always a laker
Användarvisningsbild
Dave
Forumproffs

Inläggav Loseddos » ons mar 09, 2011 8:58 pm

Det är riktigt. Jag kan i sig förstå att folk kan bli arga över sättet som detta har hanterats på av Lakers. Dock är det så att många av kommentatorerna som jag har svarat i de olika artiklarnas diskussioner aktivt verkar välja att bortse från fakta för att fortsatt ha möjligheten att spy sin galla. Skrämmande, men det tyder ju på att de inte egentligen bryr sig så värst mycket om problematiken i sig utan bara tar chansen att få tycka illa om Lakers. Tyvärr.

Det som är värst är ju ansamlingen av Vänsterfolk som tar chansen att ragga röster genom att göra det här till en könsfråga. Att en Älmhultspolitiker ger sig in på SMP och kommenterar Lakers förehavanden är inget annat än skrämmande.
Goddamnit!!!
Användarvisningsbild
Loseddos
Forumterrorist

Inläggav Niles » ons mar 09, 2011 10:23 pm

Det som Dave kallar Lakershat kan man dela in i tre huvudgrupper..

Östersupportrar som känner sig förnedrade av att en annan klubb tar över delar av deras tidigare inmutade värld. (Dock långtifrån alla skall sägas i ärlighetens namn).

Lobbyister som håller på nån annan hockeyklubb och gärna eldar på negativa stämningar för att försöka behålla sin position någorlunda intakt. Rädda det som räddas kan.

Den relativt stora klicken Växjöbor som är mot allt överallt och gärna vill klaga på allt. Byggs det nåt nytt är det fel. Skall det rivas nåt är det fel. Har dom hört nån som klagar eller tycker illa om nåt hakar dom på och skriker ännu högre..gärna tillsammans. Är det nån det går bra för är dom för sturska. Går det inte bra är dom värdelösa och borde läggas ner. Ibland tror man att man bor i Örebro.

Till denna soppa kan man just nu lägga till 50/50 lobbyister, vänsterpolitiker och övriga ointresserade av damhockey, ivrigt påhejade av 13 damer med reslust och bussen full med hemläxor.

Vår enorma stygghet och vårt taskiga sätt får vi dela med Skellefteå, Borås och flera andra som av nån konstig anledning kommit fram till liknande analyser i sin verksamhet. (Dock utan större uppmärksamhet i media skall sägas).

Vi som bara vill vara med och göra världen lite roligare får kämpa på. Rom byggdes inte på en dag :ok:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons mar 09, 2011 10:58 pm

Svartvadet,bra krönika :)

Jag måste säga att jag gillar det ogillande vi har emot oss,det är ju helt uppåt väggarna tosigt och rätt så gulligt på sätt o vis.Folk måste spy galla och vi är toaletten.

Jag gillar att vi kan ta detta rakryggade och titta när det långsamt rinner av oss,vi har ju såklart ett regnställ av spandex där inget får fäste.Låt dom hålla på.

Den dag vi är gulliga och älskade av alla är allt förlorat.Läs Leksand.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons mar 09, 2011 11:14 pm

:lol: I like that last line ;)
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons mar 09, 2011 11:20 pm

Jag tror att det som gäller nu är att bara vara tyst och låta vindarna blåsa över, det mojnar snart och idioter har ingen ork, de är bara jävligt pinsamma.
Kör på Lakers, det går inte att ta hänsyn till allt och alla. Jag börjar snart ändra min grundinställning till problemet.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » ons mar 09, 2011 11:45 pm

Vi är ett gäng på 12 st, som går runt växjösjön på onsdagar, 8:a utav dem var som hökar idag och kom med alla möjliga kommentarer men när vi andra 4:a hade förklarat vad det verkligen rörde sig om så mjuknade de betydligt ,tror nog många som nu spyr galla kommer att inse vad det verkligen är fråga om med tiden någon vänsterfumlare kommer väl aldrig att inse det men det får man leva med.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » tor mar 10, 2011 7:23 am

"jag vill se en långsiktig lösning på damhockeyns vara eller inte vara i Lakers. Jag vill absolut inte ha samma jävla diskussion om ett år igen. En egen klubb borde för alla parter vara lösningen, och eftersom det alltid blir en könskamp utan saklighet påhejad av SMP och lokalradion kan det inte finnas några vinnare..bara trötthet."

Jag delar din uppfattning. Omröstningar och skit publiceras och vem som helst från "Kronoberg" går in och röstar. Jag orkar inte heller höra detta år ut och år in och i vissa fall tvingas att försvara VLH! Man undrar hur långt dessa politiskt korrekta politiker är beredda att gå? Vill man att VLH ska kursa? Man undrar.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » tor mar 10, 2011 7:54 am

Det snackas så mycket om driftsbidraget och det är ett driftsbidrag och inget annat .Men kan någon politiker (gärna en vänsterfumlare) räkna ut med vad Lakers bidrager med till kommunen .spelarnas löneskatter ,anställda inom Lakers skatter, ca 100.000 åskådare per säsong som besöker butiker,restauranger,bensinstationer m.m. som gör att det kommer in skatter från dessa företagsidkare,men detta är inte ett ljud om.Bättre att vänsterfalangen med Carin Högstedt i spetsen räknade på detta än att hålla på med sina så kallade jämnställdighetsflummer.
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav ON THE WAY UP » tor mar 10, 2011 1:58 pm

En spelare i damlaget kostar Lakers ca 22000 per säsong, en spelare i juniorlagen ca 11000.
En spelare i A-laget betydligt mer, men å andra sidan så är det A-laget som genererar inkomster!
Sen att damerna vill jämföra sig med A-laget är ju bara pateteiskt!
Jag jämför dom med på sin höjd ett ungdomslag, då kostar damerna i den jämförelsen det dubbla.
Hur är det tänkt att dom sen med ett gäng 12-15åringar åka land och rike runt på skoltid?
Eller är det möjligen så att Lakers ska anställa damlaget på heltid och bekosta privatlärare?
Nä lägg ner debatten genast!
Tjejerna får mer än gärna spela hockey, men inse att det aldrig kan jämföras med herrhockey!
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Inläggav Piggelin » tor mar 10, 2011 2:26 pm

ON THE WAY UP skrev:En spelare i damlaget kostar Lakers ca 22000 per säsong, en spelare i juniorlagen ca 11000.
En spelare i A-laget betydligt mer, men å andra sidan så är det A-laget som genererar inkomster!
Jag jämför dom med på sin höjd ett ungdomslag, då kostar damerna i den jämförelsen det dubbla.
Hur är det tänkt att dom sen med ett gäng 12-15åringar åka land och rike runt på skoltid?
Eller är det möjligen så att Lakers ska anställa damlaget på heltid och bekosta privatlärare?
Tjejerna får mer än gärna spela hockey, men inse att det aldrig kan jämföras med herrhockey!

Möcke bra inlägg. :golfclap:
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » tor mar 10, 2011 2:26 pm

ON THE WAY UP skrev:En spelare i damlaget kostar Lakers ca 22000 per säsong, en spelare i juniorlagen ca 11000.

:clap:
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » tor mar 10, 2011 2:54 pm

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav hagawaga » tor mar 10, 2011 6:26 pm

ON THE WAY UP skrev:Jag jämför dom med på sin höjd ett ungdomslag, då kostar damerna i den jämförelsen det dubbla.

Tja, vet faktiskt inte om man kan jämföra dem med ett ungdomslag heller om man kollar de träningsmatcher de genomfört...

2010-09-11 Nybro Vikings P95/96 - Växjö Lakers Ladies 9-1
2010-09-19 Diö pojkar - Växjö Lakers Ladies 8-0
2010-12-28 Växjö Lakers Ladies - Boro VHC U16 3-7

Man vill dela alla inkomster lika, inte vara med och betala och i övrigt tål man inga jämförelser what so ever!

.
hagawaga
Forumamatör

Inläggav ON THE WAY UP » fre mar 11, 2011 12:34 pm

på sin höjd, på sin höjd :wink:
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Föregående

Återgå till Hockey