Räven skrev:Nja, det kanske ska nämnas att han blir pappa om en månad, det tror jag kan spela in. Det finns inget som slår detta och det är nog något som Linda och han är överrens om. Det finns annat här i livet som är värt mycket mycket mer och där är de förståndiga. Pengar är trams i jämförelse.
Jo visst, det kan jag med köpa! Men det handlar om så mycket mer, och detta säger jag med en väldigt GIRIG-ton på det hela - Pengar är trots allt mycket, och upplevelser är mycket mer. Valet som Fasth precis gjort är följande:
Han valde bort chansen att tjäna 4-5 gånger så mycket som han gör idag, vilket faktiskt betyder ENORMT mycket. Inte för att han har det dåligt ställt idag, men det finns väl ingen här inne som hade sagt nej till ett Jobb i Stockholm där man tjänar 4-5 gånger pengarna bara för att man ska få barn?! Tänk på barnets framtid? Ekonomi är viktigt. Han valde dessutom bort chansen till sitt livs upplevelse (Kom igen, att han får chansen nästa år?! Killen är nära 30 bast) i sin sportsliga karriär! Det hade varit en sak om han skulle sticka ifrån familjen i ett år till Ryssland för att BARA tjäna pengar. Nu handlar det om ren feghet, och det är sånt som jag kan bli så otroligt förbannad på. Man får oftast bara EN chans här i livet - vi lever bara en gång.
Arg blir jag för att jag gillar killen, och för att han har själv sagt att han vill spela i NHL - det är hans dröm. Wait a second... HOLD YOUR HORSES! Tar man inte första bästa chans då? Han ska ju fan spela en jävla massa matcher i ES ändå?! Nä Fasth, jag trodde du var en vinnare. Jag trodde du hade ambitioner. Du har bevisat att du är det som du själv påstått att du aldrig kunde bli - MÄTT. Vi vet, precis som du, att när du sitter hemma och är 40 så kommer du ångra dig att du aldrig tog chansen.
Tyvärr tror jag inte du klarar av att göra en lika galant säsong detta året. Då ett nyfött barn och förväntningar kommer sätta press på dig i ett helt annat perspektiv.
Lycka till Grabben i alla fall, hoppas du kan se tillbaka på det här och säga - "Jag gjorde rätt val".
Det hade inte jag kunnat göra.