Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Thelemakos skrev:Får jag fråga var den bruna färgen på skölden kom ifrån?
Lillklonis skrev:kan va den fulaste loggan jag har sett tror ja! den vi har haft är 10000000 gånger snyggare!! nej det här va ett steg tillbaka lakers...
Matito67 skrev:Den nya logon baseras på flera parametrar men kanske framför allt att vi inte ville gå in i Elitserien och se ut som de andra.(1) Vi vill äga en egen färg och inte bara på matchställ utan även i andra forum som detaljer i arenan och på souvenirer med mera. Detta kommer bli viktigare och viktigare på sikt, det handlar mycket om att sticka ut, att våga vara egen.(2) Växjö har dessutom en naturlig koppling med vår accentfärg orange genom Växjö HC.
Med vänlig hälsning Mattias Jonsson / Lakers styrelse
Matito67 skrev:Bästa supporters!
Jag skriver till er med all ödmjukhet och respekt inför bytet av vår logotype. Diskussionerna kring ett logo byte har förekommit en lång period i klubben och är inget nytt som ledningen beslutat. Jag vågar påstå att denna tanke varit uppe under flera år. Det finns många orsaker varför vi gör detta, och vi är inte ensamma om att flytta fram positionerna genom omprofilering.
Den nya logon baseras på flera parametrar men kanske framför allt att vi inte ville gå in i Elitserien och se ut som de andra. Vi vill äga en egen färg och inte bara på matchställ utan även i andra forum som detaljer i arenan och på souvenirer med mera. Detta kommer bli viktigare och viktigare på sikt, det handlar mycket om att sticka ut, att våga vara egen. Växjö har dessutom en naturlig koppling med vår accentfärg orange genom Växjö HC.
Vi vet också att det är viktigt att attrahera fler än bara "Växjöbor". Genom spel i Elitserien exponeras vi i ett större perspektiv, därav valet av smålandsvapnet. Vi kommer locka publik i ett betydligt större upptagningsområde än vad vi gör idag och det är viktigt att alla känner gemenskap och samhörighet. Kort sagt, Småland är vår nya marknad.
Vi har också valt att hålla form och design klassisk för att få ett varumärke som ska hålla på sikt. Allt kan förstås tolkas på flera olika sätt men en stark logotype växer med uppgiften, precis som vi ska göra genom avancemanget till Elitserien. Det är viktigt att vi håller ihop trots att vi inte alltid delar samma åsikter, tillsammans blir vi fortsatt starka och en klubb att räkna med i framtiden.
Matito67 skrev:Bästa supporters!
Jag skriver till er med all ödmjukhet och respekt inför bytet av vår logotype. Diskussionerna kring ett logo byte har förekommit en lång period i klubben och är inget nytt som ledningen beslutat. Jag vågar påstå att denna tanke varit uppe under flera år. Det finns många orsaker varför vi gör detta, och vi är inte ensamma om att flytta fram positionerna genom omprofilering.
Den nya logon baseras på flera parametrar men kanske framför allt att vi inte ville gå in i Elitserien och se ut som de andra. Vi vill äga en egen färg och inte bara på matchställ utan även i andra forum som detaljer i arenan och på souvenirer med mera. Detta kommer bli viktigare och viktigare på sikt, det handlar mycket om att sticka ut, att våga vara egen. Växjö har dessutom en naturlig koppling med vår accentfärg orange genom Växjö HC.
Vi vet också att det är viktigt att attrahera fler än bara "Växjöbor". Genom spel i Elitserien exponeras vi i ett större perspektiv, därav valet av smålandsvapnet. Vi kommer locka publik i ett betydligt större upptagningsområde än vad vi gör idag och det är viktigt att alla känner gemenskap och samhörighet. Kort sagt, Småland är vår nya marknad.
Vi har också valt att hålla form och design klassisk för att få ett varumärke som ska hålla på sikt. Allt kan förstås tolkas på flera olika sätt men en stark logotype växer med uppgiften, precis som vi ska göra genom avancemanget till Elitserien. Det är viktigt att vi håller ihop trots att vi inte alltid delar samma åsikter, tillsammans blir vi fortsatt starka och en klubb att räkna med i framtiden.
Primeau skrev:Islanders-kopian är ju snygg. Men lägg på en helvetes massa vita plattor med reklam och VIDA i vinrött tvärs över brallorna ...
calle73 skrev:Med all respekt.. Lyssna på era supportrar! Utan oss är ni inget och den stora majoriteten tycker att den är apful!
Fregus skrev:"Färgen är hämtad från klassiska Växjös HC färguppsättning och på så sätt band vi ihop vår egen historia genom färgvalet orange, vitt och guld."
Bara jag som tycker att det är lite konstigt att de helt utesluter blått i diskussionen om den nya profilen? Känns ju udda att inte ha något blått i loggan ifall man har tänkt att fortsätta spela i blåa tröjor, kanske kommer Lakers spela i orange,vitt,guld tillslut?
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 6 gäster