av PutteA » mån maj 02, 2011 1:02 pm
Här förstår jag inte riktigt din syn Niles. Varför ska inte en supporterklubb premieras med ett extremt bra pris. En bra supporterklubb med en bra klack har ett stort marknadsvärde för hockeyklubben. Vi hjälper till att locka nya besökare och ser sen till att dom återkommer genom ett idoget arbete, snickrande av TIFO:n och ramsor, och sen iscensatt på läktaren med ett jäkla ös. Här handlar det om good will, ge och ta. Jag ser inte i första hand LL som en kund till VLH utan som en av deras viktigaste samarbetspartners. Vi har inga guldgruvor med kapital att slänga in i VLH, men vi har nått som ser till att många pengastarka, både privatpersoner och företag kommer åter efter att ha upplevt 2.5 timmar med en härlig hockeystämmning. Det är inte på ståplats, VLH i första hand ska tjäna pengar och framför allt inte på dom som tillhör supporterklubben. Pengarna ska göras på övriga platser i Arenan, som vi hjälper till att fylla.
Den klubb i ES som anammat det bäst är Brynäs, och jag tror inte dom har det sämre ställt än nån anna ES-klubb. LHC som har 1295 kr rakt över, fantastiskt tycker jag. Med ett sånt pris tror jag inte det finns några gränser för hur många abonnemang vi skulle kunna sälja. Jag kan tänka mig ett pris på 2500 kr för ordinarie ståplatskortet. Då ligger vi upp mot de dyraste i ES. Tittar man generellt och jämför HA och ES är HA:s säsongskort dyrare än ES. Så det kan ligga lite i det nature säger.
Vi säger att vi säljer 500 ståplats för 2500 kr = 1 250000 kr. Sänker vi priset till 1500 kr så förlorar vi 500000 kr på ståplats, förutsatt att vi inte säljer mer pga det lägre priset. 500000 känns inte så våldsamt mycket i den värld vi kommer att leva i kommande säsong. Å andra sidan kan jag tänka mig att vi skulle öka försäljningen ståplats radikalt, så förlusten skulle trligtvis bli betydligt mindre, eller kanske t.o.m noll!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det