Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Nä "tvingar" kan man nog inte göra, men NHL klubben ska inte säga stopp vare sig spelaren vill delta i VM eller inte. NHL klubbarna hindrar ju då att VM kan spela med de flesta av världens bästa spelare. Vad vill IIHF uppnå med ett VM (Värsldsmästerskap) då? Ska vi ha B-VM varje år och ett A-VM under OS? Vid OS kan alla nationer plocka fram sina allra bästa spelare. Å andra sidan, även om spelarna är tillgängliga så betyder det inte att de vill vara med. Men det är ju mer ett nationellt problem.Coffe #800 skrev:Jo visst men de säger ju sig själv att man inte kan införa lagar som " tvingar " spelaren till att vara med i landslagshockey. När inte klubben han tillhör anser att han inte ska vara med ...
Godmorgon! Jag lever alltid i nutid.Power Play skrev:Godmorgon Hjärtat! Välkommen till nutid, och de vaknas skara! Hur länge har du sovit? 20 år? 30?
Nordamerika skiter fullständigt i VM. ALLT kretsar kring NHL där borta. VM har inte, och har aldrig haft, någomsomhelst status där. Det vore som att be Hockeyligan göra speluppehåll och släppa spelare till Kalle Anka Cup. Typ.
Lakershjärta71 skrev:Godmorgon! Jag lever alltid i nutid.Power Play skrev:Godmorgon Hjärtat! Välkommen till nutid, och de vaknas skara! Hur länge har du sovit? 20 år? 30?
Nordamerika skiter fullständigt i VM. ALLT kretsar kring NHL där borta. VM har inte, och har aldrig haft, någomsomhelst status där. Det vore som att be Hockeyligan göra speluppehåll och släppa spelare till Kalle Anka Cup. Typ.
Så du hävdar att Nordamerika skiter fullständigt i VM.? Jag är inte helt säker på att jag vill hålla med dig. För spelarna "därborta" kommer naturligtvis Stanley Cup först, men så fort som spelare blir tillgängliga så har inte jag upplevt under de senaste 10 åren jag har följt VM-hockey, att vare sig Kanada eller USA gått bet på sina s.k "stjärnor" som blivit utslagna från Stanley Cup-slutspelet, utan man har fått det man har velat ha. Och vad jag vet så har lediga spelare som direkt skulle gå in i ett landslag alltid ställt upp för sitt land i VM, med kanske några få undantag.
Kanada har ju som sagt vunnit ett x antal VM. Dock har USA generellt sätt alltid haft något sämre lag än Kanada, kanske bortsett från OS i Moskva 1980. Om det har att göra med att USA skiter fullständigt i VM, det vet jag inte, men det tror jag inte ???
Varanen skrev:Orutinerat att befinna sig i ett gräsätarland när en hockeyfinal ska spelas.
ratscore skrev:Jag har en känsla av att finnarna kommer att få ångra detta...
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3034564.ab
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 4 gäster