Första isträningen

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Första isträningen

Inläggav Svartvadet » mån aug 01, 2011 6:20 pm

Åh herregud vilken tråkig tillställning, helt sanslöst!

Förutom spelet på isen så kändes hela evenemanget så otroligt B!
Nu säger jag detta med lite perspektiv - för jag är inte den som gå dit för showens skull - men om man går ut med kommentarer som "Vi ska locka folk från hela södra Sverige" så får man väl för fan ge till lite mer, eller?! Nu när jag ändå har motorsågen i högsta hugg så ska jag passa på att kapa följande:

1. Träningsdresserna - 70% hade fullt goda tröjor med tryck, andra 30% hade varken märke eller nummer.
2. Laguppställning - Hur svårt är det att trycka ut 2000 A4 med vem som är vem? Oj, glömde att det redan var så otroligt kasst så alla hade ju inte nummer....
3. Intervjuer - Vart fanns dessa att höra? Det är ju för fan halva grejen!
4. Peo - Ja, men läs gärna upp samma saker flera gånger! Vi vet ju fortfarande inte vem som är vem (Ja, vi lite mer inbitna kunde ju se detta, alla är ju inte sådana dock), kan inte någon erbjuda honom jobb på cirkus? Känns mitt i prick!

Varför ska man börja vara sämre än innan? Kom igen Lakers för fan, visa lite mer professionalitet - gör som Skellefteå!

Det var dagens sågning, nu ska jag inte gnälla mer!

Kul att se grabbarna - allt annat var katastrof
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Första isträningen

Inläggav Jocke86 » mån aug 01, 2011 6:46 pm

Var det mycket folk?
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Coffe #800 » mån aug 01, 2011 6:49 pm

Håller faktiskt med dej Svartis !

tråkigt att inte höra en enda lite intervju... det e fan i mej illa !!

att tröjorna inte är klara har men tryckeri och tillverkning att göra... dom har helt enkelt inte hunnit med i semester tiderna...

riktigt kul att det är igång igen!
men tråkigt att de inte var en enda intervju... hmm...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Primeau » mån aug 01, 2011 6:53 pm

Jag tog ledigt från jobbet för att kunna vara med vid den legendariska ES-ispremiären.

Som tack för detta pisssade Växjö Lakers mig rätt över skorna genom att bjuda på den mest fantasilösa tillställning jag någonsin skådat i Lakerdome!

I raden bakom mig satt ett litet sällskap som åkt från Nybro (eller någonstans av dom trakterna) för att kolla in elitserielaget Växjö Lakers ispremiär. Av deras kommentarer att döma så lät de minst sagt förvånade och besvikna över att hur avslaget allting verkade. Mest irriterade var dom över att inte veta vem som var vem ute på isen.

Svartvadet har redan sammanfattat vad som gick snett. Jag kan bara lägga till att Brad Moran såg ut att längta härifrån. Jag förstår honom.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » mån aug 01, 2011 6:55 pm

Håller med Svarten till 100%
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Lakershjärta71 » mån aug 01, 2011 6:59 pm

Coffe #800 skrev:Håller faktiskt med dej Svartis !

tråkigt att inte höra en enda lite intervju... det e fan i mej illa !!

att tröjorna inte är klara har men tryckeri och tillverkning att göra... dom har helt enkelt inte hunnit med i semester tiderna...

riktigt kul att det är igång igen!
men tråkigt att de inte var en enda intervju... hmm...
Till både Coffe och Svartvadet! Vem var det som sa att jag inte skulle ställa så höga krav eller kritisera Lakers eller LL för att man inte kunde fixa några t-shirts till hockeyresan den 13/9! Det är ff semestertider, och nu spyr ni själva galla över Lakers och Peo för att han inte kunde intervjua spelare och att det inte fanns nummer på tröjor osv. Herregud alltså! Mig kan ni hacka på! Ni är ju HELT otroliga! :ajaj:

Dock tyckte jag väl att nyförvärven åtminstone kunde ha sträckt upp en hand för att visa vem de var.
Senast redigerad av Lakershjärta71 mån aug 01, 2011 7:02 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån aug 01, 2011 7:02 pm

Försök urskilja dina äpplen och päron nu LH71....
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån aug 01, 2011 7:17 pm

Primeau skrev:Jag kan bara lägga till att Brad Moran såg ut att längta härifrån. Jag förstår honom.

Jo, han har ju spelat i Skellefteå, så detta måste ha känts som div.2 för honom :oops:

En perfekt ispremiär för mig hade varit i något av denna stilen:

Varje spelare ska presenteras i lugn och ro (inte bara kräkas ut namn som idag).
Först presenteras en målvakt.
När de kommer in så ska det givetvis vara kålsvart och spotlight.
Första utespelaren tar och åker och hämtar en puck i mittzonen och lägger en "straff" som är lite plojig - åker sedan därifrån och tar en snabb intervju, typ en fråga: "Beskriv dig själv som spelare" till de som är nya och till de som är gamla "Hur är känslan inför denna säsongen" eller liknande.
Vid hälften presenteras nästa målvakt som byter av den förra.

Uppvärmning räcker ju med en vanlig "passövning" och sedan 3 mot 1 (detta är ju mer önsketänkande, då det är Janne som bestämmer detta)

Matchen ska INTE blåsas som i Björnligan, många gånger idag som man blev blåst på strösslet!
Sedan får gärna matchen avslutas med straffar. Alt. Tjeckiska-straffar - you name it!

Antar att man får fortsätta drömma... Autografer som dom har i Skellefteå såg ganska poppis ut!

Obs! Detta var vinklat med så mycket underhållsvärde som möjligt
Senast redigerad av Svartvadet mån aug 01, 2011 7:34 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån aug 01, 2011 7:23 pm

Jocke86 skrev:Var det mycket folk?

Ja, det var mycket folk. Klart mer än förra året. 1389 eller nåt sånt :wink:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Ericsson » mån aug 01, 2011 7:25 pm

Ja!!!! Jag menar verkligen JAAAAAAAAAAA ALLA måste ju verkligen spela som om dom tillhör NHL TOP STAR Ligan när dom kommer in på isen.. Förfan gubbar, ha respekt för att det är FÖRSTA... Jag säger det FÖRSTA isträningen på 4 månader...

Hör jag någon lipa nu? Mm, kanske men så är det.

Har ni sett Moran gå in på isträning innan eller? Vad har ni att jämföra me... Just de, ja tänkte väl de..

Skärpning..
Användarvisningsbild
Ericsson
Forumproffs

Inläggav IceWOMEN » mån aug 01, 2011 7:27 pm

Tänk om LL hade fått vara med och planera lite inför det här. LL vet vad fansen förväntar sig, det gjorde bevisligen inte VLH idag. :notOK: :notOK: :notOK:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Jocke86 » mån aug 01, 2011 7:29 pm

Niles skrev:
Jocke86 skrev:Var det mycket folk?

Ja, det var mycket folk. Klart mer än förra året. 1389 eller nåt sånt :wink:

Tackar, det låter som en bra siffra :)
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav IceWOMEN » mån aug 01, 2011 7:30 pm

Svartvadet skrev:
Primeau skrev:Jag kan bara lägga till att Brad Moran såg ut att längta härifrån. Jag förstår honom.

Jo, han har ju spelat i Skellefteå, så detta måste ha känts som div.2 för honom :oops:

Som motvikt till honom så var en annan herre betydligt mer positiv: http://vaxjolakers.se/website1/sv/nyhetsmall/nyhetsmall.php?item=cms_12-s1%2F883&group=cms_12_grp-s1%2F3
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav IceWOMEN » mån aug 01, 2011 7:33 pm

Det var inte bara laget som presenterades i dag. Den nya Lakerslåten dök också upp på FB idag. GO LAKERS:
http://andersfernette.wordpress.com/2011/08/01/go-lakers/
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » mån aug 01, 2011 7:36 pm

Ericsson skrev:Ja!!!! Jag menar verkligen JAAAAAAAAAAA ALLA måste ju verkligen spela som om dom tillhör NHL TOP STAR Ligan när dom kommer in på isen.. Förfan gubbar, ha respekt för att det är FÖRSTA... Jag säger det FÖRSTA isträningen på 4 månader...

Hör jag någon lipa nu? Mm, kanske men så är det.

Har ni sett Moran gå in på isträning innan eller? Vad har ni att jämföra me... Just de, ja tänkte väl de..

Skärpning..

Det är inte detta vi diskuterar! Utan det är precis det motsatta: Varför kan man inte ploja lite mer?

Tror ingen har några förväntningar på att första ispasset ska vara bra spelmässigt!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » mån aug 01, 2011 7:53 pm

Mackan har donerat några av sina kilon till Bena. Syntes tydligt på båda två.

Reddox besitter en ruggig fart, syntes även på tomgång.

Nisse ramlade mest och bäst :wink:

Linder blir årets överraskning och får äntligen fansens kärlek.

Josefsson, årets gigant.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » mån aug 01, 2011 7:53 pm

Åtminstone blev Mike Iggulden impad :P
nature
Forumdemon

Inläggav Talismanen » mån aug 01, 2011 7:58 pm

Fatta! Det är slut på ploj. Det är allvar nu. Och allvar är vad som visades idag. Det är ingen jävla hink å spade-lek längre. Tyckte det va ett superbra första ispass. Fast jag saknade några intervjuer men f.ö är jag jävligt glad att lekstugan uteblev. Det va allvar och JK & company visade fokus från första början. Ni som inte pallar det tar och åker till strandbjörket och leker av er å så ses vi efter jul! :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån aug 01, 2011 8:02 pm

Fortsätter att säga det: Det är inte för VÅR skull man ska ploja! Det är för att locka folk som tog sig dit, liksom mina gäster för dagen som är ifrån Klavreström, varpå jag säger till dom: "Häng med för fan, det kommer bli häftigt"...

Har svårt att tro att dom nappade på betet.

Att man intervjuar spelare är för mig en självklarhet, det gäller inte för Lakers.

Vi har ju alla åsikter, vilket är bra!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån aug 01, 2011 8:12 pm

Vissa går dit för hockeyn, vissa går dit för showen.
Så har det alltid varit och så lär det också förbli.

Själv går jag dit för hockeyn ochjag är nöjd med det första ispasset jag såg ikväll.
Tror vi går en trevlig höst och vår till mötes med det här gänget.

Josefsson fortsatte där han slutade i April och Reddox kommer bli GRYM!! kul också att Iggulden var imponerad. :clap:

Nu kör vi!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders83 » mån aug 01, 2011 8:20 pm

Lite intervjuer hade inte skadat annars så har det väl inte varit någon större show de senaste åren jag sett på första ispasset.

Tycker laget fick ett varmt välkomnande när hela hallen står upp och klappar händerna , lite sporadiska ramsor

åååååååååååå brandgult ! :lol:

Som sagt lite intervjuer hade varit kul och man kan ju höra av sig till VLH om man inte ska titta på lite mer underhållning kommande år ?

Kul att träffa folket och tack alla som petade i pengar till premiärtifot det är verkligen till godo nu!!!
SMSa pct till 72550 så bidrar du med 50:- till en mer färgglad läktare
Användarvisningsbild
Anders83
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » mån aug 01, 2011 8:21 pm

Håller med Talismanen, det är allvar nu! Popcorn-showen får vara slut, vilket VLH visade idag.

Primman: Hoppas du skämtade om Moran? Tror du han är tvingad hit? Spelar väl för f*n ingen roll hur Moran åker in på isen FÖRSTA träningspasset på is? Huvudsaken är att Brad Moran kommer vara 100 % den 13 September!
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Primeau » mån aug 01, 2011 8:29 pm

Tvärtemot bl a Talismanen och Fredrik R så tycker jag att detta var fruktansvärt långtråkigt, tempofattigt, osexigt… och fan så mesigt! Allt sånt kan jag dock leva med, eftersom det var första gången på ett bra tag som killarna fick känna på isen igen.

Men lyckas man som ELITSERIEKLUBB inte fixa en så löjligt banal uppgift som siffror på ryggen för samtliga spelare i truppen – då fixar man antagligen inte resten heller. Knappt ens Division 1-klass.

Det kan inte ta materialförvaltaren (eller annan lämplig person i organisationen), tre timmar att värma på resterande siffror på tröjorna. Mot betalning naturligtvis. Anser man sig ändå inte ha tid till detta, är väl sista utvägen att beställa tröjorna så de kommer numrerade och färdiga. Men detta kostar kanske lite för mycket? :oops:

Växjö Lakers satte idag själva nivån för hur ett och annat sannolikt kommer se ut framöver: premiären var skitdåligt planerad och genomförd. Inte för spelarna, men för flertalet av dom 1300 besökarna.

Stoffe: Moran ser verkligen jättelycklig ut på Facebook-bilderna :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav milkman » mån aug 01, 2011 8:33 pm

Det första ispasset genomfördes på Jk:s begäran på detta sätt !! inga intervjuver,inget ploj ! mest hockey, det var såhär JK vill ha det , han är superfokuserad på att det ska bli en sjuhelvetes resa denna säsong det lovar jag .
Lakej#4
Användarvisningsbild
milkman
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » mån aug 01, 2011 8:36 pm

Herregud vad ni klagar!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » mån aug 01, 2011 8:38 pm

milkman skrev:Det första ispasset genomfördes på Jk:s begäran på detta sätt !! inga intervjuver,inget ploj ! mest hockey, det var såhär JK vill ha det , han är superfokuserad på att det ska bli en sjuhelvetes resa denna säsong det lovar jag .

Exakt :clap:
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Fredrik R » mån aug 01, 2011 8:44 pm

milkman skrev:Det första ispasset genomfördes på Jk:s begäran på detta sätt !! inga intervjuver,inget ploj ! mest hockey, det var såhär JK vill ha det , han är superfokuserad på att det ska bli en sjuhelvetes resa denna säsong det lovar jag .

Du får väl skälla ut Janne Karlsson nu, Primeau. :lol:
Hur kan han dra in intervjuerna och fokusera på hockeyn? :wink:
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån aug 01, 2011 8:50 pm

Tack Milkman! Då kan vi lämna denna tråden till historien, trodde faktiskt att det var VLH som höll i taktpinnen - men JK muckar man inte med!

Då var det bara siffrorna på ryggen som var en miss!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav milkman » mån aug 01, 2011 9:02 pm

Angånde siffror på ryggen ! Kan säga att Vlh har rätt mycket mer fråge tecken som ska rätas ut innan hemmapremiären än siffror på ryggen!!! i positiv bemärkelse... detta är ett stort steg för VLH tro mig JAG vet !!!
Lakej#4
Användarvisningsbild
milkman
Forumamatör

Inläggav skarza » mån aug 01, 2011 9:05 pm

Någon som vet när morgondagens träning startar?
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Primeau » mån aug 01, 2011 9:10 pm

Det är antagligen hemligt. Dom är superfokuserade :wink:
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » mån aug 01, 2011 9:16 pm

Samma tid samma kanal enligt Gurra!

Inlägg via Tapatalk
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Huskil » mån aug 01, 2011 10:13 pm

Jag tycker efter isträningen, att det ser jäkligt bra ut. De nya verkade riktigt bra. Jag tror att nye finske backen blir en sensation. Väldigt fokuserade spelare idag!
Hockeyfantast
Huskil
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » mån aug 01, 2011 10:46 pm

Instämmer ang finska backen. Han visade prov på bländande klubbteknik och skytte.

Sedan i slutet på matchträningen så gjorde Kallio en ruggigt snabb fintpassning upp till backen på blå, som nästan fintade bort mig till andra sidan läktaren! :oops:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Thelemakos » mån aug 01, 2011 11:04 pm

Lakershjärta71 skrev:Instämmer ang finska backen. Han visade prov på bländande klubbteknik och skytte.

Sedan i slutet på matchträningen så gjorde Kallio en ruggigt snabb fintpassning upp till backen på blå, som nästan fintade bort mig till andra sidan läktaren! :oops:

Äsch inget att oroa sig för! Kan va så på första ispasset på säsongen. Lagom till premiären är du nog uppe i ES-tempo ska du se 8)
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Nästa

Återgå till Matchsnack