Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
AN skrev:Vet vi något om hur många platser det finns??
Ericsson skrev:Stubben har anlänt i Luleå och fyller på med dagens line-up.
Växjö Lakers lineup i kväll:
Gerber i mål.
Heikki, Augustin – Reddox, Moran, Kallio.
Hållberg, Linder – Soares, Iggy, Eriksson.
Karlsson, Jonsson – Andersson, Rasmussen, Urbas.
Saviano, Josefsson, Markusson.
Reddox i första femman? Kan bli intressant
Men saviano i fjärde?
Svartvadet skrev:Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, om man ska gå in på lite närmre analyser:
Soares - Moran - Kallio (Reddox - Moran - Kallio)
Vår über-spets! Frågan är dock, blir det för mycket "tårta på tårta"? Soares och Moran vill båda hålla i pucken, men ingen utav dom vill ta in pucken i zon. Var säkert 20 uppspel på Kallios högerflank igår, väldigt lätt styrt för Frölunda. Här hade jag kunnat tänka mig en rockad - Soares byts ut mot Reddox. Reddox känns som den perfekta gnuggaren i denna linen, en Jarno Pikkarainen-typ. En spelare som har hög fart, kan ta in pucken och är inte för kåt i att ha pucken.
Hjalmarsson - Iggy - Reddox (Saviano - Iggy - Soares)
Hjalmarsson ska inte vara här. Hoppas att Saviano är tillbaka på torsdag! På tal om Gurra, vad hände med han igår? Han brukar verkligen ÄLSKA matcher där det smäller, igår var han alldeles för medioker i det spelet.
Kedjan i sig behöver komponeras på nytt, känner att det inte finns någon kemi alls - inte ens med Saviano. Och nej, detta är ingen sågning, detta är ur mitt "Håk-Eye". Kedjan saknar en playmaker, och blir inte konstruktiv för fem öre. Soares vill ha pucken, han kan hålla i pucken - han kan leverera pucken. Då tror jag att Iggy kommer i en bättre roll, där han kan störa kring kassen istället för att släppa sarg ihop med Reddox!
"....annars finns alternativ som Hjalmarsson och Anders Eriksson (Eriksson ska ha cred för gårdagen!) som gärna tar deras platser istället. Ö-rådet med Janne K i spetsen med sin utslagsröst är nog lite tveksam om vad han ska skriva på lappen inför nästa utröstning...."
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster