Bra tråd Bamse. Och härligt att höra att det låter högt och bra trots att det kanske inte uppfattas på VS alltid. Gott så! Jag själv kan va väldigt hård i min kritik och ang. matchen igår då så hade jag uppenbarligen fel och det är jag glad för då.
Det här med att dra igång ramsor är ett litet problem men vi har ju en gigantsik ståplats och vi växer nog i det också tids nog. Men att bara klackledare ska dra igång ramsor ställer jag mig emot. Vi vill ju att så många som möjligt ska sjunga och då måste ju Frans och Agda också få dra igång nån ramsa när lusten faller på och det är tyst. Ska dom då inte FÅ dra igång? Då jobbar vi åt fel håll tycker jag. Det är ju sångglädjen vi vill ha fram då ska inte folk få känslan att dom bara måste stå där och sjunga på angiven signal. Vi har hört det innan att vi är som robotar som bara maler på i takt med trumman utan spontanitet och känsla. Detta skulle ju göra det ännu värre.
Det blir virrigt och kaos ibland men som sagt, jag tror vi också växer in i detta. Oftast är det ju lite större grupper som kör igång ramsorna och ibland är det otur när vi startar dom samtidigt men va fan, vi har ju bara 2 hemmamatcher i halsarna i VA.
Sen kör vi ju alltid i ett helt galet tempo. Ramsorna går fort och avlöser varandra i 200km/h. Tror vi måste dra ner på det tempot så folk orkar med mer. 30-60 sek vila emellan är ingen skam
Vi kör på. Stora stolta Västra Stå!!