Dags att TAGGA till som bara vi lakejer kan. Match för bövelen redan imorgon, men i stort sett knäpptyst i den här tråden. Fullsatt, folkligt och festligt. Dags att visa hockeysverige och lafamilia från kaffe land vilka som är Sveriges bästa supporterförening.
Som jag nämnt innan så handlar en klackverksamhet om eget ansvar. Att våga sjunga när ingen annan gör det. För man gör verkligen inte bort sig. Det är ju mer pinsamt för den som håller tyst. Folk tror ju att den personen i så fall är en vilsen taifare eller nått.
Eget ansvar, att knyta näven i handen och sjunga trots kass spel på isen. För i ärlighetens namn oss i mellan. Så behöver ju faktiskt laget vårt stöd hundra ggr mer när vi ligger under med två baljor, än när vi leder med två.
Folket på västra stå är ju annars världsmästare på att sjunga i medgång. Tycker vi ska motbevisa det imorgon. Eller vad säger ni?
Eget ansvar. En klackledare finns där för att dra igång ramsor. Han ska inte behöva tjata och försöka få igång tysta munnar. Dom munnarna ska skrika oavsett, oavbrutet.
Du som står där på ståplats med hjärta för Lakers. Visa att du har ett brandgult hjärta med. Sjung ut, lev ut för laget du älskar. Tror klubben uppskattar dig mer om du sjunger och för ett sjuhelvetes liv på läktaren, än att du står tyst med händerna i fickorna. För vi vet alla hur jäkla trisst det är när klacken inte sjunger. Hur dött och tråkigt det kan vara i hallen då. Är det så ni vill ha det? Om inte så hjälp till att skapa den där magiska stämningen som bara LL kan. Den där känslan när hockey är TOKSKOJ.
För många kommer faktiskt fram i periodpauserna och klagar och trycker ner LL. Många som kommer fram och säger, fan vad dåligt ni sjunger idag. Då kan man ju bli lite sur. För det är lätt att klaga på andra. Men vad gör du själv för att höja stämningen. Vi måste hjälpas åt ALLA. Många bäckar små. Tycker faktiskt inte att man har rätt att klaga på stämningen om man inte själv är med och hjälper till.
Så idag mina bröder och systrar så vill jag att ni funderar på vad ni kan göra för att skapa en bättre stämning och härlig atmosfär i hallen, vad kan jag bidra med för att laget ska ta tre poäng. Och så visar ni det på läktaren imorgon. Inte för mig, inte för Anders83, inte för kaffe lafamilia eller hockeysverige. Utan för laget, för Lakers.Och för att skapa en än mer magisk stämning imorgon än vanligt, så tycker jag att alla dom som är hardcore, dvs dom som älskar att sjunga i vårt och torrt. Samlas i mitten av västra. Och dom som kan tänkas sig att sjunga lite då och då får stå vid kanterna.
Resten får ta sittplats
Så med is i min mage och stål i min rygg, Växjö uti själ och i kropp imorgon
TAGGAAAAAA
Angående matchen så blir det ett kafferep med vinst för hjältarna. Holös sätter två pytsar, Iggulden en och Rassmusen gör första svenskmålet. 4-1 till lakers