av Power Play » fre okt 28, 2011 9:57 am
Jag uppmanar också alla att maila Radio Kronoberg och visa vad ni tycker.
Drog just iväg detta mail:
"Till journalister, reportrar och ansvariga på Radio Kronoberg,
Jag har under ett antal år noterat hur vår svenska journalistkår till stora delar sjunker allt djupare och djupare i sin jakt på ära och berömmelse inom de egna leden. De senaste rapporterna om folks syn på, och bristande tilltro till, denna yrkesgrupp bekräftar detta med all önskvärd tydlighet.
Radio Kronobergs senaste tillskott i detta, att göra cheerleaderflickorna på matcherna i Vida Arena till nåt sexistiskt, säger allt om sättet och syftet som Ni tittar på dessa flickor, och inget om hur resten av besökarna i arenan ser på dem. Har ni ens ställt er frågan vad Ni tillför för tankesätt gentemot dessa duktiga flickor genom detta, faktiskt patetiska, s.k. journalistiska inlägg i etern?
Jag har under många år hållt min radio ren från Radio Kronoberg, men på senaste tiden har jag då och då knappat in er frekvens för att ge er en chans att återupprätta ert skamfilade rykte. Till vissa delar har jag absolut upplevt ett underhållningsvärde, men till största delen har jag bara fått bekräftat min tidigare uppfattning. Och detta ert senaste debakel, var spiken i kistan för er del. Radio Kronoberg är och förblir radiokanalernas B-lag.
Det mest pinsamma i just detta med cheerleaderflickorna, är att höra hur er reporter sitter i radion och förnekar att detta skulle vara en sexistisk vinkling. Har ni inga som helst krav på kompetens när ni anställer? Det var direkt pinsamt att lyssna på denna människan.
Ovanpå allt detta, liksom för att bekräfta den så uppenbart låga journalistiska kompetensen, så sätter ni in en bild på helt andra cheerleaders på er webbplats??? Av en ren händelse så är det flickor som visar magarna. Hur tänkte ni där? Var Växjö flickorna i Vida Arena för sedesamt klädda för att vara med på en bild i ett sammanhang som handlade om just dem?
Aldrig mer Radio Kronoberg. Jag skäms.
//Magnus Boxmark
f.d. lyssnare, och stolt pappa till inte mindre än tre flickor. Samtliga dansare."
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!