Det är bara att fortsätta där dom slutade igår, dom har ju bara haft en längre "periodvila" än vanligt. En vinst ikväll skulle betyda oerhört mycket för fortsättningen. Jag tror att Evert kommer med minst en fin julklapp.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
När spelarna har insett att de måste vara med 100% från start i matcherna, det är först då som vi har en chans att vinna. Och med tanke på hur det har sett ut på hemmaplan denna veckan så kanske det är just detta spelarna behöver. Komma bort och spela bortamatch, utan vare sig lakejer eller Växjöfolk med krav på läktaren. Normalt sett ska det väl gynna ett lag att ha 3 raka hemmamatcher i en lång serie men här i Växjö verkar det vara annorlunda och precis tvärtom. Vida Arena har ju i princip blivit en Borg som alla lag kommer ifrån med poäng. Tyvärr. Hoppas spelarna inser matchens betydelse från start. Det kommer inte funka att jaga underlägen idag heller. Trots att Timrå ligger sist och (än så länge) är seriens sämsta lag.
En sak är dock glädjande: Timrå är sämst i serien på hemmaplan . 14 poäng plockade där, till skillnad från Lakers 18. Ett krux bara: Timrå har spelat 2 färre hemmamatcher, så är vi väl ungefär lika "BRA"
- Men det måste finnas bensin kvar i tanken. Vi ska plocka fram allt som finns. Finsk sisu, eventuellt indianblod och Djingis Khan-kämpatag. Kan vi inte spela ut motståndarna får vi bita dom eller något..
Orolig ? Näää inte det minsta. Jag har sagt 8:à i mars när serien slutar och det ändrar jag inte på. Vad är skillnaden mellan plats 11 och 8 just nu. Inte mycket En trea i dag skulle sitta fint
Dom flesta av oss är nog vana att se bröderna Klonis som ensamma borta supportrar på vissa matcher men ikväll drog jag på smilbanden när jag fick se att dom även hade tagit med sig varsin flagga. Undrar hur lång tid det tar innan vi får höra dom två köra växelramsor också