Växjö Lakers-Frölunda Tor 26/1

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Klonis » tis jan 24, 2012 2:32 pm

Dags för en fight mot indianerna igen vinst här och vi nosar dom verkligen i ryggen

Verkar bli lapp på luckan oxå :clap:
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Re: Växjö Lakers-Frölunda Tor 26/1

Inläggav Anders L » tis jan 24, 2012 2:45 pm

Blir en djävulskt viktig match!
Är det någon som vet något mer om de skadade spelarna?
Vem eller vilka är på väg tillbaka?
Någon som varit på de senaste träningarna och spionerat?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » tis jan 24, 2012 3:17 pm

ingen aning mer än att daggen kör för fulla muggar och kommer vara med mot frölunda.

jag täntke ja skulle upp på träningen imorogn faktiskt :)
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lemieux » tis jan 24, 2012 3:26 pm

Som jag förstod det så skulle även Hållberg nu vara tillbaka och eventuellt spela mot Frölunda!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Inläggav vlk » tis jan 24, 2012 3:45 pm

Alla tränade idag utom Iggy, Urbas och Johan. 71 gick med 97 o 40. 61 med eriksson och hjalmarsson. markusson med Josef o 16. amerikaner tillsammans. hållberg spelade med Björn

Växjö vinner på torsdag, 4-1
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav KaptenHaddock » tis jan 24, 2012 4:45 pm

vlk skrev:Alla tränade idag utom Iggy, Urbas och Johan. 71 gick med 97 o 40. 61 med eriksson och hjalmarsson. markusson med Josef o 16. amerikaner tillsammans. hållberg spelade med Björn

Växjö vinner på torsdag, 4-1

Tack för info, låter intressant.
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
Användarvisningsbild
KaptenHaddock
Forumamatör

Inläggav Talismanen » tis jan 24, 2012 7:42 pm

Fan va gott om några kan va tillbaka på torsdag. Och att dom förhoppningsvis håller. Lär bli lapp på luckan igen. Sjukt kul. Ett jävla drag från VS så tar vi tre ohyggligt viktiga poäng. Nu kör vi!!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 8:11 am

vinst här så så är vi 1 steg närmre slutspels plats vågar inte tänka åt andra hållet så nu ser ja bara framåt
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 25, 2012 10:59 am

Det är tre poäng som gäller, något annat finns inte på kartan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Power Play » ons jan 25, 2012 12:13 pm

Tittar man på tabellen får man ju fan hjärtinfarkt... Årets tabell borde döpas till Hissen. Har NÅGON tabell NÅGONSIN varit så här jämn...?!? Pjuh....
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav PutteA » ons jan 25, 2012 12:25 pm

Nä, historiskt helt klart! I stort sett en hel tabell indragen i alla streckstrider. Ca 8 lag av 12 som slåss om slutspel, ingenmansland eller kvalserie! Som Fahlander påpekar på Twitter efter i stort sätt varje ES omgång: SJUKT.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Räven » ons jan 25, 2012 2:37 pm

Japp, det blir spännande värre i resterande matcher.

De lag som är minst skadedrabbat och sett om sitt hus inför de sista matcherna av grundserien, med spelare som tillför, kommer att gå segrande ur denna strid. Jag tror att det är så här enkelt faktiskt.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 2:46 pm

Ja, du är entydig i ditt budskap om att det behövs förvärv. Men vi får inte glömma att det är denna trupp (med eller utan skador) som ligger på slutspelsplats efter 40 omgångar. Inte illa pinkat. Varje nyförvärv är ett risktagande. Det går inte att 100 procentigt förutspå vad varje ny pusselbit, in eller ut, för med sig till laget som helhet. Koivisto nollade sitt gamla lag senast, Åhsberg kanske sänker oss om några månader om vi inte värvar. Eller så sjunker moralen helt om vi tar in en riktig moralsänkare som vill bli behandlad som Guds gåva, träna och spela så som han vill.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 25, 2012 3:03 pm

Jag adresserade inte detta till vårt lag eller hur läget är Varanen. Det var faktiskt du som tolkade det jag skrev.

Det jag skrev handlar om den otroligt jämna serien som ES är i år och vad jag tror kan fälla avgörandet mellan att gå till slutspel, hamna i ingemansland, eller hamna på den mindre prekära platsen och få kvala negativt. Ingenting annat.

Jag hoppas för vår del givetvis på att spelarna tillfrisknar och att vi får en spetsspelare som kan gå in direkt och bli en med laget, men i det här fallet är det en annan sak.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 3:22 pm

Mottagaren tolkar alltid ett sänt budskap. Ber om ursäkt om det blev fel, men så här har du skrivit de senaste dagarna:

21 januari:
Räven skrev:Med andra ord, så har vi inget eget att hoppas på och det är trist. Undrar på fullt allvar hur det här kommer att utveckla sig.

Räven skrev:Som vän av ordningen, när ska vi ha presskonferens? Jag kan inte acceptera att allt rinner oss ut händerna.

23 januari:
Räven skrev:Denna veckan bör det hända om det ska hända. Jag tycker nog att det måste hända, som så många har skrivit redan så måste vi ha in förstärkning om vi inte ska hamna i fel härad.

Räven skrev:Får hoppas att jag har fel, för skulle det vara så, så är det väl inte riktigt bra, inför helt avgörande matcher.

24 januari:
Räven skrev:Jag orkar knappt hoppas längre, det får faktiskt bli verkstad nu.

I min värld så tolkar jag inläggen, inklusive dagens, som att du tycker det vore betydelsefullt med nyförvärv inför slutspurten. Men jag är inte sämre än att jag kan erkänna när jag har fel. Självklart vet du bäst själv vad du tycker och jag ska försöka låta bli att övertolka det du skriver.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 25, 2012 4:08 pm

Helt rätt tolkning på de tidigare inläggen som du citerat, Varanen, det håller jag helt med om.

Men mitt inlägg idag handlar faktiskt om den jämna serien, där så många lag kan gå till slutspel eller till och med hamna under det kritiska strecket.

Det kan väl inte vara så, att om man tidigare skrivit inlägg som då hade en viss inriktining och mening, alltid måste ha den uppfattningen att det endast gäller Lakers.

Men om du frågar mig vad jag tror om Lakers möjligheter direkt, så svarar jag:
Jag tror, om vi får tillbaka de flesta av våra spelare, alltså i stort sett samtliga utan Johan och Urbas, så har vi möjligheter att i allra bästa fall klara en slutspelsplats, men framförallt hamna i ingemansland. Vi klarar oss från kval.

Får vi in en spetsspelare eller allra helst två, så tror jag att vi hamnar på slutspelsplats och kan göra bra ifrån oss där.

Om det inte blir något av dessa förslag, tror jag tyvärr på kvalserien.

Det understryker att mitt inlägg om skador och nyförvärv kommer att skilja agnarna från vetet, oavsett vilket lag det gäller.

Det är inte alls unikt, så har de flesta av oss resonerat tidigare år, de lag som har den största motivation och inte är skadedrabbat, samt även hittat en spetskompetens, lyckas bäst i slutet av säsongen.

Vi ligger för närvarande inte så bra till tycker jag.

Men det är vad jag tycker och det betyder inte mer än så. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav m0b0 » ons jan 25, 2012 4:30 pm

Enligt hemsidan står det att både Kallio, Hållberg och Daggen är tillbaka till torsdagens match mot Frölunda :clap:
/m0b0
Användarvisningsbild
m0b0
Forumentusiast

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 4:35 pm

du glömde Marcus johansson med.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 4:52 pm

Räven - Jag reagerade bara på att du skrev hur enkelt det var. Logiken i ditt resonemang är det inget fel på. Men förvärv kan bli fördärv. Lagbyggen är komplexa saker. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » ons jan 25, 2012 5:02 pm

Hoppas nu att en sån som Kallio inte sänker moralen i laget
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Coffe #800 » ons jan 25, 2012 5:06 pm

ja känner att de kan finnas risk för det faktiskt tyvär... någon som har sett honom täcka skott tex?? ..... nä...
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 5:12 pm

bara hoppas de andra kör på som de gjort å inte förlita sig på Kallio och Hållberg för så bra har de inte varit de 2 herrarna än så länge.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 5:25 pm

Nä, Kallio har inte varit den kämpen jag hade förväntat mig. Frölundas Anton Axelsson och Nicklas Lasu saknas i morgondagens drabbning och nu vill Frölunda värva (AB). Så som ALLA andra klubbar i hela världen. Join the fun!
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Leyker » ons jan 25, 2012 5:31 pm

När jag läser Kallios blogg så är i alla fall jag optimistisk till att han kommer vilja ge järnet. Gubben har inte missat mer än högst 2 matcher under sin karriär i Frölunda. Han vill nog in och bidra och visa vad han går för, kan dock ta ett par matcher innan det visar sig ordentligt eftersom han varit skadad en längre tid.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 5:38 pm

Rent spelmässigt har han presterat ungefär vad jag trodde, om vi bortser från fiaskot på blå i PP vilket mestadels är lagledningens fel, men han sänder ut lite konstiga signaler på isen. Snipers är ofta humörspelare, men de brukar bli mentalt stabilare ju äldre de blir. Som vi ser i meningsutbytet mellan Räven och mig ovan så är det inte säkert jag tolkar rätt. Resten av laget kanske ser det precis tvärtom.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lemieux » ons jan 25, 2012 5:39 pm

Ska heller inte glömma vikten av att ha en bra puckhållare till vårt ganska sargade PP, där är Kallio livsviktig!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Inläggav spaceghoat » ons jan 25, 2012 6:11 pm

Coffe #800 skrev:ja känner att de kan finnas risk för det faktiskt tyvär... någon som har sett honom täcka skott tex?? ..... nä...

vill minnas att han gjorde det mot Luleå i andra matchen uppe i Coop Arena, det resulterade med mål i öppen kasse :D men nej det är inte för mycket av den varan..
spaceghoat
Forumamatör

Inläggav Kloker » ons jan 25, 2012 6:39 pm

Klonis skrev:Hoppas nu att en sån som Kallio inte sänker moralen i laget

Coffe #800 skrev:ja känner att de kan finnas risk för det faktiskt tyvär... någon som har sett honom täcka skott tex?? ..... nä...

Vilket jävla dravvel! Nu när viktiga Krigare åter är speldugliga och säkerligen förbannat revanschsugna - då ifrågasätts deras kompetens och agerande!? Nä, bänka rutinen och erfarenheten och kör istället vidare på ett skadeskjutet VLH. Kanske dubbla eller trippla bytena med Tom Blinder? Äsch vad fan, Låt junis Dhase och Nilsson lira hela matchen. Gör det...

:oops:
Senast redigerad av Kloker ons jan 25, 2012 6:44 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 6:43 pm

tycker du Kallio levererat i höstas då han spelade ? har för mig att han var tänkt att göra det men det vart inte så mycket av den varan . sen känns det så med att nu kommer kallio och han kommer ösa in poäng så ge han pucken
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Daste » ons jan 25, 2012 6:46 pm

Han har levererat en jävla massa poäng?
Daste
Forumdemon

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 6:49 pm

men varför blir det då att så fort han kommer in på isen så faller många andra tebaka å inte stiger fram?
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » ons jan 25, 2012 6:51 pm

Tomi Kallio smiskade in 21 pinnar på 28 matcher - lägg därtill den rutin och respekt som han har med sig på isen. Herregud!

För i helvete Friberg, läs på innan du ljummar ordbajseri.

:ajaj:

(...för min del så är denna fritidsgårdsdebatt avslutad...)
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 7:01 pm

kloka kloker hehe ja anser bara att det gått djävligt mycket bättre för Lakers den sista tiden då Kallio och Hållberg m.m inte varit med.
sen steg han in en match mot Timrå och den matchen var inte bra , då gick många tebaka och spelade inte som de gjorde i föregående matcher .
vipps så utgick kallio efter 2 perioder och vad hände hm spelare klev fram direkt och det blev fart som fan i 3e men matchen var bedrövligt dålig. resten är historia efter Timrå matchen det vet vi hur det gått där efter.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 7:17 pm

Kloker - Jag vet att du avslutat debatten för din del, men skriver ändå. Ingen har sagt att Kallio ska bänkas, säljas eller tvingas uthärda stupstocken på Stortorget. Däremot trodde jag han skulle ha en "rivigare" profil i sitt spel. Närkamper, backchecking, markeringsspel är inte hans melodi och han utstrålar inte alltid den klassiska finska sisun när matcherna blir ett bök- och stökkrig. Tjurig? Ja, men inte alltid till lagets bästa. Rent spelmässigt har han också givits en mer playmaker-liknande roll som inte helt slagit väl ut. Jag hade hellre sett honom lite mindre delaktig i uppbyggnaden och mer involverad i själva avslutningsmomenten, dvs den roll han haft tidigare i sin karriär. För han vet åtminstone att man måste befinna sig framför mål om man vill göra några. Den smärtan klarar han bättre än det som gör ont defensivt. :wink:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » ons jan 25, 2012 7:21 pm

Jag tror att det har mycket att göra med hur JK sätter linorna. Hittills har han litat på sitt eget kort och verkat vara bestämd på att sätta Kallio i första linan och ge honom mycket ansvar i anfallspelet. Jag tror inte att det är på grund av Kallio som andra i sådana fall går tillbaka, jag tror att det beror på direktiven från Janne och Fredrik.

Nu menar inte jag att tränarparet inte vet vad de sysslar med, men jag önskar att man vågade ge andra lite mer ansvar och kanske avlasta Kallio lite mer. Varför måste Kallio lira i första kedjan?
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Nästa

Återgå till Matchsnack