Deadline 31/1

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Henrik Evertsson - Deadline 31/1

Nada
7
16%
Ett
12
27%
Två
18
41%
Tre
7
16%
Fyra
0
Inga röster
Ännu fler...
0
Inga röster

Antal röster : 44

Re: Deadline 31/1

Inläggav ratscore » tis jan 24, 2012 1:40 pm

http://www.hockeysverige.se/article/126 ... om-sverige

Visserligen 2 månader sedan det skrevs, men enligt denna artikel är han inte intresserad av Sverige och jag ser inte varför han plötsligt skulle göra en helomvändning...
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav vlk » tis jan 24, 2012 2:11 pm

:clap: :clap: Nu känner jag mig lugn inför fortsättningen :D :D :D :D Här kommer att hända grejer.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » tis jan 24, 2012 2:56 pm

vlk skrev::clap: :clap: Nu känner jag mig lugn inför fortsättningen :D :D :D :D Här kommer att hända grejer.

Bara för ett svagt rykte om Zuccarello :oops:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav vlk » tis jan 24, 2012 3:19 pm

No comments :D
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Lemieux » tis jan 24, 2012 3:35 pm

Inte för att vara sån nu men uttalar man sig på ett sånt här ställe som ska tolkas som att man sitter inne på information så släpper man den, annars så är man tyst tills man är 100%.. Allt annat tolkas som behov av uppmärksamhet!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Inläggav vlk » tis jan 24, 2012 3:42 pm

För det första så tycker jag man säga precis så mycket så att det ev inte äventyrar några rekryteringar, oasett om alla självklart vill veta. Det vore idioti att släppa allt, och sen skulle man aldrig mer få reda på något. För det andra så tror jag inte speciellt många fler än Evert vet något om vilka spelare exakt det handlar om. Jag vet det inte i alla fall. Jag vet bara att det är saker i görningen. Detta är ingen nyhet i sig men för min del blev det ett lugn då jag fick det till mig.
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav KaptenHaddock » tis jan 24, 2012 4:41 pm

Lemieux skrev:Inte för att vara sån nu men uttalar man sig på ett sånt här ställe som ska tolkas som att man sitter inne på information så släpper man den, annars så är man tyst tills man är 100%.. Allt annat tolkas som behov av uppmärksamhet!

Dagens sanning! Utrota visslingssmiley-syndromet.
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
Användarvisningsbild
KaptenHaddock
Forumamatör

Inläggav vlk » tis jan 24, 2012 5:07 pm

Om nu någon någon gång skulle råka få reda på något namn hoppas jag att vederbörande har vett att knipa käft om detta tills Lakers själva väljer att offentliggöra det. Jag tror att vi ska prata lite i skuggor här och det kan ju vara kittlande nog det.
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav KaptenHaddock » tis jan 24, 2012 5:56 pm

vlk skrev:Om nu någon någon gång skulle råka få reda på något namn hoppas jag att vederbörande har vett att knipa käft om detta tills Lakers själva väljer att offentliggöra det. Jag tror att vi ska prata lite i skuggor här och det kan ju vara kittlande nog det.

Där är vi överens. Men än så länge har inte ett enda rykte här på evigheter mynnat ut i någon konkret. Tyvärr.
"Den där banderollen där Heineken är utbytt mot Heikkinen är kanske det största jag varit med om i min karriär. Det är en sak som jag kommer minnas hela livet."
Användarvisningsbild
KaptenHaddock
Forumamatör

Inläggav Stupet » tis jan 24, 2012 11:32 pm

jag tror inte det blir några nya spelare av den enkla anledningen att det inte finns
så många spelare på marknaden. Mats zuccarello till exempel jag kan inte tänka mej att det bara är Växjö som
drar i honom utan kanske Färjestad. Frölunda och Modo oxå.
Användarvisningsbild
Stupet
Forumdemon

Inläggav bratsson » ons jan 25, 2012 2:31 pm

Iom att lev poprad släpper spelare så tycker jag en sådan som Fabricius hade passat perfekt för oss. Eller tycker ni han är en för dålig målgörare? Jag tror han skulle komma in i gänget rätt fort och få fart på anfallsspelet rätt bra.
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » ons jan 25, 2012 2:52 pm

Nej tack till Fabricius, vi har Markusson,Hjalmarsson, Daggen och BOIS till det!
Däremot finns det andra intressanta i Pop(corn).....

Karel Pilar
Lubos Bartecko
Nedorost

Dessa 3 hade Evert gärna fått kasta upp
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav PutteA » ons jan 25, 2012 3:33 pm

Frågan är dock vad som händer. Det är väldigt tyst överallt, och har varit länge. Inga rykten nånstans. Det finns ju helt klart spelare nu så här innan fönstret, så frågan är, vad väntar man på? Påminner mycket om förra året, kommer ni ihåg 7-0 matchen i Tengsry. Matchen spelades den 31/1 och hela månaden hade vi suktat efter nytt namn. Efter slutsignal stod Evert och JK i båset och pratade om vad som skall göras. Då beslutade man att köra vidare med truppen vi hade, hur tänker man denna gång? 153 timmar kvar.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 3:58 pm

det börjar röra på sig :(
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 25, 2012 4:12 pm

Jag är i vilken fall som helst mycket intresserad av att se vad det bli.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 4:37 pm

nu tror ja att det defentivt inte blir några nyförvärv då 4 av våra skadade kommer tebaka mot Frölunda
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 4:46 pm

Märkligt att man alltid måste hjälpa chiefen på traven. :wink: Här är lirare över pölen som blir free agents i någon form nästa säsong. Många väljer hellre spel i Europa redan nu om deras crews gjort analysen att deras marknadsvärde antagligen inte förbättrats. Man vill inte chansa på en prövning i skiljedomsnämnden. De som är unrestricted free agents har säkert bra koll på sina möjligheter då antingen den nuvarande klubben är mycket intresserad av att signa nytt innan de hinner bli det, alternativt tradea bort spelaren för att åtminstone få något. Alltså är ligans intresse redan sonderat för de flesta. Listan har ingen rangordning och innehåller inga spelare utan EU-pass.

Läck, G, Vancouver
Gustavsson, G, Toronto
Niittymäki, G, San José
Vokoun, G, Washington

Persson, D, Buffalo
Lepistö, D, Chicago
Spang, D, Dallas (dubbelpassare)
Vernace, D, Florida (dubbelpassare)
Laakso, D, Nashville

Mancari, F, Vancouver (dubbelpassare)
Sestito, F, Philly (dubbelpassare)
Huselius, F, Colombus
Påhlsson, C, Colombus
Petrell, C, Edmonton
Omark, F, Edmonton
Nokelainen, C, Montreal
Regin, C, Ottawa
Wandell, C, Dallas
Nielsen, C, Islanders
Z-Aasen, F, Rangers
Thuresson, F, Rangers
Brunnström, F, Detroit
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons jan 25, 2012 6:42 pm

Utöver Ölvecky trodde jag innan på max ett nyförvärv till. Nu, när allt fler spelare verkar komma tillbaka, så är jag rätt säker på att det inte blir fler nyförvärv. Definitivt ingen back (som jag också trodde).

Laget vinner dessutom sina matcher, så varför egentligen riskera att oroa harmonin som verkar finnas i laget?
Det går säkert finna en del bra spelare, men i väldigt många fall finns det såklart skäl till varför vissa spelare släpps från sina kontrakt – de har helt enkelt underpresterat. Nu seglar dom vidare ihop om att råna ännu en klubb på fina slantar.

På pappret är Peter Ölvecky ingen dålig spelare, han är en av de mest meriterade som någonsin har äntrat isen i Växjö. Det är lätt att bli fartblind :P
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 6:47 pm

men då gäller det ju att han kommer in i det han kan isåfall annars kan det bli respass den 29e för gamla meriter kan man inte leva på för här är det färskvara som gäller
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons jan 25, 2012 6:52 pm

Naturligtvis, han har mer att bevisa ännu. Men det tror jag han kommer göra, det ser inte så pjåkigt ut trots allt.

Säg så här då: satsar man inte på Ölvecky så kommer det en spelare till, annars inte.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Deadline 31/1

Inläggav PutteA » ons jan 25, 2012 7:10 pm

Jag är nog inne lite på Primans väg jag också, tror inte heller det kommer nån faktiskt.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav ratscore » ons jan 25, 2012 7:27 pm

PutteA skrev:Frågan är dock vad som händer. Det är väldigt tyst överallt, och har varit länge. Inga rykten nånstans. Det finns ju helt klart spelare nu så här innan fönstret, så frågan är, vad väntar man på? Påminner mycket om förra året, kommer ni ihåg 7-0 matchen i Tengsry. Matchen spelades den 31/1 och hela månaden hade vi suktat efter nytt namn. Efter slutsignal stod Evert och JK i båset och pratade om vad som skall göras. Då beslutade man att köra vidare med truppen vi hade, hur tänker man denna gång? 153 timmar kvar.

Jag minns den känslan och det kändes jäkligt tråkigt då...
Men man valde att gå på det man redan hade och om jag minns rätt gick det hyffsat bra ändå :D

Däremot, på tal om Tingsryd... Jag saknar- och hade inte haft något emot att få tillbaka Johner!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 7:33 pm

sant tror han hade klarat det galant i ES
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » ons jan 25, 2012 7:48 pm

En annan aspekt till varför jag inte tror det kommer fler nyförvärv stavas P-E-N-G-A-R.

Det påstås (OBS! påstås) att Evert sitter och ruvar på en gigantisk skattkista, att han t o m har mer pengar än någon annan sportchef i hela ligan. Det ryktas om detta, även i media.

Ursäkta, men tillåt mig småle :) : Lakers har tre hallar igång och har precis skuldsatt sig med 250 miljoner.
Nog för att man har snittat styvt 500 pers mer än förväntat, och det har sålts en j-la massa mat och dryck i hallen (trots logistiken), men jag tvivlar ändå starkt på att ekonomin i klubben är lika ljus som man vill ge sken av utåt :!:

Johner blir svår att klämma in: han har kontrakt med Taif och vi har fyllt icke-EU-kvoten.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons jan 25, 2012 7:49 pm

Svettpärlorna börjar tränga fram på sportchefernas pannor. DIFs Järlefelt vill ha en center, back och en reservkeeper enligt ett mail han skickade ut igår. Keepern Tim Sandberg undrar vad som händer. Centrarna Almtorp, Norman och Eklund känner nog inte fullt förtroende. Härligt! Låt de äta upp varandra. 6 dagar kvar till deadline. Arbetet med trupperna kan inte påbörjas denna vecka, utan måste ske hela tiden. DIF måste ha bättre koll på vad som finns än vad de verkar göra. För det finns spelare. Kan SM-liga lagen så bör ES-lagen också klara av att hitta de.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » ons jan 25, 2012 7:55 pm

Jag tror också att Johner hade gjort sig rätt i laget, men det är lätt att tro.

Pengar till eventuella förvärv finns, det har jag trots allt fått helt klart för mig via den lilla löjliga information som jag ibland kan lyssna mig till. Det finns till och mer mer än vad man kan tro och det är överbra. Annars är det helt slutet när det gäller information. Tänk som det var förr. 8O
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav ratscore » ons jan 25, 2012 7:57 pm

Primeau skrev:En annan aspekt till varför jag inte tror det kommer fler nyförvärv stavas P-E-N-G-A-R.

Det påstås (OBS! påstås) att Evert sitter och ruvar på en gigantisk skattkista, att han t o m har mer pengar än någon annan sportchef i hela ligan. Det ryktas om detta, även i media.

Ursäkta, men tillåt mig småle :) : Lakers har tre hallar igång och har precis skuldsatt sig med 250 miljoner.
Nog för att man har snittat styvt 500 pers mer än förväntat, och det har sålts en j-la massa mat och dryck i hallen (trots logistiken), men jag tvivlar ändå starkt på att ekonomin i klubben är lika ljus som man vill ge sken av utåt :!:

Johner blir svår att klämma in: han har kontrakt med Taif och vi har fyllt icke-EU-kvoten.

Tillgångarna må vara överdrivna, men jag tror inte att det saknas pengar..
"De gav mig ett otroligt bud, bättre än vad jag får i HV 71" - David Petrasek.

Nej, förstår att vi inte får plats med Dustin, men det betyder inte att jag inte kan sakna honom i laget :)
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Lemieux » ons jan 25, 2012 8:03 pm

Johner hade ju givetvis spelat i Lakers om han hade haft EU-pass, nu va man ju dock övertygad om att man kunde hitta bättre spelare på de två platserna.. Rätt eller fel låter jag vara osagt!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Inläggav Lalin » ons jan 25, 2012 9:49 pm

Jag väljer nog att lita på styrelsen och Öman när man själva säger att det finns ett "rejält" belopp (klubbat) och utrymme för dessa pengar, att satsa på att bredda truppen. Men om det nu blir så är kanske inte lika självklart. Med tanke på tillgång och efterfrågan och att spelare börjar att tillfriskna. Vi har ju även plockat poäng trots alla skador. Mer poäng än jag någonsin vågade att tro på.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » ons jan 25, 2012 10:45 pm

PutteA skrev:Jag är nog inne lite på Primans väg jag också, tror inte heller det kommer nån faktiskt.

Det kommer spelare...........
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 10:48 pm

vlk är det nåt du vet el gissar .
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » ons jan 25, 2012 11:21 pm

Vad lakers har sagt och vad jag hörde häromdagen så kommer det spelare. Men, så länge inget är klart så kan ju ingen veta.
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » ons jan 25, 2012 11:26 pm

sant men som du sa så kommer det spelare men frågan är ju om de menar de som varit skadade som kommer tebaka det vet man ju aldrig.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » ons jan 25, 2012 11:33 pm

Nya spelare.........
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » ons jan 25, 2012 11:36 pm

VIk vet.... tror han :P