Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Stoffe skrev:Första PP:
Heikkinen-Pilar
Ölvecky-Moran-Netik
Andra PP:
Soares-Holös
A.Eriksson-Rasmussen-Kallio
Varanen skrev:Verkar mindre troligt eftersom de är från samma klubb. Men det kan ju vara så att Netik fick låna #71 en stund då Ölen lämnat.
edit: Kollade upp att Ölen hade #16 i Pop
Stoffe skrev:Hade också den tanken först, men då JK nu valt spela Sås och Moran i PP ihop har det blivit pannkaka!
Moran och Sås vill bägge styra spelet i höger hörn, och inte någon av dom är beredd att släppa sin plats är det bättre dom får styra varsitt PP! Blev vääääääldigt tydligt hemma mot Frölunda sist då tillslut Moran fick styra och Sås åkte runt och slog felpass och var allmänt loj
Kontraktet är skrivet säsongen ut och Tomas Netik ansluter till truppen i början av veckan som kommer. Växjö Lakers åker buss till Stockholm under måndagen och Netik ansluter till laget i huvudstaden.
- Han ska vara spelklar till matchen mot AIK men sedan får Janne Karlsson avgöra om han ska spela eller inte, säger Henrik Evertsson.
Dannedd skrev:Skitkul att det blev en tjeck tillslut i Lakers! =)
även om han har hockeyfrilla! =)
Blir nog riktigt bra det här efter man sett videoklippen från khl.
Är väl inte mycket snack om att han går in direkt i första powerplay-formationen?
Gillar även Ölen framför mål, stor och stark och även puckskicklig och kan spela på små ytor.
Lägg där till Moran eller Soares som spelfördelare så är första kedjans pp-uppställning klar.
Backar Heikinen och eventuellt Pilar om han kommer.
Fick lite funderingar när jag såg klippen från khl, såg att Lubos Bartecko spelar i Lev. Ni tror inte det är han som är öman menar???
http://www.hockeykanalen.se/1.2515712/2 ... ra_forward
Ett "välkänt namn" sägs det ju, jag har rätt bra koll på ishockey och speciellt tjecker då mina föräldrar är därifrån men Netik har jag faktiskt inte hört talas om innan, så de kan ju inte mena honom eller???
Eller menas det att Netik varit uppe på tapeten tidigare då Timrå försökte få honom???
nature skrev:Kommer det en forward till då är det antingen Karl Fabricius eller Lubos Bartecko
nature skrev:Kommer det en forward till då är det antingen Karl Fabricius eller Lubos Bartecko
PutteA skrev:Tror nog vi får vara nöjda med dessa två herrar. Tror inte det kommer in ytterligare någon, utan detta är nu truppen vi står med som i första hand ska säkra ES kontraktet!!!!
dannedd skrev:Jag gissar på en slokak-forward till på try-out (Roman Tomanek-typ), plus en back tagen från närområdet eller med svenskanknytning (gärna petrasek! =) ) frågan är dock om detta räcker just nu med alla skador...
Varanen skrev:Vilket nr ska han ha? #71 är ju Kallios. Kurris legendariska #17? Skulle passa med tanke på målen ovan. Den finska legenden gjorde otaliga liknande mål under sin karriär. Snabba slagskott rules!
Primeau skrev:Lite läsning kring Netik och Lakers situation:
Rent a floater
Varanen skrev:Netik är i förhandlingar med Lev Poprad. Finns inget kontrakt (ännu).
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], Google [Bot] och 18 gäster