Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Kloker skrev:Jag tycker att Jonas Holös började glansartat. Gjorde mål och spelade med pondus. Nu har han dippat avsevärt. Klöset som fanns när han premierade har försvunnit. Glöden måste tillbaka inför vad som komma skall.
Primeau skrev:Fast den tiden finns ju inte, det är här och nu som gäller. Netik har fått snuskigt bra betalt för att göra massvis med mål – inte att åka omkring och leta efter formen.
Dannedd skrev:
Att tro att en spelare som Tomas Netik kan komma in och dominera på en gång förstår jag inte riktigt.
Sen tycker jag han ska matchas hårdare, speciellt i pp tillsammans med en spelskicklig puckhållare och ölen framför mål.
Lemieux skrev:Som jag förstått det så har han ju en summa för resten av säsongen, vilket gör att en ev kvalserie eller slutspel så sjunker ju hans pris.
Primeau skrev:Så vad ni säger är att Netik har fått en klumpsumma på 1.170.000 SEK för återstående del av säsongen, oavsett om det blir 13 matcher (3 spelade, 10 kvar nu) eller att dom går till SM-slutspel? 90.000 x 13 = 1.170.000.
Skulle Växjö gå ända till en sjunde och avgörande final, och fram till dess spela sju matcher i både kvarten och semin, så kommer Netik spela sammanlagt 34 matcher.
Väldigt osannolikt, men eftersom det är så ni verkar resonera så kör vi på det viset: i så fall har Evertsson betalat rena reapriset för den tjeckiske måltjyven, endast 34.411 kr PER MATCH. I bästa fall
Hockey per krona?
har hört att han har 10 000 :- extra / varje mål han gör. så det är bara bocka och buga grattis !
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster