Intressant att David Lundbohm nämns i den här tråden, jag tycker det finns en hel del likheter mellan honom och
90.000-Netik:
Lundbohm hade en del skills, men han tog på tok för lätt på uppdraget att vara lagets stjärna. När en liten klubb offrar en rejäl del av spelarbudgeten på att skeppa hit en frälsare, är det både arrogant och j-ligt dålig stil om han anländer i så illa skick att halva säsongen går åt till att komma i form!
Tydligen hände samma sak när David anslöt till Västerås efter sommaren. Trist! Nu är han bänkad, VIK försökte sälja honom vidare till div. klubbar i div.1 (utan att lyckas) innan transferfönstret slog igen.
Med Tomas Netik är det lite samma sak som med Lundbohm: att nye tjecken har skills begriper nog de flesta, man gör inte 28 poäng i KHL utan att ha utrustats med ett visst hockeykunnande. Tyvärr verkar han inte särskilt intresserad av att plocka fram det: lönen tickar in och kontraktet med Lev Poprad finns kvar – oavsett om han levererar I Lakers eller inte.
Kolla gärna in hur #17 agerar under de första 10 sekunderna i sammandraget från förra matchen. Det är nog f-n första gången jag ser en spelare stå HELT STILL på isen, samtidigt som motståndarna surrar friskt kring honom
Här är klippet.Ärligt, jag tycker inte han har visat någonting faktiskt. Hans mål rätt upp i krysset mot SAIK var visserligen snyggt, men inte matchavgörande.
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.