Växjö - Brynäs

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Växjö - Brynäs

Inläggav Lakersfan_03 » tor feb 23, 2012 10:19 pm

PÅ LÖRDAG ÄR DET KRIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Re: Växjö - Brynäs

Inläggav ollebolle » tor feb 23, 2012 10:22 pm

Det vill till att vi snäppar upp inställningen rejält om det skall bli någon poäng på lördag.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Lillklonis » tor feb 23, 2012 11:00 pm

Vadå snäppa upp inställningen? Den va väldigt bra mot djurgården tycker jag..
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav friberg » tor feb 23, 2012 11:10 pm

blir tufft att få nån poäng mot brynäs usch ja vågar knappt titta på matchen brrrrrrrr
men vi måste ta Poäng här minst 3 st om vi ska ha en chans att klara ifrån KS nu för vi har ju för helsike
FBK, Frölunda, Aik, Lule efter brynäs och ja är faan inte säker på om vi kommer ta några mer poäng om det inte sker mot Aik då.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » fre feb 24, 2012 12:16 am

Herregud vilket drama. Hoppas alla på läktaren kan göra årets bästa insats på lördag. Det är som sagt krig nu och då gäller speciella omständigheter. Visa vad du är gjord av :twisted:
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders L » fre feb 24, 2012 8:45 am

Lillklonis skrev:Vadå snäppa upp inställningen? Den va väldigt bra mot djurgården tycker jag..

Jo, inställningen var kanske ok. Men spelet i första perioden var alldeles för dåligt från Lakers sida.
Powerplay (5 mot 3) var också rent ut sagt dåligt i denna match. Vi få hoppas på bättring från Lakers sida tills i morgon.
Sedan en fråga. Skulle inte #38 spelat när han kom fri i slutet av första?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Växjö - Brynäs

Inläggav Power Play » fre feb 24, 2012 9:18 am

Jo det borde han absolut gjort. Precis som jag inte borde tagit den sista groggen den där lördagen för länge sen. ;)
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Växjö - Brynäs

Inläggav Lakersfan_03 » fre feb 24, 2012 10:24 am

Har en del glömt bort att vi är nykomlingar ?? Man ska aldrig vara nöjd men slipper vi kvalserien ska vi vara stolta över lakers!!!!!!
"- Jag kan ärligt talat säga att det var en av de bästa tiderna i mitt liv." / Shjon Podein om tiden i Växjö
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav rawspont » fre feb 24, 2012 1:30 pm

Anders L skrev:Sedan en fråga. Skulle inte #38 spelat när han kom fri i slutet av första?

Det är ju inte spelgeniet nr 1 precis. Jag är nöjd han fick den på mål och inte drog med sig målvakten in i sargen. :D
Han fick frågan i pausen om han blev lurad av målvakten och svarade att det går inte att lura honom i frilägen för han bara blundar och skjuter. Han hade säkert passat om han hade noterat att det var två andra med honom, men tunnelseendet tog nog över.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast

Inläggav Leyker » fre feb 24, 2012 1:35 pm

:evil: För att förlora matchen krävs 4 förenklade punkter: :evil:

1. Janne Karlsson kastar om formationerna, Lenny massör går in som center och Öhman står i mål

2. Skicka sarg ut vid varje chans och försöka pricka den där skavanken som fick pucken att trilla ner framför mål

3. Ha en tävlan i hur många Lakersspelare det får plats i utvisningsbåset samtidigt

4. Glömma tröjorna hemma i tvättmaskinen och ställa upp med J18 laget

:clap: För att vinna matchen krävs det 4 förenklade punkter: :clap:

1. Åka skridskor och vara med från start med krigarinställning

2. Back/forchecka intensivt

3. Hålla sig borta från utvisningsbåset

4. Vårda puck och våga spela anfall
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav rawspont » fre feb 24, 2012 1:46 pm

Leyker skrev:4. Vårda puck och våga spela anfall

Visst, men punkt 4 är ju inte så "enkelt" precis. Men det kanske blir ett helt nytt Lakers helt plötsligt som gör snabba spelvändningar, håller i pucken, och kör rena samban på isen. Jag tror det blir som vanligt, men jag hoppas på aggressivare forechecking och lite mer mental glöd från start. Mer ska man nog inte hoppas på.
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast

Inläggav Leyker » fre feb 24, 2012 1:58 pm

Leyker skrev:

rawspont skrev: Visst, men punkt 4 är ju inte så "enkelt" precis. Men det kanske blir ett helt nytt Lakers helt plötsligt som gör snabba spelvändningar, håller i pucken, och kör rena samban på isen. Jag tror det blir som vanligt, men jag hoppas på aggressivare forechecking och lite mer mental glöd från start. Mer ska man nog inte hoppas på.

Väldigt komiskt att kommentera just punkt 4 i ett sådant högst oseriöst inlägg med glimten i ögat. :D
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav rawspont » fre feb 24, 2012 2:39 pm

Jag såg inte glimten. Det är svårt att hålla reda på vem som är allvarlig, ironisk, sarkastisk, subtil, eller bara halvgalen på det här forumet. Men jag orkar inte fundera över det. Jag har en match i huvudet.
Användarvisningsbild
rawspont
Forumentusiast

Inläggav Lakershjärta71 » fre feb 24, 2012 4:21 pm

rawspont skrev:
Anders L skrev:Sedan en fråga. Skulle inte #38 spelat när han kom fri i slutet av första?

Det är ju inte spelgeniet nr 1 precis. Jag är nöjd han fick den på mål och inte drog med sig målvakten in i sargen. :D
Han fick frågan i pausen om han blev lurad av målvakten och svarade att det går inte att lura honom i frilägen för han bara blundar och skjuter. Han hade säkert passat om han hade noterat att det var två andra med honom, men tunnelseendet tog nog över.
Om jag får bestämma så skulle #38 ha passat pucken, då hade det varit öppet mål. Om nu #38 känner att han blundar och skjuter, så skulle han ha gett sina medspelare chansen istället. Nu blev avslutet alltför förutsägbart för DIF-målisen. Man riktigt såg besvikelsen i en av Lakers spelarnas utttryck för att han inte fick pucken. Kommer man 3 mot 1 så ska det vara mål!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » fre feb 24, 2012 4:42 pm

Eftersom laget alltid blir nedtryckt i egen zon i början på matcherna, ställer sig bakom mål och nästan tycks vägra att gå till anfall så tycker jag att JK borde matcha Boxplay-femmorna i kanske vartannat byte eller efter hand i vart tredje byte i inledningen av matcherna. Då håller man spelet uppe i banan, och förhoppningsvis "smittar" det spelet av sig på övriga kedjor. Då talar JK också om i vilken zon laget vill spela i. Som man nu inleder matcherna får laget alltid ett mål i "Röven" i början på matcherna. Dessa tafatta inledningar på matcher håller knappast när man nu på lördag möter ett skridskostarkt och tekniskt Brynäs, och man har flera grymt svåra motståndare nu på slutet att ta poäng av. För att undvika onödiga utvisningar, måste man sätta fart på "Grillorna" så laget får utvisningar med sig istället!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Växjö - Brynäs

Inläggav Erland » fre feb 24, 2012 6:07 pm

JK kanske ska undvika att spela Augustin, Linder, Holös och Jonsson som har noll puckkontroll under press, särskilt i början av matcherna. De ställer till det för sig själva och sina medspelare i var och vartannat byte de är inne. De vill inte ta fram pucken och anfalla utan vill alltid ner och ta burskydd för att därefter tappa bort pucken till motståndarna. Tur för ovanstående spelare att det inte finns någon officiell icingstatistik/spelare.
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör

Växjö - Brynäs

Inläggav PutteA » fre feb 24, 2012 6:34 pm

Tycker inte det är någon rättvis kritik mot dessa.

Gärry:
har lyft sitt spel mot nya höjder även i år, och gör faktiskt inte många misstag. Visst finns det mycket kvar. Men rent defensivt är han riktigt bra. Det jag saknar mest hos Gärry är kanske lite känslan i händerna när han ibland rensar ut och pucken går till icing lite onödigt då han många ggr kunde ATG ut en i mittzon lite snyggt bara. Men det kommer det med tre jag!

Linder:
är jag riktigt imponerad av faktiskt. En kille som verkar ta petningar och utlåningar på ett fantastiskt sätt. Tänk vad vi spytt galla på denna stackare i HA. Nu spelar han ES för oss, som han på den senaste tiden gjort med ett stort jävla +!!! Med all den skiten han fått borde nerverna sitta utanpå tröjan, men han spelar med ett grymt lugn, och har börjat ta för sig på ett grymt bra sätt. Mot både Modo och DIF igår har börjat nyttja sin storlek också med lite fysiskt spel. Och det är nog fan inte kul att ha Linder jämte sig som motståndare framför mål. Bra Linder, keep it up!!

Holös:
jag vågar nog påstå att han vinner minst 90% av alla en mot en situationer. Får alltid med sig pucken ut. Stark som en oxe, och jag gillar killens skridskoåkning. Är lite strulig med pucken ibland, men det är fler som är och som det aldrig klagas på. Norrbaggen har också mycket förtroende hos lagledningen med den mängden speltid han har.

Jonsson:
detta är däremot en kille jag inte anser håller på denna nivå, och det har jag sagt från dag 1 denna säsong. Johan hänger inte med tycker jag. Han saknar också styrkan vid sargerna och är inte tillräckligt bra skridskoåkare för att kunna kompensera bristen på styrka. Johan gör det ofta jäkligt bra och är spelskicklig när han ges tid. Men i ES existerar inte tid på samma sätt som i HA.

Så jag hoppas samma backuppsättning som vi haft nu de senaste matcherna får fortsatt förtroende så länge alla är friska, mot Bryäs.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Växjö - Brynäs

Inläggav PutteA » fre feb 24, 2012 6:37 pm

Det man måste göra även i början av matcherna är att stå upp i banan, våga checka och störa motståndarens uppspel tidigt i banan, och inte starta så jävla passivt man gjort senaste matcherna. Bromsa deras fart och öka den egna!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav IceWOMEN » fre feb 24, 2012 7:45 pm

Leyker skrev::evil: För att förlora matchen krävs 4 förenklade punkter: :evil:

1. Janne Karlsson kastar om formationerna, Lenny massör går in som center och Öhman står i mål

2. Skicka sarg ut vid varje chans och försöka pricka den där skavanken som fick pucken att trilla ner framför mål

3. Ha en tävlan i hur många Lakersspelare det får plats i utvisningsbåset samtidigt

4. Glömma tröjorna hemma i tvättmaskinen och ställa upp med J18 laget

:clap: För att vinna matchen krävs det 4 förenklade punkter: :clap:

1. Åka skridskor och vara med från start med krigarinställning

2. Back/forchecka intensivt

3. Hålla sig borta från utvisningsbåset

5. Göra mål :wink:
Användarvisningsbild
IceWOMEN
Forumdemon

Inläggav Klonis » fre feb 24, 2012 10:44 pm

Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Lalin » fre feb 24, 2012 11:10 pm

Vad ni än gör. Köp armbanden som säljs!
Senast redigerad av Lalin fre feb 24, 2012 11:19 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » fre feb 24, 2012 11:12 pm

Lalin skrev:Vad ni en gör. Köp armbanden som säljs!

Självklart!
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Räven » fre feb 24, 2012 11:21 pm

Armband, ska jag ha armband? :roll:
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre feb 24, 2012 11:42 pm

Jo, jag läser hemsidan, men jag har nog inte reflekterat över något armband, eftersom jag bara läser hockeyrelaterande artiklar på hemsidan.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lalin » fre feb 24, 2012 11:43 pm

Okej
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav ollebolle » fre feb 24, 2012 11:46 pm

Lillklonis skrev:Vadå snäppa upp inställningen? Den va väldigt bra mot djurgården tycker jag..

Vad jag menade var att vi släppte in dem och lät dem dominera första perioden, var sega och långsamma i många situationer och hade dåligt power play. Så får det inte se ut om man vill vinna.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Lalin » lör feb 25, 2012 5:36 am

Vad ni än gör. Köp armbanden som säljs!
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakersfan_03 » lör feb 25, 2012 10:22 am

PP fem-mot-tre som vi hade mot Djurgården var BRA, förutom att vi inte gjorde något mål. jag vet att det SKA vara mål men ibland vill den bara inte in.
Ikväll tar vi tre säkra poäng! va så säkra
Lakersfan_03
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » lör feb 25, 2012 11:50 am

kan tyvärr inte komma å härja med er ikväll då man fortfarande är sjuk så ha det så djävla skoj ikväll med er ERA TOK DÅRAR
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » lör feb 25, 2012 12:19 pm

Snälla Brynäs låt oss få 3 poäng ikväll sen får Ni gärna ta SM-guldet.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » lör feb 25, 2012 12:34 pm

alfax skrev:Snälla Brynäs låt oss få 3 poäng ikväll sen får Ni gärna ta SM-guldet.

Om det är final mot Lakers då, hur tänker du :ajaj: ???
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav TwoTwo » lör feb 25, 2012 1:12 pm

Varför spelar man på 11 Forwards och sätter Soares på läktaren?
Användarvisningsbild
TwoTwo
Forumamatör

Inläggav Ahbez » lör feb 25, 2012 1:31 pm

Då blir det till att hålla stenhårt på båda Smålandslagen ikväll (HV möter Modo)
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav Jimpan » lör feb 25, 2012 1:46 pm

Ahbez skrev:Då blir det till att hålla stenhårt på båda Smålandslagen ikväll (HV möter Modo)

Har svårt för att hålla på HV eftersom det bara finns ett lag i Småland, men däremot ser jag gärna att MODO förlorar 8)
Full fart framåt och lite medstuds så fixar vi detta. Grabbarna ska få bra hjälp på vägen i dag. Lördagsmatch och förutsättningar för en härlig kväll i Vida.
Stolt supporter av Smålands stolthet - VLH
Användarvisningsbild
Jimpan
Forumproffs

Inläggav alfax » lör feb 25, 2012 3:10 pm

Piggelin skrev:
alfax skrev:Snälla Brynäs låt oss få 3 poäng ikväll sen får Ni gärna ta SM-guldet.

Om det är final mot Lakers då, hur tänker du :ajaj: ???

Då ändrar jag på inlägget :lol:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Matchsnack