Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
Lillklonis skrev:Vadå snäppa upp inställningen? Den va väldigt bra mot djurgården tycker jag..
Anders L skrev:Sedan en fråga. Skulle inte #38 spelat när han kom fri i slutet av första?
Leyker skrev:4. Vårda puck och våga spela anfall
Leyker skrev:
4. Vårda puck och våga spela anfall
rawspont skrev: Visst, men punkt 4 är ju inte så "enkelt" precis. Men det kanske blir ett helt nytt Lakers helt plötsligt som gör snabba spelvändningar, håller i pucken, och kör rena samban på isen. Jag tror det blir som vanligt, men jag hoppas på aggressivare forechecking och lite mer mental glöd från start. Mer ska man nog inte hoppas på.
Om jag får bestämma så skulle #38 ha passat pucken, då hade det varit öppet mål. Om nu #38 känner att han blundar och skjuter, så skulle han ha gett sina medspelare chansen istället. Nu blev avslutet alltför förutsägbart för DIF-målisen. Man riktigt såg besvikelsen i en av Lakers spelarnas utttryck för att han inte fick pucken. Kommer man 3 mot 1 så ska det vara mål!rawspont skrev:Anders L skrev:Sedan en fråga. Skulle inte #38 spelat när han kom fri i slutet av första?
Det är ju inte spelgeniet nr 1 precis. Jag är nöjd han fick den på mål och inte drog med sig målvakten in i sargen.
Han fick frågan i pausen om han blev lurad av målvakten och svarade att det går inte att lura honom i frilägen för han bara blundar och skjuter. Han hade säkert passat om han hade noterat att det var två andra med honom, men tunnelseendet tog nog över.
Leyker skrev::evil: För att förlora matchen krävs 4 förenklade punkter:
1. Janne Karlsson kastar om formationerna, Lenny massör går in som center och Öhman står i mål
2. Skicka sarg ut vid varje chans och försöka pricka den där skavanken som fick pucken att trilla ner framför mål
3. Ha en tävlan i hur många Lakersspelare det får plats i utvisningsbåset samtidigt
4. Glömma tröjorna hemma i tvättmaskinen och ställa upp med J18 laget
För att vinna matchen krävs det 4 förenklade punkter:
1. Åka skridskor och vara med från start med krigarinställning
2. Back/forchecka intensivt
3. Hålla sig borta från utvisningsbåset
4. Vårda puck och våga spela anfall
Lalin skrev:Vad ni en gör. Köp armbanden som säljs!
Lillklonis skrev:Vadå snäppa upp inställningen? Den va väldigt bra mot djurgården tycker jag..
alfax skrev:Snälla Brynäs låt oss få 3 poäng ikväll sen får Ni gärna ta SM-guldet.
Ahbez skrev:Då blir det till att hålla stenhårt på båda Smålandslagen ikväll (HV möter Modo)
Piggelin skrev:alfax skrev:Snälla Brynäs låt oss få 3 poäng ikväll sen får Ni gärna ta SM-guldet.
Om det är final mot Lakers då, hur tänker du ???
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster