Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
PutteA skrev:Boorken gav väldigt mycket cred och kröp lite till korset han med efter Frölundamatchen. Han sa bl.a "Detta är väldigt väldigt starkt gjort av Växjö"
mollers skrev:Idag får inte alla möjligheten att spela hockey, vet en som ska börja gymnasiet nu och kan inte fortsätta spela i lakers på grund av att han inte kom in på hockeygymnasiet.
erok skrev:Den bittra sanningen säger du. Är du positiv eller negativ till denna sanning? Själv tycker jag det låter förjävligt. Finns ju úngdommar som hatar skolan men älskar sin idrott.
Varanen skrev:Kommer upp i media? Det kallas elitsatsning och har sina kontroversiella sidor precis som i alla sporter. Hur många brustna hjärtan har inte Öster på sitt samvete genom åren? Blev alla grabbar och tjejer som började fotbollsskolan proffs i Barcelona? Nej. Är det något som har medialt intresse? Möjligen ur ett större samhälleligt perspektiv, men då lyfts nog hellre folkhälso -och föreningsaspekten upp. Alla kan och bör inte bli elitidrottare.
Allt kan göras bättre, så även detta. Personligen tror jag på tydlig kommunikation, vilket kanske inte är det svenskaste som finns. Ingen ska känna sig mobbad, krossad och börja hata hockey. Men faktum är att enbart ett fåtal promille kan bli elitspelare, och ett ännu färre antal, via Växjö Lakers Hockey. Det gäller att vara tydlig med detta i ett tidigt skede, göra allt som går för att utveckla kidsen (och ledare) i verksamheten, så att det skapas förståelse både för den egna personliga utvecklingen och klubbens.
fjenebeck skrev:...Och ja, självklart är det en pengafråga om man både skulle ha ett J18 utv. och ett J18 elitlag, men med tanke på att det finns ganska många som skulle kunna utvecklas i vår åldersgrupp, så tror jag bara att det skulle vara positivt att kunna rotera killar mellan elit- och utvecklingslaget.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster