Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Niles » fre maj 04, 2012 9:32 pm

EAIK skrev:Men ni tycker alltså att 1-2 miljoner är ett rimligt pris för en spelare som vinner poängligan? Mindre än NHL betalar och där betalar NHL alldeles för lite redan.

Nej, finns nog en chans att vi kan sälja han utomlands. Folk med bra statistik brukar vara lättsålda till Ryssland.

1-2 miljoner är 1,5 för mycket. Robban vill inte till Ryssland, han vill bara till Växjö. Ni sitter i hissen kan man säga 8)
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 9:34 pm

Stoffe skrev:
EAIK skrev:
Nej, finns nog en chans att vi kan sälja han utomlands. Folk med bra statistik brukar vara lättsålda till Ryssland.

Du missar en liten grej här..... Robban vill hem :clap:

Man kan inte sälja en spelare någonstans utan att spelaren skriver på

Absolut inte, men tror du spelaren hellre sitter ett år på läktaren än spelar hockey utomlands? De är läget, antingen hittar AIK några som är villiga att betala priset utomlands eller så får växjö höja sitt bud rejält.
EAIK
Forumamatör

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 9:37 pm

Niles skrev:
EAIK skrev:Men ni tycker alltså att 1-2 miljoner är ett rimligt pris för en spelare som vinner poängligan? Mindre än NHL betalar och där betalar NHL alldeles för lite redan.

1-2 miljoner är 1,5 för mycket. Robban vill inte till Ryssland, han vill bara till Växjö. Ni sitter i hissen kan man säga 8)

Tycker jag inte. Han har inget dyrt kontrakt så de underlättar. Som sagt så vill rosen nog hellre spela hockey än sitta på läktaren och då bör han vara öppen för ett år utomlands.
EAIK
Forumamatör

Inläggav friberg » fre maj 04, 2012 9:39 pm

EAIK skrev:Fan, ni kan ju inte alla ha samma avatar, man blir ju snurrig av det.

hahahaha förstår att du blir det eftersom du lyckats snurra in dig på vårat forum hehe ;-)
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » fre maj 04, 2012 9:53 pm

EAIK skrev:
Stoffe skrev:
EAIK skrev:

Du missar en liten grej här..... Robban vill hem :clap:

Man kan inte sälja en spelare någonstans utan att spelaren skriver på

Absolut inte, men tror du spelaren hellre sitter ett år på läktaren än spelar hockey utomlands? De är läget, antingen hittar AIK några som är villiga att betala priset utomlands eller så får växjö höja sitt bud rejält.

1: Antar att du lite blint på Stockholmsbladet och Ros.

2: Har du fortfarande missat att Rosén vill hem till Växjö och inte sibirien(vilket jag hoppas ni flyttar till)

3: Släpper ni inte Rosén kommer Gozzi framstå som som den största pajasen någonsin, han som förstörde en ung killes karriär
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav ollebolle » fre maj 04, 2012 9:54 pm

Jag har inte en aning om vad Rosén tjänar nu. Någon som vet?
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 10:00 pm

Stoffe skrev:

1: Antar att du lite blint på Stockholmsbladet och Ros.

2: Har du fortfarande missat att Rosén vill hem till Växjö och inte sibirien(vilket jag hoppas ni flyttar till)

3: Släpper ni inte Rosén kommer Gozzi framstå som som den största pajasen någonsin, han som förstörde en ung killes karriär[/quote]

Jag litar inte på Ros, jag litar på Gozzi och Mellqvist.

Varför skulle Gozzi framstå som en pajas? Det är Rosen och agenten som kommer framstå som det. Jag vet att ni är nya inom elitsport men det är en hård branch där man inte kan vinna något på att vara snäll. Avtal ska gälla åt båda hållen, inte bara ett.

Ingen annan än agenten/rosen har detta att skylla om det blir så att han får sitta på läktaren ett år.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Stoffe » fre maj 04, 2012 10:07 pm

Antar då att AIK har bevis på när agenten kontaktade Evertsson.

Förlåt, Gozzi framstår redan som en pajas som hänger ut Robbans flickvän i media
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 10:15 pm

Stoffe skrev:Antar då att AIK har bevis på när agenten kontaktade Evertsson.

Förlåt, Gozzi framstår redan som en pajas som hänger ut Robbans flickvän i media

Eh, vadå hänger ut? Jag vill att min sportchef är ärlig mot oss medlemmar och fans. Vad skadas hon av egentligen om hon verkligen vill flytta till växjö? Är de sanning är de lika bra att sanningen kommer ut, för vem skadas av den?

Sedan förstår jag inte vad du menar med bevis på att agenten kontaktade Evertsson? En övergång ska vara, klubb> klubb > spelare och inte klubb > spelare > klubb.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Modig » fre maj 04, 2012 10:23 pm

EAIK skrev:

Eh, vadå hänger ut? Jag vill att min sportchef är ärlig mot oss medlemmar och fans. Vad skadas hon av egentligen om hon verkligen vill flytta till växjö? Är de sanning är de lika bra att sanningen kommer ut, för vem skadas av den?

Sedan förstår jag inte vad du menar med bevis på att agenten kontaktade Evertsson? En övergång ska vara, klubb> klubb > spelare och inte klubb > spelare > klubb.

Det är väl en jäkla skillnad på att berätta för några utvalda och bli uthängd som syndabock i svensk kvällspress. Hur mycket sanning den än må vara.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 10:27 pm

Modig skrev:
EAIK skrev:

Det är väl en jäkla skillnad på att berätta för några utvalda och bli uthängd som syndabock i svensk kvällspress. Hur mycket sanning den än må vara.

Då har vi väl delade meningar om hur sanningar bör skötas men att kalla han pajas är ett steg ut på havet. En sportchef som dessutom genom åren visat sig vara väldigt duktig.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Stoffe » fre maj 04, 2012 10:33 pm

Ja men herregud....... Ska Evertsson kontakta Gozzi då och berätta för Gozzi att Robban vill hem och vi betalar er?

Gozzi kunde tagit en MYCKET snyggare väg än att hänga henne direkt! Personliga skäl hade han kunnat yttra.
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 10:40 pm

Stoffe skrev:Ja men herregud....... Ska Evertsson kontakta Gozzi då och berätta för Gozzi att Robban vill hem och vi betalar er?

Gozzi kunde tagit en MYCKET snyggare väg än att hänga henne direkt! Personliga skäl hade han kunnat yttra.

Som sagt, rosen har inte ens pratat med AIK att hans kvinna inte trivs. Sånt går att ordna. Därför ligger det nog tyvärr till större delen pengar bakom detta. Men förhoppningsvis kan vi få hela sanningen snart! Synd att vi inte har ett öppet lönesystem i Sverige som NHL faktiskt.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Modig » fre maj 04, 2012 10:41 pm

EAIK skrev:Då har vi väl delade meningar om hur sanningar bör skötas men att kalla han pajas är ett steg ut på havet. En sportchef som dessutom genom åren visat sig vara väldigt duktig.

Han må vara duktig men den här gången gjorde han bort sig!! :bash: :roll:
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » fre maj 04, 2012 10:43 pm

EAIK skrev:
Stoffe skrev:Ja men herregud....... Ska Evertsson kontakta Gozzi då och berätta för Gozzi att Robban vill hem och vi betalar er?

Som sagt, rosen har inte ens pratat med AIK att hans kvinna inte trivs. Sånt går att ordna. Därför ligger det nog tyvärr till större delen pengar bakom detta. Men förhoppningsvis kan vi få hela sanningen snart! Synd att vi inte har ett öppet lönesystem i Sverige som NHL faktiskt.

Fast det måste han väl ha gjort? Annars hade väl inte Gozzi berättat det för Expressen?
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav EAIK » fre maj 04, 2012 10:56 pm

Stoffe skrev:
EAIK skrev:

Fast det måste han väl ha gjort? Annars hade väl inte Gozzi berättat det för Expressen?

Det efter eran sportchef kontaktat Gozzi och Rosen sjukskrivit sig från träningen. Tycker du det verkligen är något som är OK?

I princip är de väl bara ni växjö fans som tycker Gozzi gjort bort sig. Kanske känner fler av er tjejen i fråga, inte vet jag.
EAIK
Forumamatör

Robert Rosèn

Inläggav sid » fre maj 04, 2012 10:59 pm

Expressen - "Alvestasonen vill flytta hem till Småland och Växjö igen trots ett år kvar på kontraktet. För en och en halv vecka sedan tog han upp situationen med AIK:s sportchef Anders Gozzi"

Jag tolkar det som att man haft samtal..........
Senast redigerad av sid fre maj 04, 2012 11:01 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » fre maj 04, 2012 11:00 pm

Men ärligt talat, hur resonerar du nu? Du förutsätter att Rosén spelar fult, och ljuger om sin sociala situatipn, därför skulle han gå med på att säljas till Ryssland om Växjö inte vill betala!?! Hehe, tro mig, så mycket känner vi Robban här nere att det inte skulle hända. Skulle det gå så långt kommer Robban garanterat ta sin Lina och komma hem och träna en säsong utan matcher. Ryktena som går just nu är ju att AIK ser Rosén som förlorad och att man söker ersättare nu. Oavsett vad du säger EAIK, så är jag övertygad om att Gozzi inte vill ha ett ettårsfall på sin hals. Han vill lösa detta till varje pris oavsett hur besviken eller förbannad han är. Ett ettårsfall kommer att vara en moralisk belastning för Gozzi och hela AIK!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » fre maj 04, 2012 11:05 pm

Så fort affären Rosén är klar kommer nog Växjö Lakers på ett eller annat sätt visa vad som är sant i den här affären! Men här nere är vi vana vid att vår sportchef inte diskuterar eller kommenterar spelare som inte tillhör klubben offentligt, utan kniper käft! Detta gäller säkert Roséngate också!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Thelemakos » fre maj 04, 2012 11:18 pm

PutteA skrev:Exakt, och skulle Rosén bli ettårsfall så är det två förlorare.

1. AIK: För då tappar man inte bara en spelare kommande säsong, man kommer säsongen efter inte få ett skit för Rosén.

2. Rosén: För han tappar hockeyn i ett år.

Endast en står som vinnare oavsett och det är Lakers!

Just därför som Elitserieklubbarna är överens om att inte förhandla med spelare som redan har kontrakt med andra klubbar. Svårare än så är det inte. Hade man pratat med AIK före Roséns agent så hade det inte vart nåt bekymmer.

Nu försöker Rosén göra sig omöjlig bara för att AIK ska släppa honom till en klubb som ger honom mer stålar.
Med andra ord Växjös fel att Rosén begår kontraktsbrott.
"Jag unnar ingen annan än Färjestad att vinna SM-guld" - Lars Glennert.
Användarvisningsbild
Thelemakos
Forumentusiast

Inläggav Niles » fre maj 04, 2012 11:30 pm

Problemet är väl att du inte vet nånting om hur det hela har gått till, bara de tillrättalagda uttalanden du läst från aik. Ingen annan har uttalat sig i ämnet. Inte vem som har pratat med vem och i vilken turordning. Du behöver inte anstränga dig att spela bror duktig..denna gången heller.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 05, 2012 12:01 am

Hehehe, Thelemakos, man tror på det man vill tro på, så är det ju! Jag försöker hålla mina sinnen öppna här, och spekulerar lite fram och tillbaka. Men väntar med spänning på att få svar på alla frågorna. Därför är det kul med muppar som du, som redan vet vad som hänt, som vet att Lakers är boven här, som tagit kontakt med Rosén och begått ett oförlåtligt brott mot det svenska hockey etablissemanget. Alla som vill ta sig in i finrummet och etablera sig är ohyra och ska krigas ner på alla sätt. I grunden ligger en rädsla för nya obekväma tider! Alla vet att Lakers har pengar just nu, och man hatar det, för man vill helst vara där själv!

På nått sätt vore det intressant om Rosén blev ett ettårsfall, för att se vad som sker och vad som kommer att skrivas och sägas! För Robbans skull hoppas jag denna soppa löser sig!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav PsyCam » lör maj 05, 2012 4:41 am

Thelemakos skrev:Just därför som Elitserieklubbarna är överens om att inte förhandla med spelare som redan har kontrakt med andra klubbar. Svårare än så är det inte. Hade man pratat med AIK före Roséns agent så hade det inte vart nåt bekymmer.

Nu försöker Rosén göra sig omöjlig bara för att AIK ska släppa honom till en klubb som ger honom mer stålar.
Med andra ord Växjös fel att Rosén begår kontraktsbrott.

Varför skulle Växjö prata med AIK om Rosén innan de ens kände till situationen? Är det någon som ska prata med någon är det ju AIK som ska kontakta Växjö så fort de vet att en spelare absolut vill dit.

Informationskedjan bör alltså vara: Rosén -> Agent -> AIK -> Växjö Lakers

Vad som har rubbat denna informationskedja totalt är att AIK:s ledning väljer att misstro Rosén och agenten.

AIK förutsätter att informationskedjan varit: Växjö Lakers -> Agent -> Rosén -> AIK.

Jag hoppas verkligen att AIK:s ledning har någon slags substans i sin anklagelse gentemot Växjö Lakers, men inga tecken på det har framkommit än.
Vad händer då om AIK faktiskt inte har torrt på fötterna?
Tja... då har AIK gått ut i media och kränkt Roséns privatliv, fått honom att framstå i dålig dager, falskeligen anklagat Lakers och Evertsson, samt gjort anmälan gentemot en oskyldig agent och Växjö Lakers.

Överhuvudtaget bör alla lugna ner sig och fokusera på fakta snarare än att dra förhastade slutsatser, det var ju så det hela började.
PsyCam
Forumamatör

Inläggav Varanen » lör maj 05, 2012 2:07 pm

Ja, det är många som verkar ha hela bilden klart för sig. Överraskande många verkar vara uppkopplade till NSA:s surveilence systems. :wink:

Min uppfattning i frågan är denna:

- I utgångsläget ingenting till AIK. I min värld är det en fråga mellan RR och AIK. Har inget med VLH att göra.

- Beroende på vad AIK och RR kommer fram till så KAN det bli så att VLH hjälper RR. Inte AIK - inga övergångssummor. Men RR kanske måste köpa sig fri från sitt kontrakt. I så fall kanske vi kan vara behjälpliga med detta, men det är i så fall något som är en fråga mellan RR och VLH. AIK vill, inte minst genom sin anmälan, göra detta till en fråga mellan klubbarna. Göra sina interna problem till någon annans ansvar. Helt oacceptabelt och något som borde anmälas till ligan och spelarfacket.

- VLH bör fortsätta med att INTE ge sig in i någon pajkastning i media.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ollebolle » lör maj 05, 2012 10:50 pm

Frank Bagge, även känd som Bada Bing på gnagarforum postade detta idag:
Namn: Bada Bing
Sänt: 2012-05-05 12:29:00
Rosen är klar för Växjö...
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav vlk » lör maj 05, 2012 11:07 pm

Jag vill inte skriva här på forumet vad som från AIK-håll är sagt kring detta. Det är så vidrigt och skamligt så jag inte kan finna några ord. Om det går att ta reda på vilka personer som döljer sig bakom en del alias så skulle de polisanmälas. Mordhot och stämpling borde kunna ge ett par års fängelse. Fan, vi pratar om en ung kille som älskar hockey och en flickvän som inte trivs i stan. Fullständigt sjukt det som nu sker.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 05, 2012 11:20 pm

Tyvärr finns det väldigt många sjuka människor! Det blir nog ingen rolig återkomst till Hovet nästa säsong för Robban! Hoppas han byggt upp psyket så han klarar det. Annars kanske det är bättre han står över dom matcherna!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Sv: Robert Rosèn

Inläggav bratsson » lör maj 05, 2012 11:36 pm

Smp och andra måste vetat en hel del när dom skrev det här så tidigt och det stämmer rätt klockrent i dagens diskussion tycker jag.

http://www.smp.se/sport/poangkungen-rosen-en-drom-att-locka-hem(3211185).gm
bratsson
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » lör maj 05, 2012 11:43 pm

Det kan ju mycket väl vara så att det har kommit fram tidigt här nere att paret vill hem. Dom har ju ändå båda sina respektive föräldrar här. Och det har ju säkert inte gått Lakers förbi heller.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav pedda » lör maj 05, 2012 11:46 pm

vlk skrev:Jag vill inte skriva här på forumet vad som från AIK-håll är sagt kring detta. Det är så vidrigt och skamligt så jag inte kan finna några ord. Om det går att ta reda på vilka personer som döljer sig bakom en del alias så skulle de polisanmälas. Mordhot och stämpling borde kunna ge ett par års fängelse. Fan, vi pratar om en ung kille som älskar hockey och en flickvän som inte trivs i stan. Fullständigt sjukt det som nu sker.

Så länge det inte sitter folk över 25-40 som skriver såhär. Folk i min ålder 17-20 kan jag leva med(vissa är ju inte så smarta där uppe i Stockholm). Äcklar mig något enormt deras betéende.
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » sön maj 06, 2012 12:44 am

Från två vänner jag har i Sthlm kommer info om att affären Rosén ska vara klar och att han nu tillhör Växjö!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Re: Re: Robert Rosèn

Inläggav ratscore » sön maj 06, 2012 5:59 am

EAIK skrev:
...men jag har själv hört från Gozzi att ni pumpar upp priserna ganska rejält på de spelare ni bestämt er för att ta.

Finner det rätt skumt att en sportchef för en av Sveriges största idrottsföreningar gör antaganden och uttalar sig kring en rivaliserande förenings ekonomiska taktiker utan att ha varken bevis eller konkret inblick på Henrik Evertssons eller VLH's VISA-kort. Och detta till ett fan som försöker hävda sig på motståndarnas forum...

Tacka vet jag professionella sportchefer som tänker innan de talar. :)
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » sön maj 06, 2012 9:27 am

Ja fy för fasen vad glad jag är att vi inte har en lag- och klubbledning som för diskussioner i och via media. Jag ser Gozzi som en duktig sportchef, men ett sånt här tidningslipande förtar det hela fullständigt.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav ollebolle » sön maj 06, 2012 9:31 am

Med tanke på vad som sagts från vissa håll i den här härvan är det tur att vi inte är en stockholmsförening.
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Räven » mån maj 07, 2012 3:17 pm

Jag har bitit mig i tungan ett antal gånger vid det här laget, för att inte skriva något mindre genomtänkt. Tar sig Rosén igenom det här på ett bra sätt och kommer till en miljö som passar dem båda, så tror jag att han kan utvecklas till något riktigt bra hos oss.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season