av PutteA » ons maj 09, 2012 1:19 am
Men om man nu säger så här. Om VLH är beredd, som en del vill hävda, att lägga ut vad som helst för att få hem Robban, varför är inte affären i hamn, varför är inte detta avslutat för längesedan. Detta med 750.000 kr/mån, är ett rykte som nån hittat på och slängt fram i en handvändning. Jag menar, det känns som om en del nästan gör lite narr av affärsmannen Öman, när man hävdar dessa summor. Tror dessa att Öman är så dum så han inte fattar, att ska Robban loss från ett kontrakt, Elitseriens poängkung, så kommer det också att kosta kulor. Och om nu vi säger att han kan få loss honom för 2 milj, så innebär det att hela affären skulle kosta 11 milj, och sedan 9 milj varje år. Det fattar väl vem som helst att Öman aldrig skulle göra, självklart inte. En affärsman av Anders kaliber sätter väl inte sig i en sådan situation. Det som nu tar tid är att för det första försöka pressa ner AIK Buy-Out pris, som kan bli jäkligt svårt. Sen ska Robban ha en lön, och där kanske man också förhandla fortfarande för att tillsammans med Robban hitta en lösning året som kommer. Jag tror att vill Robban verkligen hem, så är han också samarbetsvillig kring sin egen lön.
Jag kan tänka mig att man nu jobbar med att se hur mycket man totalt kan lägga på Robban från klubbens egna pengar, hur mycket av det ska gå till Buy-Out och vad har vi sedan kvar. Är det skäliga pengar kvar till Robban, eller kanske man tittar på ev. att ta hjälp av företag för att finansiera Robbans lön första året. För det är ju bara denna kommande säsong som Lakers är tyngda av Buy-Out summan. Nästa säsong kan man ju då bestämma med Robban att ha en ny förhandling. Mina tankar kring detta.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det