Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav vlk » mån maj 07, 2012 3:38 pm

Jag har också halvt bitit av tungan på att inte få utlopp för allt som jag skulle vilja säga. Men, jag väntar tålmodigt, och frusterat, på vad som vidare händer i ärendet Rosen och Vampola. Hoppas dock att allt faller väl ut för Rosen, oavsett vad som sker och var han till sist hamnar.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav Erland » mån maj 07, 2012 5:48 pm

Vem ska RR frispela till öppna kassar nästa säsong i Lakers nu när inte finns någon Gynge i laget?
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör

Inläggav Malul » mån maj 07, 2012 5:51 pm

Daggen vinner målligan!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » mån maj 07, 2012 5:53 pm

Lite nya uppgifter om hur det gått till, text tv sidan 306
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » mån maj 07, 2012 5:59 pm

AIK fortsätter slänga skit på Lakers utan att dom vet hur det gått till :wallbang:
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » mån maj 07, 2012 6:22 pm

Äh, det där är ju mest en upprepning av det som redan sagts. Här var det åtminstone en positiv knorr som avslutning!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Ahbez » mån maj 07, 2012 6:37 pm

Erland skrev:Vem ska RR frispela till öppna kassar nästa säsong i Lakers nu när inte finns någon Gynge i laget?

Vampola! :clap:
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav Jarran_igen » mån maj 07, 2012 10:02 pm

Lite lugnare tonläge från officiellt AIK håll nu. Inslag på SVT från idag där AIKs Peter Mellqvist intervjuas.
http://svt.se/2.131360/1.2795448/upprort_i_aik_-_men_rosen_nara_vaxjo
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast

Inläggav sampan » mån maj 07, 2012 10:29 pm

vilken dryg människa som intervjuade.. herregud.
sampan
Forumentusiast

Inläggav ollebolle » mån maj 07, 2012 10:37 pm

Det är rätt kul att läsa lite på aik:s svenskafansdel. Nu ska det börja odlas stereotypbilder också: Sen är det så här med Smålänningar (känner några st) att de är väldigt måna om att roffa åt sig när läge finns. Men när de själva ska betala för någonting så är de korkat snåla och inskränkta.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Niles » mån maj 07, 2012 11:13 pm

Tycker det blir aningen komiskt med all skit som aik kastar omkring sig, och inte ett ord från någon annan inblandad. Måste kännas som att spela pingis själv, och dessutom upptäcka att domaren har gått på fest. Tungt för Kravall IK.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » mån maj 07, 2012 11:35 pm

Understryk detta när ni lyssnar:

Sammanfattningsvis - uppgiften om att Rosén själv har kontaktat Växjö stämmer inte med de signaler ni fått från honom?
-Nej. Men från honom är en sak, men vad vi TROR har skett är en annan sak.

Så arbetar en Amatör.

Vi från Småland vet att TROR - det gör man i kyrkan!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Daste » tis maj 08, 2012 12:49 am

Och Jönköping.
Daste
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » tis maj 08, 2012 1:25 am

haha :D :roflol:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav DeLarge » tis maj 08, 2012 2:59 pm

Väntar otåligt på att övergången ska bli officiell!
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav widiot » tis maj 08, 2012 5:50 pm

Växjö och AIK överrens, enligt en forumskribent på AIK-forum. Hoppas och tror det stämmer.
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Jarran_igen » tis maj 08, 2012 5:53 pm

Senaste nytt på Rosénfronten:
http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/aik/article14794606.ab

Undrar också hur det går med den anmälan som AIK skulle göra av Växjö Lakers till ishockeyförbundets disciplinnämnd? Känns som att det var en himla massa stora ord från ledande gnagare, och från Stockholmsblaskorna.

Hur eller hur så ska bli oerhört spännande att se var detta slutar, när det väl är dags att vända blad och gå vidare för att travestera en annan hyggligt känd stockholmare.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » tis maj 08, 2012 6:01 pm

Jag tror att alternativ 1 i min blogg ligger ganska nära sanningen. Jag är ganska säker på att det finns ett privat personligt själ till Roséns vilja att komma hem. Varför? Ingen är ju så dum att man Säger sig trivas så bra i klubben att man nästan skulle kunna stanna livet ut, för att 2-3 månader senare vilja lämna samma klubb trots att man har kontrakt. Det låter oerhört märkligt, därför nånting har hänt. Vad, vill jag inte spekulera i!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav nature » tis maj 08, 2012 7:57 pm

Kan det inte bara vara så att han blev erbjuden 750k i månaden? Med tanke på att Rosén och Fasth ryktet stämde, varför skulle inte detta stämma också?
nature
Forumdemon

Inläggav friberg » tis maj 08, 2012 8:04 pm

vem faan hade inte bytt jobb för 750 i månaden
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis maj 08, 2012 8:06 pm

Men sluta dröm, han får inte några 750 papp i månaden om han kommer hit. Han ska fan vara glad om han får 200, efter den här soppan.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » tis maj 08, 2012 8:14 pm

Men det ryktet kom ju tillsammans med Rosén och Fasth ryktet. Vilket får mig att tro att det kanske stämmer också
nature
Forumdemon

Inläggav Svartvadet » tis maj 08, 2012 8:32 pm

Jo, men det är ju en fantasisumma.

Det betyder alltså att Rosén då skulle kosta runt 8 millar för oss, sen med övergångssumma på 5 millar så hamnar notan på 13 miljoner SEK och vi har en spelartrupp som kostar 40 totalt.

Det vill säga att Rosén står för 1/3 utav hela truppens totala lön.
Skulle ALDRIG ta hit Rosén för de summorna, inte en chans. I så fall har vi gjort bort oss helt åt skogen!

Om AIK vill ha 5 millar, så säger Lakers 2 (för det är rimligt) om det tillslut hamnar på 3 så har Rosén en marknadsmässig lön - dvs. 250-400 i månaden.

Dessutom så hoppas jag att Lakers är lite jävla smarta i detta läget, Rosén kommer INTE få spela för AIK nästa år. Köper inte Lakers honom så blir han ettårsfall. Alltså borde Rosén vara JÄVLIGT glad över att han får samma lön som i Gnaget, så hade jag gjort iaf.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis maj 08, 2012 9:18 pm

Om nu Rosén vill komma tillbaka borde man välkomna han till säsongen 2013/2014. Det måste finnas mer genomtänkta sätt att använda sina pengar på än att kasta det på att lösa befintliga kontrakt. Jag är mycket skeptisk till hela den här historien och kommer säkert vara lika irriterad över den ekonomiska konsekvensen av den.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » tis maj 08, 2012 10:11 pm

Öman är ju som bekant buisnessman så långt ut i fingerspetsarna det bara går. Är rätt säker på att det inte kommer att handla om några galna fantasisummor utan detta kommer köpas i hamn lugnt och förståndigt.

Har f.ö hört rykten om att tjejen hans inte mår bra fysiskt (inte havandet). Vad det skulle bero på låter jag va osagt men hur som haver så förväntar iaf jag mig att alla korten läggs på bordet när detta är utrett. För deras skulle och för hela Växjö Lakers skull. Och förhoppninsvis visar det sig att hela soppan är fullt mänsklig och inte en illaluktande pengafråga.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav widiot » tis maj 08, 2012 10:50 pm

5 mkr plus lön för en spelare. Känns sådär stabilt va? Det här känns som en jävla soppa och jag vill veta vad det är som händer egentligen.

AIK har sagt 4-5 mkr annars ettårsfall. Det finns inga kompromisser att göra med AIK kan jag nästan garantera. Känns som Växjö har klantat sig, jag vet bara inte på vilket sätt de har gjort det ännu..

Jag hoppas i alla fall på minst ett 4-årskontrakt om detta stämmer
Användarvisningsbild
widiot
Forumentusiast

Inläggav Svartvadet » tis maj 08, 2012 11:34 pm

Tänk om VLH säger nej?

Då står Rosén där, med brallorna nere och har tre val att välja på:

1. Bli ettårsfall
2. Spela för AIK, vilket troligtvis blir J20 som en utfrysning
3. Få ett lag i KHL att köpa ut honom.

Hoppas att man lägger korten på bordet i detta fallet, Rosén är inte värd några hutlösa summor.

När Iggy var som bäst i höstas så hade INGEN annan klubb betalat 5 miljoner för honom, och då var han hela outstanding! Alltså är det ett överpris så det står härliga till.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 09, 2012 12:31 am

Den som har sett den här intervjun med Öman på företagsdagen i Lindab Arena, och som har en minsta kännedom om honom läser ju ganska snabbt av, för det första, på flinet när frågan om Vampola dyker, att här kommer så småningom denna herre att presenteras. På frågan om Rosén förstår man på Öman att detta ska vi lösa. Robban vill hem, då hjälper vi till!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » ons maj 09, 2012 1:03 am

PutteA skrev:Den som har sett den här intervjun med Öman på företagsdagen i Lindab Arena, och som har en minsta kännedom om honom läser ju ganska snabbt av, för det första, på flinet när frågan om Vampola dyker, att här kommer så småningom denna herre att presenteras. På frågan om Rosén förstår man på Öman att detta ska vi lösa. Robban vill hem, då hjälper vi till!!

Inte det som är grejen PutteA. Tror alla vill ha hem Rosén! Att Vampola tillkommer sitter ju också som en fläskläpp!

Det är snarare en fråga om HUR mycket är han värd? Ska vi lägga ut fantasisummor på spelare så tillför det osämja i laget också, samtidigt så kan man ställa sig frågan: Vad hade vi fått ut på 10 millar annars? (Om nu uppgifterna stämmer)

Klasen har en lön på 4,6 millar - behöver jag säga mer?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 09, 2012 1:19 am

Men om man nu säger så här. Om VLH är beredd, som en del vill hävda, att lägga ut vad som helst för att få hem Robban, varför är inte affären i hamn, varför är inte detta avslutat för längesedan. Detta med 750.000 kr/mån, är ett rykte som nån hittat på och slängt fram i en handvändning. Jag menar, det känns som om en del nästan gör lite narr av affärsmannen Öman, när man hävdar dessa summor. Tror dessa att Öman är så dum så han inte fattar, att ska Robban loss från ett kontrakt, Elitseriens poängkung, så kommer det också att kosta kulor. Och om nu vi säger att han kan få loss honom för 2 milj, så innebär det att hela affären skulle kosta 11 milj, och sedan 9 milj varje år. Det fattar väl vem som helst att Öman aldrig skulle göra, självklart inte. En affärsman av Anders kaliber sätter väl inte sig i en sådan situation. Det som nu tar tid är att för det första försöka pressa ner AIK Buy-Out pris, som kan bli jäkligt svårt. Sen ska Robban ha en lön, och där kanske man också förhandla fortfarande för att tillsammans med Robban hitta en lösning året som kommer. Jag tror att vill Robban verkligen hem, så är han också samarbetsvillig kring sin egen lön.

Jag kan tänka mig att man nu jobbar med att se hur mycket man totalt kan lägga på Robban från klubbens egna pengar, hur mycket av det ska gå till Buy-Out och vad har vi sedan kvar. Är det skäliga pengar kvar till Robban, eller kanske man tittar på ev. att ta hjälp av företag för att finansiera Robbans lön första året. För det är ju bara denna kommande säsong som Lakers är tyngda av Buy-Out summan. Nästa säsong kan man ju då bestämma med Robban att ha en ny förhandling. Mina tankar kring detta.
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Malul » ons maj 09, 2012 12:20 pm

Välkommen hem Robert!! :clap:

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav nature » ons maj 09, 2012 12:21 pm

Då är det klart

Rosen är klar för oss och AIK fick 5 miljoner kr för det...
nature
Forumdemon

Inläggav Malul » ons maj 09, 2012 12:22 pm

Sanslösa summor men som vanligt antar man att det är hjälp utanför budgeten som får detta att gå igenom.
Hoppas man.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav jahak » ons maj 09, 2012 12:27 pm

Vart står det att det är klart?
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör

Inläggav nature » ons maj 09, 2012 12:28 pm

Ursäkta, jag är riktigt glad över att Rosèn är tillbaka men att AIK fick 5 miljoner irriterar mig en del. Hade mycket hellre väntat 1 år på honom istället för att betala denna ofattbara summan för att lösa ut honom

Hoppas att Lakers kommer med en bra förklaring....
nature
Forumdemon

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season