Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Lemieux » ons maj 09, 2012 3:03 pm

Niles skrev:Har dom betalat 5 miljoner för att lösa Robban skall jag allvarligt överväga min fortsatta support. Sinnessjukt.

Kan inte tänka mig att Växjö Lakers betalt hela denna summan. Garanterat en sponsor som gått in och hjälpt till, annars hade man aldrig lagt så stor del av sin budget på detta!
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Sv: Robert Rosèn

Inläggav bratsson » ons maj 09, 2012 3:08 pm

Sponsor eller inte....sjukt ändå.
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » ons maj 09, 2012 3:13 pm

Eftersom Robban inte är klar än så kan ju övergångssumman inte heller vara klar
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » ons maj 09, 2012 3:13 pm

Allt har ett pris. Robert Rosén är en gudabenådad ishockeyspelare och jag välkomnar honom alla dagar i veckan. Men att Växjö Lakers själva betalar fem miljoner till AIK för att lösa ut en hemlängtande Robert Rosén låter jävligt magstarkt. Jag tror på något i stil med externa sponsorer med affärsmannen Anders Öman som $pindeln i nätet. Men i alla fulla fall så är det fruktansvärt mycket pengar. Jag läste någonstans att detta skulle vara den dyraste värvningen av kontraktsbunden spelare någonsin i svensk ishockeyhistoria.

Del två av denna såpan ska bli intressant att föja - nämligen när de styrande i VLH har ordet. En hel del frågetecken måste rätas ut...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Modig » ons maj 09, 2012 3:20 pm

Jag tror rosens årslön inkluderas i den summan. låter mer logiskt. Sen är ju inte allt alltid logiskt.... :)

5milj - (12*200k)= 2,6 milj. Låter helt klart rimligt! :)
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » ons maj 09, 2012 3:21 pm

Det är säkert Hugo Stenbeck som gått in. ;)

Jag tror att den enda redovisning som kommer ske av detta från VLH:s sida, kommer att vara på årsmötet.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav serra » ons maj 09, 2012 3:22 pm

Åter igen..eftersom han inte är klar så kan ju ingen summa vara klar heller
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » ons maj 09, 2012 3:23 pm

serra skrev:Åter igen..eftersom han inte är klar så kan ju ingen summa vara klar heller

Sant....tror dock att de är överens.
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav alfax » ons maj 09, 2012 3:52 pm

sid skrev:Jag väntar på Everts version av affären innan jag tror någonting, 5 milj låter helt sjukt för att bara vara övergången.

Ja den väntar jag verkligen på 5 miljoner måste vara en fantasisumma i övergång och sen lön på det så mycket är han inte värd ,han är ingen jesus som ensam frälser Lakers.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav Erland » ons maj 09, 2012 4:10 pm

Om summorna stämmer sätts det samtidigt en onödigt stor press på Rosén, allt över 30 pinnar blir en bonus nästa säsong tror jag.
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » ons maj 09, 2012 4:14 pm

Vi kan spekulera till världs ände, utan att komma nån vart. Vill man veta vad som stämmer och inte stämmer får man nog vackert vänta tills allt är klart och föreningen väljer att redovisa detta. Något som jag för övrigt anser hör hemma på ett års- eller medlemsmöte.
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav puff » ons maj 09, 2012 4:38 pm

Tänk till lite nu. I en förhandling så gäller det att hitta vägar där båda parter blir lite av vinnare eller kan rädda ansiktet. skapa en win-win situation. Jag tror inte4 att Lakers betalat 5 milj rakt av men man har kommit överens om, gått med på att det är så affären skall presenteras för att AIK skall gå med högt huvud ur affären. Rosen kanske själv har fått bidra med en del genom lägre lön i lakers, externa sponsorer, kan också finnas andra underfundiga skrivningar och ekonomiska vinklingar men utåt sett så skall det verka som att Öman har lämnat 5 milj till Gozzi. Med denna presentationen så är alla aik suppar nöjda och kommer inte att kräva gozzis huvud på ett fat
puff
Forumdemon

Inläggav out4speed » ons maj 09, 2012 4:50 pm

Puff:
Kan nog mycket väl vara som du skriver, dock så lär nog en del supportrar, sponsorer och ideelt arbetande i och runt växjö lakers kräva både Ömans och evertssons huvud på ett fat om det är sant.
så att gå ut med 5 millioner för aik´s skull om det nu inte är på det sättet låter inte vidare genomtänkt i mina ögon

Jag vill också Väldigt gärna att Robert Rosen spelar för oss nästa säsong, och ett gäng säsonger till, men inte fem millioner gärna, det skulle nog rejält äventyra Lakers existens å la Malmö :-(
Nu ökar vi !!
Användarvisningsbild
out4speed
Forumentusiast

Robert Rosèn

Inläggav Power Play » ons maj 09, 2012 4:59 pm

Aldrig i helvetet att Öman o Co skulle gå ut med en direkt lögn!! No way. Lögner sparkar en i arslet, och dessa herrar skulle aldrig äventyra varken föreningens eller sitt eget rykte och anseende för något så B-aktigt!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav PutteA » ons maj 09, 2012 5:11 pm

Power Play skrev:Aldrig i helvetet att Öman o Co skulle gå ut med en direkt lögn!! No way. Lögner sparkar en i arslet, och dessa herrar skulle aldrig äventyra varken föreningens eller sitt eget rykte och anseende för något så B-aktigt!

Helt rätt PP!!!

Sen enligt Twitter framkommer det nu att affären Rosén inte alls är klar. Klubbarna är överens om vissa saker, men det återstår frågor att lösa. Allt enligt Evertsson tydligen via Marcus Sjöholm!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav puff » ons maj 09, 2012 5:21 pm

Jag har inte sagt att de har eller skall gå ut med en lögn. det är AIK som har sagt 5 milj men det är inte sagt att det är i rena sedlar de har fått det rakt av från Lakers. Affärer kan läggas upp och presenteras på många olika sätt.
puff
Forumdemon

Inläggav Malul » ons maj 09, 2012 5:51 pm

Både Evert och Öman har nu konfunderat sagt att inget är klart i Roséngate.

Intervjun med Gozzi är helt lysande,vilken showbizz vi bjuds på!
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 09, 2012 5:52 pm

Dementi nu på Växjö Lakers hemsida!! Vilken soppa, AIK????

Bra Anders!!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav frecor » ons maj 09, 2012 5:54 pm

frecor
Forumamatör

Inläggav Daste » ons maj 09, 2012 6:12 pm

Kudos till Anders för ett uppskattat uttalande!
"Har aldrig varit med om ett så dåligt hanterande" = <3
Daste
Forumdemon

Inläggav Jarran_igen » ons maj 09, 2012 6:40 pm

Fortfarande står Aftonblaskan och Exbräschen och basunerar ut Gozzistoryn, utan att överhuvudtaget nämna intervjun med Gozzi som låg ute, och sedermera drogs tillbaka. Inga som helst journalistiska ambitioner att kolla varför AIK´s representanter beter sig som dom gör med uttalanden som dom får dra tillbaka. Dementi från Lakers finns men ingen av skvallerblaskorna/tabloioderna har tagit fasta på det. Luktar riktigt illa från AIK-håll detta på alla sätt och vis.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast

Inläggav fr12 » ons maj 09, 2012 6:44 pm

Härligt videoklipp!

Öman: "En duktig spelare, men inte mer än en spelare" "Det finns gränser", bara härligt.

1. Vad förlorar Lakers om Rosen inte kommer? Inte så mycket, nej... ingenting alls.

2. Vad förlorar AIK om han blir ettårsfall? Mycket pengar... Pengar som de behöver...

Därför tycker jag inte att Lakers vill "hjälpa" AIK med DERAS problem, inte för 5 miljoner =) 2,5 låter mer "normalt". Och händer det inte så förlorar vi ingenting.
fr12
Forumamatör

Inläggav skarza » ons maj 09, 2012 6:45 pm

Det sorgligaste i allt är att ALLA AIK fans smutskastar lakers som förening, fråga är ju hur i he....e dom själva hanterar denna soppa. PINSTAMT. Det låter verkligen inte som Öman/Lakers kommer lägga några 5 miljoner på Rosén. Det låter även som om det är Rosén själv som har tagit kontakt med Lakers.
haka pele perkele!
Användarvisningsbild
skarza
Forumentusiast

Inläggav Leyker » ons maj 09, 2012 6:45 pm

Evertsson har väl aldrig någonsin tidigare kommenterat spelares individuella löner!? Varken till media eller på Lakers hemsida. Dom kommer nog knipa käft om övergångssummor och löner gällande Rosén, om affären nu går i lås.
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav friberg » ons maj 09, 2012 6:49 pm

Gozzi och AIK har skjutit sig själva i röven likaså deras så kallade fans alla har de lipat som faan i pressen medan Öman kommer ut med att inget är färdigt å tycker allt detta är illa.
friberg
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav petbir » ons maj 09, 2012 7:04 pm

Problemet är oxå att både Aftonbladet& Expressen inte har all fakta , o smutsar ner lakers med dessa rubriker FY FAN säger jag:(

Sent from my iPad using Tapatalk HD
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2012 7:06 pm

Fortsatt proffsigt agerat av VLH. Hoppas det håller i sig. I vanliga fall vill jag inte att någon utanför de rent sportsligt ansvariga ska uttala sig om spelarfrågor, spelsystem och dylikt. Men det är helt klart ett undantag nu. AIK har ju slängt ur sig anmälningar till höger och vänster och försökt få oss att framstå som kriminella.

Vad det gäller kvällspressen så är de, som en viktig del i stockholmsmedia, starkt allierade med klubbarna där. Man ska se deras artiklar som en del av de lokala klubbarnas propaganda-apparat.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » ons maj 09, 2012 7:14 pm

detta bara bekräftar ju hur djävla inavlat det förbannade 08 är och hur mycket de vet om omvärlden utan för deras 08 område för de ser ju bara så långt som 08 sträcker sig, allt där utanför är okänd mark för dem . dvs inskränka djävla idioter hela högen där uppe säger ja bara.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons maj 09, 2012 7:18 pm

Varanen,man blir ju lite villrådig själv.Det vore kalas om Rosén kom,samtidigt klarar vi oss utan honom.Men i en sådan sits skulle han vara hajmat.

Vi förlorar publicistiskt hur vi än gör nu,det blir nog bara SMP som kommer rapportera(om de kommer börja med det) någolunda opartiskt.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Kloker » ons maj 09, 2012 7:24 pm

Jag tycker att detta är så oerhört spännande. En riktig hockeythriller. Upptakten till sanningen! Hufvudstadsklubben - AIK - har i två veckors tid i Stockholmsstresspressen lipat ut, kränkt, anmält, hånat, hotat och berättat hur snuskigt Växjö Lakers har agerat.

Peter Mellqvist - Ordförande AIK

Anders Gozzi - sportchef AIK

What comes around goes around...
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav KalleB » ons maj 09, 2012 7:31 pm

Malul skrev:Vi förlorar publicistiskt hur vi än gör nu,det blir nog bara SMP som kommer rapportera(om de kommer börja med det) någolunda opartiskt.

Och det suger getpung, AIK har redan tidningarna på sin sida och vi har gått om LHC som Sveriges värsta köpelag. Det kvittar vad Everstsson och Öman säger och vad som egentligen har hänt.
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2012 7:36 pm

Malul - Förlora? Helt ärligt förstår jag inte hur du menar nu. Är det något jag har en väldigt liten tendens till så är det pöbel-mentalitet, flockbeteende eller att lita på källor som inte direkt är kontrollerade av mig själv (eller de jag valt att lita på).

Så tittar man kallt på vad MINA källor sagt under den här affären så har:

1. VLH konstaterat att det alltid finns plats för RR om han så önskar. I övrigt har man konstaterat att RR har ett år kvar på sitt kontrakt med AIK.

2. VLH har medgett att det förs diskussioner med AIK för att hjälpa till med den uppkomna situationen. Inget är klart ännu.

Det är för jävligt att vi ska "förlora" på att AIK tror vitt och brett om allting, går ut i media och avslöjar förtroliga samtal mellan de som arbetsgivare och deras anställda, anmäler och ställer ultimatum till höger och vänster som de värsta rättshaveristerna. Det är möjligt att vi förlorar i ögona på de som uppskattar sånt, men vi ska behålla vår proffsighet hela vägen. Vinner gör att man inte på AB:s kommentatorsfält.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 09, 2012 7:38 pm

Vem bryr sig. Det blir ändå på planen till slut som vi gör upp!! ;)
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav sid » ons maj 09, 2012 7:41 pm

PutteA skrev:Vem bryr sig. Det blir ändå på planen till slut som vi gör upp!! ;)

6/10 på Hovet :D

Invasion
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav Lalin » ons maj 09, 2012 7:44 pm

Det enda jag bryr mig om just för tillfället är att jag hoppas att Rosén kommer tillbaks och det till en något lägre kostnad än 5 miljoner. :wink:
Senast redigerad av Lalin ons maj 09, 2012 8:09 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season