Robert Rosèn

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Robert Rosèn

Inläggav Malul » ons maj 09, 2012 7:45 pm

Varanen,förlorar i den meningen att vargflocken därute som läser Aftonbladets ingresser nu bara vet att vi är det värsta som hänt hockeysverige. Vi kommer få leva med att linköpingsbor kommer tacka oss för att vi tagit upp pinnen i leken om att vara mest illa omtyckta.

Det är ju såklart inget problem i sig,men det känns helt löjligt att det tillkommer i en sådan här situation där vi inte ens gjort oss hörda.Pöbeln skanderar redan och de är väldigt långsinta.

Vi vinner på god manér genom att göra rätt för oss även om bara fåtalet bloggare kommer erkänna oss detta framöver.

Vi behöver ju inte och kommer aldrig heller bli folkets lag.

Vi är ju trots allt det enda laget med Bany Lagg och det gör oss unika.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2012 7:58 pm

Malul skrev:Varanen,förlorar i den meningen att vargflocken därute som läser Aftonbladets ingresser nu bara vet att vi är det värsta som hänt hockeysverige.

Vargflocken har aldrig koll. De skäller åt det det håll de blir "tillsagda". Det vi egentligen talar om nu är allvarliga saker som tyvärr AIK försökt göra till något som kan avgöras i en gränd bakom restaurangen. Vilt påhejande av vargflocken givetvis som de lyckats få oroliga och ylande. Starkt ledarskap enligt kultursnobbarna, svagt agerat enligt mig.

Åtminstone bör man kanske ta sig en funderare över om det är lämpligt att ringa media så fort en anställd lämnat kontoret för att offentligt gotta sig i en enskild medarbetares svårigheter. Inget jag respekterar.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Talismanen » ons maj 09, 2012 8:07 pm

Tror och hoppas att det snart visar sig (även om vi redan nu märkt av dessa tendenser) att det är AIK som i all besvikelse över förlorad Robban, har agerat som ett gäng ärkeidioter och gjort allt som står i deras makt för att lägga över all skit på oss. Men som några sagt innan så kommer vi aldrig att få dom i Sthlm och många fler därtill att fatta detta men ärligt talat.....vad fan gör det?

Vi är VLH! Det är sånt här vi gör. Vi går framåt, vi tar för oss, vi lämnar avtryck, vi berör, vi är smarta, stolta, snygga och vi luktar gott. Är ju en helt underbar sits vi sitter i. Nu tycker jag vi passar på och njuter av detta för jag är iaf jävligt lycklig att jag får uppleva detta och tror på ett lyckligt slut.

Skulle det visa sig att det är vi som grisat fram detta på nått "oärligt" sätt så får jag och många andra äta upp våra ord, glömma och gå vidare.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » ons maj 09, 2012 8:09 pm

Måste säga att VLH framstår som rena proffs i detta sammanhanget. Aik framstår som en femåring som inte lärt sig cykla än. Som jag sagt tidigare, förbundet skulle låtit dom flytta till Kaukasus.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Jarran_igen » ons maj 09, 2012 9:11 pm

Jag blir så fruktat trött på hur mycket skitsnack som pöbelmedia och deras ylande hyenor ägnar sig åt.

Jantelagen får ett ansikte såtillvida att Växjö Lakers ska fan inte komma till ES med sin fina nya arena, sitt grymma publiktryck, backfyndet Heikkinen, sno Holös framför näsan på Brynäs, få liv i Kallio och till råga på allt - plocka tillbaka poängkungen Rosén från Solna AIK - > då fattar man ju att alla haters känner att detta inte får pågå ostraffat.

Växjö fortsätter att göra det man gjort så länge Öhman varit med i ledningen, bygga från grunden och för ständigt bättre resultat.

Det som skrämmer mig i detta är hur mycket neggo-attityder och hat som kommer från den enorma mängd losers och haters som verkar finnas där ute. Kan man inte ägna fokus åt att gilla sitt lag och pusha för dom? Aldrig att jag skulle lägga mer kraft än vad som behövs för att kväva en gäspning, för att kasta skit på andra lag. Jag älskar Växjö Lakers - lev och låt leva för böveln. :D
......och till Er eventuella Växjö-hatare som är här inne och läser, hoppas ni hittar ett lag där glädjen till ert lag är större än hatet mot diverse annat.
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2012 9:17 pm

Till att börja med så vill jag betona att jag inte har några uppdrag för VLH (eller LL). Men när vi nu är inne på vargflocken och att de får stå emotsagda så blir jag förbannad på Johannes Salmonsson. En härlig gamäng som under de senare åren även gjort sig ett namn med sin frispråkighet. Det twittras och gaggas i intervju efter intervju. Men på ett härligt uppfriskande och folkligt sätt.

Coach Melin bad honom hålla käften i detta slutspel och koncentrera sig på jobbet. Samma coach Melin som uppenbarligen vill ha honom i LHC. Nu skriver den folkligt tokiga gamängen följande på sitt twitter (vilket givetvis återges av kvällspressen):

”Vem ersätter Rosen i AIK? Är inte det lättaste att ersätta 60 poäng. Toffel-varning att låta tjejen bestämma:)”

För att visa på att pajkastning och billiga poäng inte är att föredra så skriver jag bara (observera smileyn...):

Bättre det än att alkoholen får bestämma. ;)

Seriösa saker ska kommenteras och avgöras på ett seriöst sätt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » ons maj 09, 2012 9:34 pm

När AB plötsligt väljer att ta bort kommentarsmöjligheten så vet man att snart försvinner artikeln lite snabbt med.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Jarran_igen » ons maj 09, 2012 9:39 pm

Helt rätt betr stängd kommentarsdel - har hänt förr och händer igen :oops: :oops:
HOCKEY åt folket !!!
Användarvisningsbild
Jarran_igen
Forumentusiast

Inläggav vlk » ons maj 09, 2012 9:47 pm

Jag vet varför den togs bort. Jag skrev ett inlägg där jag försökte nyansera det hela en aning. Detta inlägg fick 25 gilla markeringar på 20 min. Något som inte var till artikelns eller AIKs fördel. Efter detta togs kommentatorfältet bort.
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav pedda » ons maj 09, 2012 9:49 pm

vlk skrev:Jag vet varför den togs bort. Jag skrev ett inlägg där jag försökte nyansera det hela en aning. Detta inlägg fick 25 gilla markeringar på 20 min. Något som inte var till artikelns eller AIKs fördel. Efter detta togs kommentatorfältet bort.

Du har möjligtvis ingen kopia på den texten? :P
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav vlk » ons maj 09, 2012 10:03 pm

Den får du be Aftonbladet om. Jag valde att inte lägga upp texten på Facebook. Men där var inga dumma ord om varken sig AIK eller Aftonbladet. Bara att alla måste se detta lite mer nyanserat.
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav vlk » ons maj 09, 2012 10:07 pm

En annan anledning till att stänga fältet är ju att många aikare uttrycker sig på ett sätt som inte kan skrivas i en tidning som alla kan ta del av.
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2012 10:11 pm

Intressant att Expressen verkligen taggat ner, emedan AB gjorde övertrampet med Salmonssons twitter. Betydelse? Arbetsschema? Publicistiskt ansvar? VLH bör fortsätta att agera professionellt. Mitt senaste inlägg tillhör inte den kategorin, men det var anmärkningsvärt hur rolig LHC-spelaren tror sig vara utan några som helst fakta. Lika mycket fakta som jag har om hans problem...
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav ollebolle » ons maj 09, 2012 10:27 pm

AB:s hockeyrapportering är i stort sett ett skämt. Man kan välja att se det som underhållning, men det är kanske att ha lite väl låga krav på vad som är kul. Det bästa idag är ändå Maluls avatar.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Jocke86 » ons maj 09, 2012 10:42 pm

Ska bli spännande att se vad som händer imorgon i detta ärende...
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Räven » ons maj 09, 2012 10:55 pm

Det lär inte hända något imorgon, om det blir en lösning så kommer det att ta sin tid, tror jag.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav Charlamov » ons maj 09, 2012 11:09 pm

Har det någonsin förekommit att lag offentliggör övergångssummor i svensk hockey? Det brukar ju vara superhemligt. Så det enda vi kan vara säkra på är att summan inte stämmer.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Malul » ons maj 09, 2012 11:32 pm

Man har ju massor av olika scenarios i huvudet,tänk om de var överrens muntligt om summa och att det skulle hållas hemligt och Gozzi bara gör en tokblunder? Då bryts ju avtalet och we are back to square one.

Eller så skulle klippet läggas ut efter Rosén presenterats och nu sprack det.

Helt galet!

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons maj 09, 2012 11:49 pm

Allt är möjligt.

Det enda viktiga är att sanningen segrar till sist. RR har, som tidigare sagts, plats i VLH. The Evildoers kan inte hindra oss från att tycka så.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav EAIK » tor maj 10, 2012 9:37 am

Herregud, vissa av er verkar ju tro att världen anfaller småland. Tror ni på alla konspirationsteorier som finns eller?

Enligt de uppgifter som kommit fram i media verkar AIK få vad man vill ha och Rosen få en väldigt hög lön. Att spekulera i uppgifter som inte kommer fram känns ju då ganska meningslöst? Sedan kan man diskutera hur pass sanningsenliga uppgifterna är som kommer fram men de är ju något helt annorlunda.
EAIK
Forumamatör

Inläggav ratscore » tor maj 10, 2012 9:40 am

Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Robert Rosèn

Inläggav Charlamov » tor maj 10, 2012 9:45 am

Nu förstår man bättre varför biljettpriserna höjts så kraftigt. Övergångssumman och biljettsläppet sammanfaller ganska bra i tid dessutom.
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav EAIK » tor maj 10, 2012 9:50 am

ratscore skrev:http://www.smp.se/sport/rosengate-stangd---landar-i-lakers(3264580).gm

Rosén, Vampola och Gerber... :)

Oj, nu uppger även er egen media 5 mille. Nog måste vi AIK:are hackat sidan tro?

Dock måste man inse att dessa spelare är välbetalda herrar. Gerber var väldigt bra betalt redan förra året och lär inte minska sin lön speciellt mycket med tanke på erbjudanden han får från Schweiz. Vampola har jag inte hört något nummer runt men han är inte dyrast men inte heller billig.

Rosen har nog vänt hem tack vare ett väldigt lång kontrakt och väldigt bra betalt. Rykten om 400.000, nog är de kanske lite mycket men en 300.000 tror jag han garanterat får.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Piggelin » tor maj 10, 2012 9:58 am

EAIK skrev:Oj, nu uppger även er egen media 5 mille. Nog måste vi AIK:are hackat sidan tro?

Ja, nu tror jag inte Lakers har något ägarintresse i Smålandsposten. :|
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tor maj 10, 2012 10:00 am

Ja, tror gör ni mycket i fjollträsk. Men det är kul att följa ert vimsande i media :)
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav petbir » tor maj 10, 2012 10:03 am

Fattar ingenting Öman går ut o säger att 5 milj inte stämmer. men så läser man i smp att rosen klar för 5milj Fattar nada.
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav EAIK » tor maj 10, 2012 10:12 am

Piggelin skrev:
EAIK skrev:Oj, nu uppger även er egen media 5 mille. Nog måste vi AIK:are hackat sidan tro?

Ja, nu tror jag inte Lakers har något ägarintresse i Smålandsposten. :|

Klart dem har, AIK äger ju tydligen expressen, aftonbladet, dn, svd osv så ni äger väl lilla smp? Jo, så måste de vara. :roflol:
EAIK
Forumamatör

Inläggav EAIK » tor maj 10, 2012 10:16 am

Niles skrev:Ja, tror gör ni mycket i fjollträsk. Men det är kul att följa ert vimsande i media :)

Jo, vi brukar säga till våra anställda inom media att göra som vi vill. Skönt att ha en budget på de varje år, därför vi inte kan betala Rosen 400.000 :/

Men btw, kan du inte förklara varför jag bor i fjollträsk? Vad gör mig till en fjolla? För du har vart i Stockholm så ofta att du har bildat dig en uppfattning om alla 2 miljoner som bör i Stor-Stockholm?
EAIK
Forumamatör

Inläggav Anders L » tor maj 10, 2012 10:21 am

Nej, AIK äger varken expressen, aftonbladet, dn eller svd.
Där emot så verkar PRAVDA vara ägt av aik!
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » tor maj 10, 2012 10:27 am

Nu är det ju så här EAIK, att Smålandsposten följer ju nyhetsflödet, och det senaste är att AIK, medvetet eller ej för några minuter släppte en summa via sin hemsida. Det är vad all media just nu går på, och det kommer troligtvis vara den officiella övergångssumman som kommer gälla. Växjö kanske dementerar men kommer aldrig själva släppa nån summa. Smålandsposten visar ju ändå på en kritisk granskning även av AIK. Och det är mer än man kan säga om tidningarna i huvudstaden.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav petbir » tor maj 10, 2012 10:33 am

varför hymla? lägg korten på bordet. Så slipper man höra all trams, som skrivs om Rosen affären.

Gerber :-)
Användarvisningsbild
petbir
Forumentusiast

Inläggav EAIK » tor maj 10, 2012 10:42 am

PutteA skrev:Nu är det ju så här EAIK, att Smålandsposten följer ju nyhetsflödet, och det senaste är att AIK, medvetet eller ej för några minuter släppte en summa via sin hemsida. Det är vad all media just nu går på, och det kommer troligtvis vara den officiella övergångssumman som kommer gälla. Växjö kanske dementerar men kommer aldrig själva släppa nån summa. Smålandsposten visar ju ändå på en kritisk granskning även av AIK. Och det är mer än man kan säga om tidningarna i huvudstaden.

Vad är det du vill att dem kritiskt ska granska? De har källor, källor ger information. Hur menar du kritiskt granskning? Nu är de väl ändå så att de ska rapportera och inte granska i detta fall och då ger dem ut informationen de lyckas få tag i.

Det är en väldigt stor skillnad på att granska och rapportera, du kan inte tro att de är desamma.
EAIK
Forumamatör

Inläggav Niles » tor maj 10, 2012 12:04 pm

Varje någorlunda seriös tidning borde granska innan man säger att något ÄR. Flummar man bara runt med rykten borde man säga "vi tror" eller "vi har hört" eller "Nisse vet". Blir lätt lite hänt extra över det annars. Säkert jättebra tidning om man gillar oseriösa skvallermagasin. Tyvärr finns det ju väldigt få seriösa tidningar öht, alla inriktar sig på braskande rubriker som säljer lösnummer. Och med aik som matar dom med sånt är väl perfekt för deras del. Är det inte kravaller så är det nåt annat.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Malul » tor maj 10, 2012 12:06 pm

Det är väl därför man alltid börjar på DN.se innan man går vidare till SvD.Sen SMP.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Robert Rosèn

Inläggav PutteA » tor maj 10, 2012 12:08 pm

Vad jag menar är att dom litar fullt ut på vad AIK säger, man granskar inte materialet utan man går på det man får i handen! Jag brukar kalla det för sensations journalistik! Sen om det är ren lögn bryr man sig inte så mycket om, då det säljer lösnummer och hits på webbsidan. Jag kan säga så här: Jag VET att mycket av det AIK gått ut med är ren skär lögn.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season