Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator
EAIK skrev:PutteA skrev:Nu är det ju så här EAIK, att Smålandsposten följer ju nyhetsflödet, och det senaste är att AIK, medvetet eller ej för några minuter släppte en summa via sin hemsida. Det är vad all media just nu går på, och det kommer troligtvis vara den officiella övergångssumman som kommer gälla. Växjö kanske dementerar men kommer aldrig själva släppa nån summa. Smålandsposten visar ju ändå på en kritisk granskning även av AIK. Och det är mer än man kan säga om tidningarna i huvudstaden.
Vad är det du vill att dem kritiskt ska granska? De har källor, källor ger information. Hur menar du kritiskt granskning? Nu är de väl ändå så att de ska rapportera och inte granska i detta fall och då ger dem ut informationen de lyckas få tag i.
Det är en väldigt stor skillnad på att granska och rapportera, du kan inte tro att de är desamma.
EAIK skrev:Hmm, många verkar tro att jag försvarar dagens journalistik. Där har ni helt fel, jag tycker den är värdelös men när man har gjort en intervju med en person så går de inte göra så mycket fel utan att de korrigeras.
AB är sämst, expressen är bättre. H.Sjöberg är nog den journalist med bäst insyn i AIK men vet inte riktigt vem han pratar med men han har varit rätt ute några gånger.
@Härmapan
Problemet med objektivitet i detta är väl helt enkelt att Växjö inte gjort någon intervju och då är de svårt att ge en story från båda sidor ?
Sen ang Rosen är underbetalt så har jag aldrig sagt att de inte vet hans lön. De skiter jag i, men att skriva att han är underbetalt är fel för när han skrev kontraktet var det helt rätt lön. Sedan får man omförhandla om man anser sig vara värd mer men man är aldrig underbetald som hockeyspelare för du väljer att skriva på kontraktet som du erbjuds.
Jarran_igen skrev:Lite off topic men ändå:
En av många haters i AIK-lägret är en bloggare och twittrare som kallar sig "Black Boris".
Han har en smålustig rubrik till sin blogg "Må de älska oss, blott befrukta oss" - är människan lustig där eller har han bara problem med språket? Är det något som AIK står upp för - att bli befruktade? Gissar att han vill att de ska vara fruktade av motståndarna, men förstår han inte att befruktad är en helt annan sak?
Vissa fördelar har man av att vara småländsk bonne - man är bekant med order befruktad i alla fall. Betyder säkert något helt annat i storstan....vad vet jag som Växjöbo?
Lakershjärta71 skrev:Om nu Rosén är klar för Lakers så förstår jag inte varför man inte har gått ut offentligt med det ???
Vad försiggår egentligen?
Jag vet inte.Power Play skrev:Lakershjärta71 skrev:Om nu Rosén är klar för Lakers så förstår jag inte varför man inte har gått ut offentligt med det ???
Vad försiggår egentligen?
Vad tycker du själv är det enda självklara svaret på detta?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster