Taggade?

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Taggade?

Inläggav Svartvadet » tor jul 12, 2012 8:11 pm

Det kliar som fan i kroppen... Känner ni det?
Kanske handlar det om att den uttalade sommaren, som ska vara varm, inte riktigt har frälst oss. Kanske handlar det om att gräsätning inte är min cup of tea?
Jag längtar till dagen med det stora D:et.
Dagen då rullskridskor och löparskor är ett minne blott. (nåja, lite löpning blir det nog)
Dagen då terräng byt ut mot is.
Dagen då jag kliver in i mitt ide.

Känn doften utav fyrverkeri,
känn hur publiken klappar i takt och hur varje tillslag träffar rakt in i ditt hjärta.
Du kan ta på stämningen - DU är där.
DU är mitt i detta inferno som vi i folkmun kallar för Elitserien – Världens jämnaste liga.

En liga, där varje match handlar om överlevnad. Man skulle nog kort och gott kunna kalla det för en djungel. Troligtvis världens farligaste, men också hockeysveriges svar på "Eldorado". Det går inte att lita på någon, det går inte att tro att du har makt över saker.
Makt, är förresten en ganska intressant sak – du vet inte hur lite du har, innan du har ingen alls. Det fick Djurgården erfara förra säsongen. Måtte vi klara oss bättre.

Samtidigt, i en annan värld, krigas det för fullt. I Allsvenskan rustar man för att klara sig hela vägen innanför murarna och till detta Eldorado.

Vägen till Eldorado är inte så enkel; först ska man ta sig igenom en port som bara öppnar sig en gång om året – porten till evig rikedom. Alla vill dit. Alla vill hitta den. Vi som har varit där vet vad som står över porten. En mening, så tung, så bara ett fåtal kan leva upp till standarden:
"Arv i seklen" (anagram, svar finns längst ner).

Det finns ingen karta för hur du tar dig hit, ingen måttstock, inget facit. För varje seger du tar får du en lite större känsla inombords, en känsla av att det finns ett paradis. Tar du en plats här står hela världen framför dina fötter.
Hökar, Vipers, Trojaner, Örnar, Lodjur m.fl. är bara ett urval utav vad du behöver bekämpa. Har du dessutom tur så stöter du också på en och en annan grön Tiger. Du kan var lugn dock, tigern är helt ofarlig och har levt på morötter det senaste decenniet och musklerna håller på att förtvina totalt. För länge sedan sägs det att det ska ha varit ett riktigt rovdjur, men det är ingen som faktiskt vet om detta är sant. Idag lever man mycket på sin kultur, att man faktiskt är en Tiger ifrån början. De tycker själva att de förtjänar en plats i Eldorado, enbart för att man är så "speciella". Tigern har själv uttryckt sig hittat fram till porten, dock var ju detta för nära hundra år sedan. Tittar man i historiken så finns det plitat att man aldrig har varit vid den riktiga öppningen. Då Eldorado, på den tiden, var dagens variant utav billigt käk med samma namn... Kända legionärer som Galärslaven Josefsson och Stridspilotsfallskärmsjägaren Johan ”Bois” Andersson sägs ha dödat ett antal med sina avfyrade projektiler. Mycket talar för att dessa två herrar inte är ensamma om denna bedrift.

I år har även en ny släkt tillträtt djungeln – Skalbaggen. Relativt ofarliga ser det ut som, men jag är ganska säker på att man smider planer om Eldorado. Det är en hemlighet – än så länge.

För att lämna Tigern och de andra djuren ett tag och återgå till verkligheten;
När du sedan, som en utav de fyra överlevande, når toppen utav berget så står där två giganter och vaktar öppningen - The Gatekeepers of Eldorado. Med den finaste rustning man kan köpa för pengar, adliga märken på bröstet och svärd gjorda av guld. Samtidigt övervakas det hela utav Kung Jörgen Lindgren af Hockeyligan som håller ett par extra tummar för sina giganter. Han njuter utav denna batalj, det är ju trots allt hans egna Colosseum...

"Detta är nog det roligaste på hela året" säger en, för dagen, munter Lindgren.
"Tänk att vi delade med oss av degen till de fattiga, och att den lilla summan skulle tända igång dom så oerhört" (anm. 2,4 miljoner/lag i HA) spottar Helene Segerholt af Hockeyligan ut samtidigt som hon smakar lite extra på ordet 'oerhört'.

Det är bara två utav dessa åtta som får återvända till paradiset. Inklusive giganterna. Resten blir utstötta tills porten öppnas igen. År in och år ut hör man kungens skratt efter att någon har ska ha mumlat fram orden: "Jag tror att någon ny får äntra paradiset i år". Dock har det visat sig att det handlar om mer än pengar och bakgrund när du ska slåss;

Hjärta.
Vilja.
Hjärna.
Allt måste stämma. I en enhet.
När sedan blodbadet ska börja så kvarstår bara ett faktum:
Vinna eller försvinna. Döda eller dödas. Jaga eller jagas.

Om du, mot alla odds och tvivel, klarar dig kvar.
Om du står som segrare mot dessa giganter (nåväl), så finns det bara ett mål kvar: Rusta mannarna för att inta kejsaren inne i Eldorado...

Nu drömmer ju jag mig iväg lite väl kanske, men ni ska förstå att vi är lyckligt lottade. Vi är där vi vill vara, i alla fall just nu. Grunden till detta är hårt arbete och att inte tumma på något. Vi går vår väg, vi vet vad vi vill.
Det är nu vi ska slå oss till rot på allvar, så vi slipper möta underhuggarna. Vi ska komma fram till en plan om hur vi når Le Mat.

Jag undrar och frågar mig själv om JanEvert och nya prisjägaren Hallam kan ro detta fartyg i hamn, och i så fall hur? Tempel efter tempel ska plundras. Gamla krigare kommer falla, nya kommer födas.

Kommer spelare som Sur-Dennis och Axel-Urbas bli starkare med åren? Har dom vad som krävs? Kommer Rosén och Vampola levererar ögongodis i match efter match, eller blir det snoppmätartävling om vem som ska ha pucken? Själv är jag övertygad om att mina ögon kommer se det som hockeyporr!

Det är nu det gäller, det är nu vi ska visa att vi är här för att stanna. På allvar. Det andra året sägs ALLTID vara det svåraste.
Det kommer inte bli någon dans på rosor - det kommer inte bli lätt.
Blod kommer spillas, tårar kommer fällas.

Men vet ni vad?

VI är här - VI är redo.
VI ska vinna - varje match till varje pris.
VI kommer ALDRIG vara nöjda.
För vi är fan i mig Lakers – SVERIGES bästa lag.

MOT BLODBADET!!!!

(anagram: kvalserien)
Senast redigerad av Svartvadet tor jul 12, 2012 11:50 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Taggade?

Inläggav Ahbez » tor jul 12, 2012 8:50 pm

Fan va bra skrivet! :D Man blir bara mer och mer taggad för hockeyn, har gått så långt att jag t.om sitter inne på elitserien play och letar gamla klipp från föregående säsong, måste ju se lite mål Vampola gjorde i Timrå t.ex
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav alfax » tor jul 12, 2012 9:16 pm

Svartvadet : :ok: :ok: :ok:
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav utep » tor jul 12, 2012 10:05 pm

Fan va fint skrivet! Ge mig hockey nuuuuuu!

I år har ja årskort för första gången, oj vad det ska sjungas i vinter!
:clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Kämpa VLH!
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast

Inläggav Niles » tor jul 12, 2012 10:34 pm

:ok: Tre varma? veckor till sen ligger den glänsande isen på plats.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » tor jul 12, 2012 11:43 pm

Mumma ! :clap: :clap: :clap:
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » tor jul 12, 2012 11:59 pm

Vacker poesi! :ok:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Skuggan » fre jul 13, 2012 2:28 am

Det här är första och sista gången jag kommentera svartvadet: Jag få stånd!!! :mrgreen:
Vi har rea på cyklar, grillkol och ägg!!!
Användarvisningsbild
Skuggan
Forumterrorist

Inläggav Anders L » fre jul 13, 2012 8:57 am

Det är sådana här saker som gör att man längtar än mer till hösten. Mycket bra skrivet! :clap: :clap: :clap:
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Taggade?

Inläggav PutteA » fre jul 13, 2012 2:19 pm

Hockeynerven är just nu utanpå tröjan!!! Härlig läsning Svartis!!!
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Lemieux » fre jul 13, 2012 5:16 pm

Kan bara instämma, riktigt bra skrivet! :clap: :clap: :clap:
"A month before the season I stop putting ketchup on my french fries." -Mario Lemieux
Användarvisningsbild
Lemieux
Forumentusiast

Taggade?

Inläggav sid » lör jul 14, 2012 12:10 am

Underbart :-)
Användarvisningsbild
sid
Forumproffs

Inläggav ollebolle » lör jul 14, 2012 10:50 am

Hockeypoesi! :)
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Taggade?

Inläggav dolitle » lör jul 14, 2012 2:26 pm

Härlig läsning :)
Klubb Poseidon is the shit
Användarvisningsbild
dolitle
c/o LL´s Forum

Inläggav Modig » lör jul 14, 2012 6:43 pm

Längtar...
"Du missar 100% av skotten du inte skjuter" - Wayne Gretzky
Användarvisningsbild
Modig
Forumentusiast

Inläggav Ahbez » lör jul 14, 2012 7:00 pm

varför ska man ha semester på sommaren när det ändå inte är någon hockey, börjar hellre jobba igen bara jag kan få se på hockey
Ahbez
Forumentusiast

Återgå till Hockey