Formationer 12/13

Här diskuterar du allmänt hockeysnack.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Formationer 12/13

Inläggav Svartvadet » tis maj 08, 2012 7:35 pm

Jaha, nu är vi här. Rekordtidigt. Jag kan inte hålla mig längre, det kliar något så fruktansvärt i fingrarna! Det som är mest intressant, ur mitt perspektiv, på forumet - att vara Janne Karlsson i ett väl utformat inlägg.

Ja, det är tidigt, för tidigt tycker nog de flesta. Men i år tänker jag smygstarta lite, för att så många som möjligt ska ge sig in i denna diskussion och bidraga till en oerhört intressant tråd. Dessutom så är alternativen betydligt fler med årets breda trupp(!)

Reglerna är enkla:
1. Full laguppställning. Kedjor och backpar. PP och BP. På positioner som ej är tillsatta ännu använder man Mr.X eller ett förslag. I dagsläget så känns ju Vampola/Rosén relativt klara.
2. En förklaring till varje kedja/backpar och specialteams och en spelidé för varje lina.
3. Sågningar är fullt tillåtet!

Kom ihåg, det är du som är Janne Karlsson - du tar INGEN skit! :mrgreen:

------------------------------------------------------

Vampola - Rosén - Reddox

Vår nya gull-kedja. Vampola och Rosén har ALLA verktyg för att leverera framåt. Reddox, vår bästa tvåvägsspelare i mina ögon. En uttalad första kedja som ska gå in i bräschen varje match och leverera. Mumma. Reddox tar lite mer ansvar defensivt ihop med Rosén.

Saviano - Moran - Kallio

En kedja med speed. Saviano och Moran verkade gilla varandra förra året, liksom Moran/Kallio. Kemin finns där, en djävulusiskt bra andra kedja. Kan Saviano och Moran få upp flåset på Kallio så kan han bli en stor tillgång även detta året!

BOIS - Rasmussen - Urbas

En jobbig kedja att möta, där the Rass och Urbas står för det kreativa samtidigt som Bois gnuggar på, vilket han är duktig på. Eller, vänta nu? ALLA är duktiga på detta i denna kedja. Samma tänk, alla vill framåt - alla vill utvecklas. Urbas blir jokern i denna kedjan och kommer ihop med The Rass hitta nätet ett par gånger detta året, BOIS levererar Franzén-mål!

Markusson - Josen - Gurra

Checking-line. Få ord, men så ser det ut just nu. Rosén/Moran kommer att hålla sina lines vilket gör att Rasmussen och Galärslaven får fortsätta att gnugga lägre ner i hierarkin.

Utanför: Daggen & AJ

AJ måste kämpa för en plats, kommer få läget när skador dyker upp. Daggen är en riktigt bra reserv att kasta in när vi behöver energi.

Tim Heed - Noah Welch

Lite vågat? Mycket vågat snarare! Heed tillför en mega-offensiv och Welch håller ett stabilt spel över hela isen. Alternativt ett byte -> Berglund mot Heed.

Holös - Augustin

Kan Holös leverera efter detta VM också? Hoppas det. Då vore Augustin ett bra komplement.

Berglund - Lundgren

Riktigt stabilt tredje backpar, bådar gott! Lundgren - stenhård. Berglund - stenhård. Duktiga skridskoåkare också!

Utanför: Tompan "Längst klubba i Världen" "Samma tänk som Erik Karlsson" "Äter gröt och blir bara längre" "Jag väger 100 pannor, men är fegare än Saviano i sarghörnet" Linder Lindros Lobban får agera bänkvärmare 99.9% utav säsongen.

I spel 5 mot 5 vill jag se att vi vågar föra spelet mer i år, med två leading-lines och en riktigt spännande tredje-line så finns det mycket att hämta. Ett rakt spel över hela banan och snabba spelvändningar. Tekniken, kunskapen och viljan finns där för att ta en topp-8 placering i år. Frågetecken kvarstår kring målvaktssituationen. Kan bli mycket, mycket, MYCKET avgörande. Vi vet hur resterande lag i ligan fungerar, ungefär hur dom står sig och hur dom kommer spela. Vi är inte här för att lära längre, i år krigar vi för att ta oss till ett slutspel - allt annat är en besvikelse.

På backsidan eftersträvar jag också en rödtråd, så ALLA kan spela med alla. Detta skulle ge oss betydligt fler alternativ, då vi inte har några direkta rollspelare (Heed undantag)

PP:
Kallio - Rosén - Reddox
Berglund - Heed

Vampola - Moran - BOIS
Holös - Welsh

Får lite lätt känslan av att Vampola och Rosén blir lite "tårta på tårta", vill man splitta dom i PP? Känns som om vi får två trollkarlar i samma kedja annars. Tror dock båda vill styra PP, alltså vidhåller jag detta. Kallio är beredd för skott i ALLA lägen, Reddox står framför mål. Heed och Berglund ger oss ytterligare en dimension från backplats. Vampola får en lekkamrat i Moran och BOIS har samma uppgift som Reddox - göra skitmål och störa målvakten. Holös och Welsh har två RIKTIGT tunga skott, vilket kan utgör ett hot från båda backplatser. Eftersom vi inte har Heikkinen i år så måste vi göra det svårare för motståndarna att läsa vårt PP. Båda backarna MÅSTE våga ta avslut.

BP:
Rosén - Moran/Reddox
Berglund - Welsh

Markusson - Josen
Holös - Lundgren

Markusson/Josen - say no more.
Att jag väljer att sätta Rosén ihop med Moran är för att båda läser spelet ypperligt. Dock kan detta ge konsekvenser i 5 mot 5 om båda är slutkörda. Därför kanske man skulle hålla sig till att Reddox sitter som en post-it lapp till Rosén.

Det var mina åsikter så långt, dela gärna med er utav era!

Glöm inte bort reglerna! :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Re: Formationer 12/13

Inläggav ratscore » ons maj 09, 2012 12:08 am

Tycker dina uppställningar är kickas, enda jag skulle ändra på är att sätta en eller två hårdare forwards i 2;à BP-linan. Antingen Moran/Hjalmarsson eller Andersson/Hjalmarsson... Jag är för tuffare spel i BP med spelare som kan skrämma lite mer fysiskt sett :) Saviano skulle kunna vara en joker i BP också, minns att han fick vara det i AS och fick sätta ett och annat shorthanded.

Och tack för trevlig läsning :)
Thats Mr. Ratscore to you..!
Användarvisningsbild
ratscore
Forumproffs

Inläggav Primeau » lör maj 12, 2012 4:07 pm

Jag anar rätt lite speltid för Dennis Rasmussen i Svartvadets lagbygge :?

Rasmussen står inför sitt stora genombrott, killen har en halv grilla i Tre Kronor redan. Frågan är hur mycket speltid han får i vinter ifall både Rosén och Vampola ansluter? Rasmussen är en av dom som jag hoppas Evert bygger laget kring :!:

Det har diskuterats i annan tråd, men jag kör vidare här eftersom jag ändå är inne på ämnet: löser man Rosén så hoppas jag inte på Vampola (det gör jag knappt ändå eftersom killen verkar ha rätt dassig karaktär). Jag vill hellre se en renodlad sniper som siste forward in, typ en ny Johan Wiklander.

Rosén gjorde många mål i vintras, men i mina ögon är han mer en playmaker. Petr Vampola har faktiskt inte levererat speciellt många mål utanför den tjeckiska ligan (men det kanske beror på att han i princip har bytt lag minst en gång under säsongen de senaste fem åren?).
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav Stoffe » lör maj 12, 2012 4:40 pm

Svartis? Ska du sälja Bena? :wink:

Håller med Primeau angående Rosén-Vampola... Men då ALLT pekar på att Vampola kommer får man helt enkelt gilla läget. Fast jag hade väldigt gärna sett en sniper i stället.

Ska nu ge min syn på det hela!

Vampola-Rosén-Urbas

Att Vampola och Rosén är skickliga, smarta spelare vet vi om. Men dom behöver en sniper! Och i brist på den varan får man helt enkelt hoppas på att Urbas håller. För han är ett rovdjur när det börjar lukta mål

Reddox-Moran-Kallio

Denna kedjan började förra säsongen väldigt bra. Tror denna har allt med slitet i Reddox, den smarte med Moran och killer i Kallio så känns det som en perfekt andralina

Saviano-Rasmussen-Hjalmarsson

Saviano är som Saviano är, svårfångad, svinjobbig och alldeles alldeles underbar! Här blir det mkt snurra i hörnorna för att sedan göra det oväntade och trycka sig in framför mål. Saviano och Hjalmarsson har kemin sedan lång tid tillbaka. Känns spännande!

Bois-Josef-Markusson

Behövs ingen vidare utveckling på dessa va? :hbang: :hbang:

Alex/Daggen

Bena-Holös

Bygger vidare på sitt samspel från ifjol, Holös kommer upp i VM-status och Bena tar sista klivet

Welch-Heed

Här är väl rollerna ganska klara :P

Berglund-Gäääry

Berglund ska få tillbaka sin offensiva stil igen, Gääry kan inget annat än............

Lundgren

PP

Holös-Berglund
Vampola-Rosén-Urbas

Heed-Kallio
Rasmussen-Moran-Reddox

BP

Holös-Bena
Josef-Markusson

Welch-Gääry
Moran-Saviano
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Ahbez » lör maj 12, 2012 6:53 pm

Vampola+Rosén+Sniper (hade vart en bonus om han hette Sniper i efternamn på riktigt)

Urbas kan nog bli en riktigt bra målskytt i ES inom några år, tills dess är han nog bättre i 2:a eller 3:e kedjan
Fleury gick till Södertälje :(

Tänkbara målskyttar (RW)
Zaborsky http://www.eliteprospects.com/player.php?player=10610
har ingen järnkoll på denna spelare men 35 mål på 50 matcher i sm-liiga får ändå ses som bra då finska ligan håller hög klass, kan vara djävulskt dyr

Scandella http://www.eliteprospects.com/player.php?player=18000
Gjorde en ganska medioker säsong i Rögle, en chansing. han lär ju inte va dyr iaf

Aquino http://www.eliteprospects.com/player.php?player=15595
Dubbelpassare, har gjort en bra säsong i DEL senast
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav Lalin » lör maj 12, 2012 7:03 pm

Ahbez, du kan nog inte räkna med nya namn framåt. Jag hoppas att Kallio stiger fram rejält i år. Ser han gärna i en formation med antingen Rosén eller Vampola.
Senast redigerad av Lalin lör maj 12, 2012 7:04 pm, redigerad totalt 1 gång.
Blueshirts United
Användarvisningsbild
Lalin
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » lör maj 12, 2012 7:04 pm

Tänkte fan att jag har missat någon! Bena, självklart. Mannen - Myten - Legenden. Byter plats på han och Lundgren, då Lundgren borde få spela sig till en plats liksom AJ!
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » sön maj 13, 2012 12:54 pm

Linder kommer ta en plats i år.. Istället för Heed i din formation Stoffe.

I PP1 vill jag ha bort Urbas det måste in en spelare som kan stå framför mål i den linan... Annars håller jag med dej helt och hållet
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Formationer 12/13

Inläggav Erland » ons maj 23, 2012 3:11 pm

Norrena - ???

1a: 85-RR-PV
2a: 12-24-71
3e: 32-40-26
4e: 17-60-91
Extra: 38,16

1a: 3-6
2a: 2-5
3e: 4-11
Extra: 74,8

PP1: 91-RR-PV-74-2

PP2: 85-24-71-6-5

BP1: 60-38-3-6

BP2: 85-24-4-5

Finns egentligen flera som kan slängas in i boxplay, där borde de kunna förbättra sin procent avsevärt jämfört med förra säsongen. Rosén, Saviano, Rasmussen mfl är även de riktigt bra på att döda utvisningar men de får vila här i första hand. Är mest orolig över hur backarna ska klara sig, kvaliteten bland forwards väger kanske upp lite.

I powerplay var det svårare, satsade på en "internationell femma" och en nästintill nationell sånär som på Vampola. Ska bli intressant att se hur Janne kommer resonera där, en ensam back och fyra forwards eller som mitt förslag med två backar (känns tryggare med tanke på alla insläppta i PP förra säsongen). Viktigt som jag ser det är att ha minst en (tuff) spelare inne i varje kedja som verkligen vill stå framför mål. Som vi alla vet är det ju dit "den lilla svarta" ska förr eller senare och det hoppas jag verkligen är något de börjar med lite oftare till nästa säsong. Dvs går rakare på mål och tar ett snabbare första avslut när de tar in pucken i anfallszon.

Till sist ska väl nämnas att Markusson i stort sett enbart får spela box som 13e forward och Heed enbart spela powerplay som sjunde back vid skadefri trupp.
- Inga bromsspår
Användarvisningsbild
Erland
Forumamatör

Inläggav Ahbez » lör jul 28, 2012 5:26 am

Om vi ser till målvakterna hoppas jag Norrena får starta 40 av de 55 grundseriematcherna! 15 med Modig alltså, låter som en vettig fördelning eftersom Modig är snäppet under Alsenfelt i mitt tycke

Vampola-Rosén-Urbas
Reddox-Moran-Kallio
Bois/Johansson-Josefsson-Markusson/Daggen

Kan Urbas bli lika bra som han var i Malmö är han given i första kedjan! Andra kedjan har kemin redan så varför ändra på den? Markusson och Daggen får slåss om vem som slipper bänken

Welch-Berglund/Heed
Holös-Bena
Lundgren-Augustin/Linder

Tveksam till Heed bland backparen, det gör att vi får den minde smickrande duon Lundgren-Augustin men vem vet? Lundgren kan besitta starka defensiva kvalitéer! Heed-Augustin finns inte på kartan!!!

PP
Vampola-Rosén-Reddox
Heed-Berglund/Holös

Rosén och Heed är givna i PP, med Rosén till hjälp kan nog Reddox öka sin målskörd!
Tror Berglund kan återfå sin gamla poängskörd han hade i Luleå om han får mkt förtroende här!
Ahbez
Forumentusiast

Formationer 12/13

Inläggav PutteA » lör jul 28, 2012 9:09 am

Jag tror det kommer bli Gärry/Welch i första backpar.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » lör jul 28, 2012 4:27 pm

The Gäry-haters kommer inte vara nådiga då... :lol:

Frågan är hur lagledningen tänkt använda Welch? För första gången på länge har vi inte en dominant offensiv back som Gäry kan komplettera.

JJ (Johan Johansson), General Custe(r), Heino, MacNevin och Heikkinen->Berglund? Heed?

Vi får hoppas chiefens gambling går hem. Han bryter en lång tradition i vår korta pophistoria.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Ahbez » ons aug 01, 2012 4:14 am

Att det skulle bli Urbas-Rosén-Kallio var nog en överraskning för många, en positiv sådan!
Isf kanske vi får

1: Urbas-Rosén-Kallio (ser lovande ut)
2: Stiig-Moran-Reddox (visar 100% kemi, de funkade bra förra säsongen)
3: Vampola-Rasmussen-Gurra (kan Vampola va riktigt bra och lyfta dessa 2 herrar så varför inte? chansning..)
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav spaceghoat » ons aug 01, 2012 8:23 am

Vampola kommer inte spela i en tredjefemma.
spaceghoat
Forumamatör

Inläggav Coffe #800 » ons aug 01, 2012 8:46 am

Nä de kommer han förmodligen inte göra... Meeeen. Det skulle varit en riktigt bra tredje line i så fall...
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Leyker » ons aug 01, 2012 10:12 am

Givetvis en tokgissning från min sida 8)
Mitt tips efter 10:e spelade omgången:

1:A
Vampola - Rosén - Kallio

Holös - Berglund

2:A
Rasmussen - Moran - Reddox

Welch - Bena

3:E
Bois - Urbas - Saviano

Augustin - Heed

4:E
Alexander J/Markusson - Josefsson - Hjalmarsson

Lundgren - Linder
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Inläggav Stoffe » ons aug 01, 2012 10:49 am

Kallio-Rosén-Urbas hittade kemi direkt

Det gjorde även Berglund-Linder.

Jag tror det nu är dags för Augustin att se sig besegrad!
Efter 10 omgångar kommer laget att matchas

Kallio-Rosén-Urbas

Bena-Holös

Vampola-Moran-Reddox

Berglund-Linder

Saviano-Rasmussen-Bois

Welch-Heed

A.Johansson-Josefsson-Markusson
Once a laker, always a laker!
Användarvisningsbild
Stoffe
Forumdemon

Inläggav Coffe #800 » ons aug 01, 2012 11:09 am

håller med dej stoffe skulle där emot vilja byta plats på Heed och Gäry, och även ta bort Alle J och in med Hjamarsson alt Daggen istället.
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Ahbez » tor aug 02, 2012 12:10 am

var först lite tveksam till Welch-Gäry, men det kan funka... förra året fick Gäry spela med en back som var grymt bra framåt men svagare bakåt, detta år blir det däremot en spelare som vet hur man agerar i egen zon och gör det bra! jag tror nog den kombinationen kan bli bättre, då slipper Gäry ta allt för mkt ansvar bakåt som han fick göra med Ilkka och jag tror han kan spela lite tryggare och blir mer säker med puck!
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav Bee » tor aug 02, 2012 7:55 am

Jag gillar verkligen inte Kallio i med rosen. Rosens otroliga sista halva av förra säsongen berodde mycket på Oscar steen, en renodlad center som hittade kemi direkt med RR. Kallio och Steen har INGA egenskaper gemensamt på en hockey rink.
En annan anledning är väl varför splittra en fungerande lina i Reddox-Kallio-Moran??

Så för mig borde det vara givet att spela Vampola-RR-Urbas...
Bee
Forumentusiast

Inläggav Ahbez » tor aug 02, 2012 10:15 am

Urbas har ju också centeregenskaper
Ahbez
Forumentusiast

Formationer 12/13

Inläggav PutteA » tor aug 02, 2012 10:17 am

Som det sett ut på träningen så här långt har Kallio/Rosén hittat just den kemin. Med en så spelskicklig center som RR kan kanske Kallio hitta sitt forna jag!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Formationer 12/13

Inläggav Power Play » tor aug 02, 2012 1:05 pm

Lille Stiig på plats på träningen idag!
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Formationer 12/13

Inläggav PutteA » tor aug 02, 2012 6:53 pm

Såg det! Han såg lite småtrött ut, åkte och hängde på benskydden en del!! Lite Jetlaggad säkert! Behöver nog några pass innan han är igång!!!
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Formationer 12/13

Inläggav Power Play » fre aug 03, 2012 6:40 am

Han har ju två pass. Ska han ha ännu fler? :D
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Formationer 12/13

Inläggav PutteA » fre aug 03, 2012 11:16 am

Hahaha, så du är på det humöret idag Boxis ;)
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav jahak » fre aug 03, 2012 9:09 pm

Då ska jag också ge mig på att knåpa ihop en vettig laguppställning...

Första kedja:
Kallio-Rosén-Urbas

Kommentar:De här grabbarna tror åtminstone jag kommer kunna bilda en väl fungerande första-enhet. Rosén är en fantastisk framspelare och duktig tvåvägscenter. Detta kompleteras av en målkåt Kallio som är bra på att dyka upp på rätt plats och samtidigt besitter en bra skott, inte allt för olik Richard Gynge. Urbas i sin tur är en stor kille med bra skridskoåkning, god målkänsla och ett välbehövligt tvåvägstänk. Rosén och Urbas får vara beredda på att täcka för Kallios något svaga defensivarbete.

Andra kedja:
Vampola-Moran-Reddox
Kommentar: Rent namnmässigt kanske detta lika gärna skulle kunna vara första kedja. Vampola har jag inte sett mycket av men om jag förstår det rätt är han en duktig playmaker som gör OK med mål och jobbar hårt i båda riktningar. Moran i sin tur är en riktig klok gubbe som också han är en duktig playmaker med Ok målkänsla. Till detta adderar vi röd oxen som har ett år mer europarutin i bagaget, fantastisk skridskoåkning och en bra inställning. Tror Reddox kommer lyckas peta in mer puckar detta år om han får en mer stabil omgivning och slipper hatta runt som center.
Enligt mig känns denna kedja komplett. Här finns tvåvägsspelare på alla positioner där de tre kedjekamraterna får dela på ansvaret att peta in några välbehövliga mål.

Tredje kedja:
Kommentar: Saviano och Rasmussen är redan väl bekanta med varandra och jag tycker man ska fortsätta så. Har förhoppningar om att Rasmussen ska kunna ta ett antal kliv i år och producera någonstans 25-30 poäng iår(Förutsätter att han får chans i PP). Jämte dessa herrar vill jag se Hjalmarsson som jag i slutet av säsongen höjde sig och hittade sitt spel även i ES.
Minns hur väl Saviano och Hjalmarsson trivdes jämte Lindhagen för några år sedan. Lindhagen som inte är helt olik Rasmussen(Där jag dock håller Rasmussen högre).

Fjärde kedja:
J.Andersson-Josefsson-Markusson
Kommentar: Klassisk fjärdekedja. River, sliter och tacklar musten ur motståndarna. Ser gärna BOIS här då han gärna och ofta går hårt på mål vilket leder till att vi får utvisningar med oss alternativ att han petar in ett mål då och då. Kan ev. bytas A.Johansson men är osäker på hans nivå, fungerar säkerligen bra som breddspelare.

Backar:

Welch-Heed
Holös-Bena
Berglund-Lundgren

Kommentar:
Jag gillar tanken på tokoffensive Heed jämte granitblocket Welch. Tror Welch ger Heed välbehövlig stabilitet och kan lära yngligen ett och annat om försvarsspel.

Holös & Bena är båda stenhårda, bra på grillorna. Med plussida för Holös skott och passningsspel.

Berglund är spelskicklig, smart i defensiven och snabb på grillorna. Kompletteras av en enkelt spelande Lundgren som i princip aldrig gör misstag.

Powerplay:
Kallio-Rosén-Rasmussen
Welch-Heed

Kommentar: Vill behålla Rosén och Kallio med varandra och komplettera med Rasmussen ,som jag nämnt tidigare, står inför sitt stora genombrott.
Detta kompleteras av bombardemang på blå från både Heed & Welch.

Vampola-Moran-Reddox
Berglund-Holös

Kommentar:Andra kedjan rakt av i princip. Av samma anledningar som det stod ovan. Därtill rörlige och passningsskicklige Berglund som leverera passningar längs blå till en Holös som står redo att avlössa bössan. License to shoot.

Boxplay:
Markusson-Josefsson
Holös-Bena

Kommentar: Överflödig. Vi vet alla vad firma Markusson/Josefsson uträttar i BP. Holös & Bena städar förtjänstfullt framför kassen.

Rosén-Reddox
Berglund-Welch

Kommentar: Rosén är kung även i BP och Reddox jagar livet ur vilket ES-spelare som helst. Welch är som sagt stenhård och jämte sig får han rörlige Berglund.

Blev kanske något spretigt, men lite av hur mina tankar går iaf.
/Jahak
Användarvisningsbild
jahak
Forumamatör

Inläggav Svartvadet » mån okt 15, 2012 9:31 pm

Såg precis Frölunda-HV och stör mig så enormt på att HV använder sin juniorsida på rätt sätt och kan ställa en spelare som Mikko Luoma på bänken...

Varför inte testa lite nu, Sam? T.ex:

Männikkö - Rosén - Reddox
Vampola - Emil Määkitaavola - Urbas
Tim Athley - Johansson - Mikael Johansson
Daggen - Josef - Markusson

Welch - Nicklas Frahmer
Holös - Bena
Erik Ström - Berglund
Lundgren

Reserv: Hjalmarsson, Lukas Oléhn

Kallio kan smaka bänk, iaf en match.
BOIS kan smaka bänk, iaf en match.
Lundgren kan smaka bänk, iaf två matcher.
Augustin kan smaka bänk, helst resten av säsongen.

Bara för sakens skull...? Vi behöver ha backar som kan åka skridskor och vågar spela pucken. Inte sarg ut och inte heller drälla på skridskorna.

Hade i alla fall varit roligt att beskåda. Lite spelglädje, lite jävlar anamma och en hunger som laget inte har idag! Sen behöver det ju inte vara såhär i mer än någon match. Men spelarna i A-laget behöver en spark i röven och förstå att det är allvar - samtidigt som Juniorerna får någon form utav morot. Win-Win.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » mån okt 15, 2012 10:01 pm

Ja jisses tur inte du är coach svarten
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » mån okt 15, 2012 10:12 pm

Klonis skrev:Ja jisses tur inte du är coach svarten

Nu överdrev jag ju lite, bara för att få fram min poäng!
Men jag tror fortfarande att iaf två Junisar hade kunnat spela till sig en chans, speciellt när vi har skador! Man måste ju våga göra något, vara kreativ.

T.ex:

Anton Bengtsson i HV71, fick chansen i A-truppen idag, sin livs första ES-match, han sätter 3-2 till HV. Bengtsson har hittills gjort 2+5 i SuperElit med ett -2. Född 1993 och HV:s J20 ligger 3:a med 10 pinnar mer än vårt dito. Alltså ett bättre lag.

Tim Athley har 7+3 i SuperElit med ett -1. Född 1994, har aldrig fått chansen i A-laget. Spelar i ett sämre lag än Bengtsson.

Varför ska vi vara blinda och inte våga gambla? Kan förstå att man vågar lite mer när man är i framgång, men i motgång så måste ju spelare som kan bryta mönstret komma in. Spelare med en hunger. Spelare med ETT liv. Spelare som kör tills dom dör.

Vi saknar spelare som har det drivet idag, där de unga 90-talisterna inte existerar. Tim Heed och Rasmussen, båda på läktaren. En är för dålig, trots att hans bästa kvalité är vårt lags akilleshäl. Den andre skadad...
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » mån okt 15, 2012 10:51 pm

Först och främst vart gjorde du av Linder, Kingen?

Sedan svarten, heeeelvete va du är kåt på Junisarna ;) haha men ja håller med dig. någongång måste dom få chansen annars kommer det bli som med Dahse, Sebbe nilsson att dom drar vidare och vi tappar dem...
Men nu är väll kanske inte rätt läge att plocka in Junisar.... :P
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » mån okt 15, 2012 11:03 pm

Linder existerar inte enligt moi :wink:

Den första uppställningen var överdriven, men ändå killar som hade kunnat göra jobbet hyggligt bra. Jag är förövrigt inte kåt i just junisarna, mer kåt i utveckling! Att föra vår organisation framåt.

Det är de unga spelarna, som visar hjärta, som är absolut roligast att titta på. Spelare som vågar offra hela översta tandraden för att vinna. Ska vi verkligen aldrig våga plocka in en endaste junis? Vill vi inte se oss representerade i JVM? I NHL? Tänk om vi hade vågat sticka ut hakan någon gång, våga chansa? Dahlbeck är redan ett uttjatat ämne, men ändå - han var inte mycket bättre än våra J20 grabbar är idag!

I HV så sa man idag till Luoma: "Vi är inte nöjda med vad du presterar hittills", bänkar honom hela matchen och ger Fantenberg (inte heller en supertalang) chansen. Vem var bäst på isen idag? Fantenberg tillhörde den kategorin.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis okt 16, 2012 1:00 am

Jag tror att laget nu skulle må bra av att kanske ta upp 1-2 lovande juniorer som VILL "något" och som rör om i "grytan" lite. Jag skulle ha bänkat Kallio och Moran och ersatt med några av våra mest lovande juniorer. Jag skulle ha givit Gurra rollen som "brunkare" och bett honom att tackla stenhårt, men schysst, i varje byte! Det är han bäst på, leta tacklingar, trötta ut motståndarna, det är det han ska göra, INTE finlira i förstakedjan! Jag skulle gärna velat att man coachade Gurra så att han kom in lite då och då som en obehaglig "Överraskning"! Jag menar, att man måste försöka få ut det allra bästa av varje spelare, och det tycker jag inte att man har gjort i ex. Gurra.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Bee » tis okt 16, 2012 8:00 am

Bror duktig (svartvadet) nu får du väl ändå ge dig. Att äns dra upp en jämförelse med fantenberg och lakers J20 backar är bara skrattretande. Då kan du ju lika gärna snacka järnkrok/lindholm och undra varför dom spelar A-lagshockey och inte någon av våra junisar....
Bee
Forumentusiast

Inläggav Svartvadet » tis okt 16, 2012 1:31 pm

Jag har följt bröderna Fantenberg sedan båda två började skridskoskolan, så den pekpinnen fungerar inte.

T.ex så stod sista platsen i Smålandslaget, året innan tv-pucken för -91:orna, mellan Fantenberg och Dahlbeck. Fantenberg fick platsen för att han, enligt Ola Jepsen (bästa kompis med Oscars pappa), var "bättre på att åka baklängesöversteg åt höger".

Lindholm och Järnkrok har jag inte sagt något om, för till och med du borde förstå att de går under kategorin "supertalang"...

Men, som vanligt Bee, vissa kan hockey och andra är som att prata med en vägg. 8)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Hockey