av vlk » mån sep 03, 2012 8:46 am
Äntligen lite känslor här på forumet under träningsmatchandet. Äntligen lite krav. Börjar bli lite smått inne bland lakers supportrar att "sitta lugnt i båten". Vem kan vara coolast trots alla förluster som kommer ? Vem har den bästa förklaringen till uteblivna vinster? Visst, det blir en annan tändning och aggresivitet när poängen börjar räknas. Men, grunderna i spelet i såväl försvar som anfall kommer inte att ändras speciellt mycket. Så som vi spelar nu kommer vi att spela i elitseriens start. Finns ingen som helst anledning att tro att lag som inte fått spelet att stämma hittils kommer att spela bländande hockey den 13 sept medan lag som fått spelet att stämma under försäsongen kommer att rasa ihop den 13 sept.
Denna veckan skall det börja lättas lite på träningen, nu skall succesivt kroppen trimmas för att spruta energi den 13 september. Nu måste Lakers börja visa lite av det spel man tänker sig att möta Brynäs med i premiären. Nu är det sista chansen att repa allt som gnuggats och nötts under hösten. Nu vill jag se konturer i spelet och en helt annan aggresivitet än vad som hittils varit fallet. Nu vill jag se tacklingar, nu vill jag se rappa avslut. Nu vill jag se glöd i ögonen på våra krigare. Nu vill jag se de snabba omställningar man tränat så flitigt på inför mina ögon då jag ätit lunch i Vida. De som på träning ser så bra och snabba ut. Nu skall dom fungera i match också.
Jag skiter i om Lakers torskar på torsdag. Bara man gör det på rätt sätt. I mina ögon kan man torska om man trots allt visat lite av ovanstående. Detta har jag hittils saknat en hel del av i träningsspelet. Go Lakers Go.
Säg vad du gör och gör vad du säger !