av Svartvadet » ons sep 19, 2012 10:05 pm
Handlar ju om lite olika saker, sällan jag har dålig bild iaf! TV, dator och nätverk måste alla hålla bra kvalité dessvärre. Jag har en 50" Full-HD med 100hz (plasma), 100mbit bredband och en dator med ett superbt grafikkort.
Just datorn och nätverket handlar det nog mest om. Har du en tv med bra upplösning så ska det nog vara lugnt!
Några punkter dock:
1. Se till att inte köra trådlöst nätverk. Då det är störningar till och från så kommer bilden att hacka fram oftare för att informationen inte hinner skickas. Har du sladd så använd det!
2. Har du ett nätverk under 8mbit så kan du nog räkna med lite sämre bild, då informationen inte kommer kunna skickas tillräckligt fort.
3. Ha en dator med ett bra integrerat grafikminne. T.ex så finns det datorer med grafikkort i moderkortet och då kommer grafiken att ta från ditt ram-minne istället. Har du en sådan variant så skulle jag köpa till lite extra minne, då kommer datorn gå bättre.
4. Ha INGA ströprogram igång på datorn. (Spotify, msn, flera internetfönster m.m) Då din processor kanske inte klarar av det och då kommer det automatiskt att lägga program i olika "prioritet" vilket medför en sämre bild.