VLH-Rögle

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: VLH-Rögle

Inläggav Bee » tis nov 20, 2012 4:12 pm

Daggen borde gå före gurra alla dagar i veckan. Daggen kämpar iaf på och vet sina begränsningar, medans gurra bara fjantar omkring till ingen nytta..
Det som kommer märkas med denna rokad att Moran går ner är att första femman kommer bli totalt uddlös igen. Säga vad man vill om Moran (katastrof för dom pengarna) men han besitter iaf lite kyla att hålla puck. RR har funkat betydligt bättre sista tiden, Moran är en bidragande orsak..
Bee
Forumentusiast

Inläggav Talismanen » tis nov 20, 2012 4:23 pm

Synd att Växjö är mätta på es-hockey efter inte ens 2 säsonger. Är ju en sjukt viktig match ikväll. Ser ut att bli sämsta siffran ever i vida. Men vi som är där får fan i mig föra ännu mer liv. Fullt ös på VS nu allihopa. Tänk att det är lördag och släpp loss allt ni har.
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Bee » tis nov 20, 2012 4:36 pm

Tror inte Talismanen att växjö folket är trötta på ES hockey, beror nog mer på underhållningsvärdet för 300kr. En tre poängare på hemma is är väl sådär??
Har själv lagt 7000 på säsongskort och är väl inte jätte nöjd precis. Har alltid sågat/hyllat spelare/ledare totalt (ser allt i svart eller vitt) men har på senare tid börjat bli rätt likgiltig. Tror inte jag är ensam om att känna så just nu...
Bee
Forumentusiast

Inläggav Räven » tis nov 20, 2012 4:42 pm

Som svar på varför vi tappar publik, så stavas det biljettpris. Jag har x antal kompisar som har Canal digital och de väljer att se matcherna på sin tv, ungefär en gång på två och väljer ut de matcher de vill se live. De har nya abonemang för i år.

Vi måste också inse att arbetssituationen ser annorlunda ut, varsel efter varsel och arbetslösheten står och hotar, med extremt lite pengar. man måste väl se om sitt eget hus i god tid, annars sitter man och tittar när verkligheten slår till.

Jag har själv hoppat en några matcher i år, till förmån för tv:n.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Charlamov » tis nov 20, 2012 4:45 pm

PutteA skrev:
Charlamov skrev:Det är inga stjärnlirare direkt du vill se Putte som räddar Lakers i nöden. Tänker på att du försvarar Augustins bedrövliga insats mot LHC och nu vill du se Daggen?!?! Har du råkat ut för Checking against Head?

Var någonstans har jag försvarat Gärrys insats mot LHC????

Och mig veteligen har vi i nuläget endast Gurra, Daggen som forwards samt Heed och Linder som backar att tillgå när någon av ordinarie utgår. Och eftersom en kedja består av 3 spelare så måste ju någon av dessa två gå in och täcka upp AJ:s plats, eller? Och Hallam har valt Gurra med Daggen på bänken, och jag påpekade att jag skulle gjort tvärtom. Men det är klart, hade jag haft Ovechkin eller Crosby att välja på istället för Daggen så hade ju valet kanske inte hamnat på Daggen. Så varken du eller jag kan ju trolla med knäna, och som jag sa, så vad jag vet i alla fall, så är det bara Gurra och Daggen vi har att välja mellan, stjärnspelare eller inte.

vlk ifrågasatte varför Augustin fick spela istället för Björn i Senaste matchen-tråden efter LHC. Då svarade du "Håller inte med om Augustin då han och Berglund var mycket bra mot FBK!". Jag håller med i att dom var bra mot FBK men det har väl inget att göra med att han var usel mot LHC!?!? Då undrar man ju varför Vampola blev bänkad mot LHC när han var så bra mot FBK?

Sen har du en poäng i att man inte har så mycket att välja på när det bara finns Daggen och Gurra till hands när folk saknas. Ett grymt sparkapital...
”Demokrati är det fenomen då det inkompetenta flertalet
ges möjlighet att välja det korrupta fåtalet.”

G. B. Shaw
Användarvisningsbild
Charlamov
Forumterrorist

Inläggav Lillklonis » tis nov 20, 2012 4:52 pm

rögle och timrå kommer aldrig dra mycket folk en vardag. Hade det varit en lördag så hade det nog varit runt snittet.

Synd att man delar på första femman tycker jag när de har börjat komma igång nu men det är väl de enda och göra när alex är sjuk.
"fest med lakers lakejer;)"
Lillklonis
Forumdemon

Inläggav Flanders » tis nov 20, 2012 5:12 pm

rawspont skrev:Börja med att titta på plus och minus separat under säsongen. Då ser du att Augustin rankas nr 6 i Växjö vad gäller plus och nr 12 vad gäller minus. Vad gäller minus ligger han på mediannivå med andra ord, det är inte dåligt, men det är inte direkt en förmåga att lyfta fram utifrån att man har bortsett ifrån den.

Plus/minus är verkligen ett trubbigt verktyg, så det gäller att hålla hammaren i rätt hand när man studerar den. Att bara sortera laget efter flest minusmål blir ju definitivt missvisande. En korsreferens med spelade matcher hade hjälpt lite, men mest korrekt blir det ju om man studerar minuter på is mellan varje insläppt mål. I denna gren hamnar Gäry på en fjärdeplats, endast utklassad av firma Josefsson-Markusson och outsidern Hjalmarsson. Markusson spelar nästan en timme mellan varje baklängesmål (56:51), Josefsson och Hjalmarsson knappt 50 minuter (49:04 resp 49:52) och Jeremias ungefär 40 (39:09). Gurra har inte spelat så mycket (under 100 min), så hans siffra kan kanske ifrågasättas. Missvisningsfaktorn här är såklart spelade minuter i numerärt underläge, när man så att säga har minusalibi (kan inte på minus, men loggar minuter).

Som referens ligger Rosén och Holös på runt 31 min per insläppt mål, Welch och Vampola runt 26 och Moran på drygt 18 min mellan varje insläppt mål.
hockey spelas på is, inte konstigt om spelare blir kalla ibland

(Vart tog Gretzky vägen?)
Användarvisningsbild
Flanders
Forumdemon

Inläggav Talismanen » tis nov 20, 2012 5:44 pm

Jag va inte helt seriös när jag menade att folk är trötta på es-hockeyn. Ville mer dela ut en känga då det är så viktig match. Men skit i det nu. Krossa packet!
Den som inte sjunger är taifare!!!
Användarvisningsbild
Talismanen
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » tis nov 20, 2012 6:11 pm

Charlamov skrev:
vlk ifrågasatte varför Augustin fick spela istället för Björn i Senaste matchen-tråden efter LHC. Då svarade du "Håller inte med om Augustin då han och Berglund var mycket bra mot FBK!". Jag håller med i att dom var bra mot FBK men det har väl inget att göra med att han var usel mot LHC!?!? Då undrar man ju varför Vampola blev bänkad mot LHC när han var så bra mot FBK?

Sen har du en poäng i att man inte har så mycket att välja på när det bara finns Daggen och Gurra till hands när folk saknas. Ett grymt sparkapital...

Nu är ju inte det att försvara hans insats mot LHC som jag många ggr poängterat var bedrövlig. Men frågan är ju om man ska bänka en spelare för att han gör en dålig match, framför allt när han faktiskt är riktigt bra mot FBK. Vilken annan spelare bänkar vi när han gör en dålig match. Detta är ju knappast att försvara hans senaste insats. Men det är så med en del spelare i den här truppen att dom är under luppen hos en del hela tiden. Så fort dom gör minsta misstag så slaktas dom direkt, men sällan får dom beröm för det dom gör bra. Augustin och Berglund gjorde en jävligt bra match mot FBK, där dom inte gav en mm av isen. Mot LHC var Gärry fruktansvärt dålig och nonchalant, bedrövligt agerande två gånger. Ny match idag, och han får en chans till av mig om Hallam ger honom den. END
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Fredrik R » tis nov 20, 2012 6:42 pm

Talismanen skrev:Synd att Växjö är mätta på es-hockey efter inte ens 2 säsonger. Är ju en sjukt viktig match ikväll. Ser ut att bli sämsta siffran ever i vida. Men vi som är där får fan i mig föra ännu mer liv. Fullt ös på VS nu allihopa. Tänk att det är lördag och släpp loss allt ni har.

Skulle mer vilja säga att det är synd VLH inte gör mer för att locka dit mer publik en halvdassig Novembertisdag. 200:- per sittplats hade varit ett kanonerbjudande och kanske vi kunnat fylla hallen. Tycker Växjö i sig gör vad man kan förvänta sig såhär en månad innan jul. Folk har viktigare saker för sig och att lägga pengarna på än ett bottenmöte i ES-lunken. Jag går och ställer mig på VS i vilket fall, men så tänker ju inte alla.
Jag skulle inte heller lägga 300:- för en sittplatsbiljett ikväll. Aldrig i helvete.

Nu tar vi Rögle!

Go Lakers!
Användarvisningsbild
Fredrik R
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » tis nov 20, 2012 6:49 pm

Så är det ju.

200 spänn och vi hade fyllt hallen, i detta über viktiga möte. Varför marknadsför man inte?
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis nov 20, 2012 6:50 pm

Nu har jag/vi lagt pengar på en sittplats i afton.

Men jag kan kanske tycka att det är lite chansartat att sänka priser på lösbiljetter för mycket.

Min fråga är hur man i så fall kompenserar de som löst säsongsbiljetter, om prissänkningar på lösbiljetter blir för mycket återkommande. Det är känsligt och här kommer fingertoppskänsla och psykologi in i bilden. Jag har ingen lösning, men det är ett observandum.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » tis nov 20, 2012 6:55 pm

Fruktansvärt viktigt match! (ja, kanske lite mer än vanligt).

Men klart de blir vinst. 3-1

1-0 Stig
1-1 ????
2-1 Tomi PP
3-1 Rosén (tom kasse)
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav nature » tis nov 20, 2012 7:22 pm

Anledningen att det inte kommer fler är enkelt:

1. Svindyra biljettpriser
2. Laget förlorar nästan hela tiden på hemmaplan
3. Ointressant motstånd
nature
Forumdemon

Sv: VLH-Rögle

Inläggav bratsson » tis nov 20, 2012 8:48 pm

Alltså jag tog mig hit för en gångs skull...
Och så spelar dom så här. Så slarvigt och på Chanse.. :sad:
bratsson
c/o LL´s Forum

Inläggav friberg » tis nov 20, 2012 8:51 pm

Tack Rosèn för slarvet i PP så det blev baklängesmål
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav DeLarge » tis nov 20, 2012 10:09 pm

1-3 målet är ju så ini***** bedrövligt.............
Användarvisningsbild
DeLarge
Forumdemon

Inläggav friberg » tis nov 20, 2012 10:10 pm

PINSAMT DETTA
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Mike Modano » tis nov 20, 2012 10:13 pm

Vilka jävla dickar dom är! Pisstråkigt med hockey när man har dessa nötter som favoriter... De är ju snudd på ofarliga i anfallen, suck & stön.
Bild
Användarvisningsbild
Mike Modano
Forumentusiast

Föregående

Återgå till Matchsnack