av rawspont » mån jan 14, 2013 2:14 pm
Du la till mitt namn i inlägget nu LH så jag inser att jag är objektet för din sylvassa analysförmåga.
*Djupt andetag*....några punkter, om det nu inte framgår i mina inlägg:
1) Den här frågan har varit uppe så många gånger. Det som hänt nu är egentligen inget nytt, samma saker har hänt tidigare (inte exakt, men med samma effekt) i Frölunda och Modo. NU exploderar Öman. Vad har han att komma med?
2) Att han ska stämma. Att det är skandalöst. Det finns ingen linje i hans utfall, mer än en sak. Bägaren rann över, emotionerna tog över. En del gillar det. Jag tycker det är olämpligt, om man inte ser till att ha genomtänkta punkter, resonemang, och något substantiellt att säga. Jag tycker inte han hade det, mer än att det är för jävligt och bla bla med diverse olämpliga metaforer.
3) Det är oklart vad som gäller. Det är jättebra att Öman vill ta initiativ till att få ett tydligare regelverk och även belysa regelverkets status i sig. Vanligtvis när man tar upp sådana frågor brukar man ha ett resonemang kring hur det bör vara, eller åtminstone förhålla sig någorlunda kyligt och presentera hur det bör förhålla sig. För mig framstår han inte som seriös när han pratar om att hålla på och tramsa med konkurrensverket och kasta ut osmakliga metaforer.
Så, tro mig, jag ser gärna att Öman levererar kritik, resonemang, att han står upp, att han fullföljer, även om jag inte håller med. Man tycker att en man med hans potential borde kunna göra det. Det han gjorde här är under hans nivå. Jag tror, på riktigt, att det gör med skada än nytta, om inte i sakfrågan, så för hockeyn i stort i ett bredare perspektiv. Det är fortsatt pajkastning, men taget till en extrem nivå.
Så, jag tycker det är relevant inte bara ATT han uttalar sig, men HUR han uttalar sig.
Sådärja! Det blev ju bra. Nämenvafannudå?