Aik-Växjö Lakers tis 26/2

Här diskuterar kring Växjö Lakers kommande och spelade matcher. En tråd för varje match.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Inläggav Klonis » sön feb 24, 2013 1:22 pm

Då är det dags att börja tagga upp inför tisdagens batalj på hovet ni hänger väl med och ger laget stödet på läktarn finns nu 3 platser kvar i minibussen
Hockeybussen till Malmö 28 oktober mindre än 90 platser kvar
Användarvisningsbild
Klonis
Ordförande Lakers Lakejer

Re: Aik-Växjö Lakers tis 26/2

Inläggav Lakershjärta71 » sön feb 24, 2013 3:48 pm

Klonis, kolla via tv-soffan för en gång skull. Åk dit om du vill, Stöd" gärna, men risken är ganska överhängande att du får tillbaka tre pungsparkar av #38 o Co!
P.s Glöm inte spypåsar
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » sön feb 24, 2013 11:37 pm

Vilken djävla dagisnivå är du på LH!!!!!!Vill du inte tro på lakers så behöver det väl för fan inte gå ut över dom som fortfarande har hoppet kvar..........
Jag är då fan full av beundran att vi har fans som åker land å rike runt för att kolla på Lakers,oavsett tabellläge!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Lakershjärta71 » mån feb 25, 2013 2:28 am

Åryd Lakej, ja tänk för att jag har barnasinnet kvar :) Jag beundrar de som åker land och rike runt för att stötta Lakers, om det kan vara till någon hjälp, har heller inte tvingat Klonis att stanna hemma förutom att jag sa, att det kan svida rejält på väg hem och "Bespara dig en resa". Finns andra härinne som är besvikna på laget och som uttryckt sitt missnöje över att laget inte ger oss något tillbaka mot våra stämband..Tycker inte jag håller lägre nivå på språket än majoriteten härinne. Det är upp till dig hur du vill tolka och bedöma allvaret i mitt inlägg. Tänka så här.."Han är nog bara jävligt trött på Lakers". "
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Bee » mån feb 25, 2013 9:11 am

Jag tycker det är as coolt ni som åker på bortamatcherna!! själv tycker jag det är mer än nog att se spektaklet på hemmais...
Tyvärr grabbar/tjejer som åker kommer hemresan inte bli så värst munter. Efter gnagets bedrövliga insats i gbg kommer dom göra allt för att ta sista chansen imon.. Finns inte mycket som talar för vlh...
Bee
Forumentusiast

Inläggav Härmapan » mån feb 25, 2013 10:43 am

Det var en jääääävligt sur förlust mot Timrå och jag hade lust att kasta ut datorn i snön MEN vi har 5 poäng NER till Timrå! Vi förlorar på en dubbelskridskostuds och en Timråmålvakt som gör sitt livs match! Hur fan orkar ni vara så sarkastiska och negativa?

Hur är det möjligt att i inlägg efter inlägg, i tråd efter tråd efter varje förlust basunera ut att KS är ett faktum, att det är allsvenskan som gäller och att det inte är någon mening att supportera sitt lag? Patetiskt!

Det märks att ingen av er varit i närheten av idrott på högre nivå än möjligen korpen!
Har ni hört uttryck som: kämpa, aldrig ge upp, lagkänsla, lojalitet?

Nu förstör vi för aik genom att spöa dem och kliver samtidigt upp på nästan säker mark!

Kom igen Lakers!!!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Åryd Lakej » mån feb 25, 2013 10:48 am

Ja du LH!Om du nu är så trött på Lakers så fattar jag inte att du orka engagera dig vad andra vill å tycker.
Sen tror jag nog att klonis är byxad att bestämma själv vad han vill.

Bee!Hade nu AIK vunnit mot Frölunda så hade vi sagt,Vi har inte en chans nu när dom har sånt flyt :D
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav Klonis » mån feb 25, 2013 11:06 am

2 platser kvar imorgon

Kostnad 350:- inkl matchbiljett

Avgång 13.00 från Växjö

Hör av er så fyller vi bussen!!

070-4532040
/ Klonis
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav Bee » mån feb 25, 2013 11:34 am

På pappret tycker jag AIK och LHC är dom klart svåraste matcherna som är kvar. Däremot HV hemma känns inte alls omöjlig plus att skräplaget frölunda utan något att spela för i sista är ett MÅSTE. Det kommer bli tight men jag kan inte för mitt liv se hur timrå ska vinna tre av dom fyra sista..
Bee
Forumentusiast

Inläggav Pysslingen » mån feb 25, 2013 1:01 pm

Håller med. Känns svårare att vinna borta mot AIK än hemma mot HV. l
Användarvisningsbild
Pysslingen
Forumentusiast

Inläggav Aleks » mån feb 25, 2013 7:17 pm

Tror stenhårt på att Lakers fixar Elitseriekontraktet. Blir riktigt tufft mot AIK men som någon nämnt finns två hemmamatcher kvar som inte känns omöjliga.

Tycker också det är tråkigt med alla negativa kommentarer som skrivits på forumet den senaste tiden. Klart att vi vill vinna men det är i tuffa tider man verkligen kan visa vilken sorts supporter man vill vara. Tror många har glömt av att Lakers fortfarande är en ung förening som sportsligt i princip blivit bättre för varje säsong sedan klubben bildades. Sedan 97 har Lakers gjort en sjuk resa och slagit sig in i en nästan stängd Elitserie. Andra året har varit tufft och en besvikelse för både spelare och supportrar men knappast en skandal.

Kör hårt ni som ska upp till Stockholm imorgon. Vi övriga ser till att komma till Vida på torsdag och sjunger till stämbanden brister!! :clap:
Aleks
Forumdemon

Sv: Aik-Växjö Lakers tis 26/2

Inläggav utep » mån feb 25, 2013 9:07 pm

Håller med dig Aleks, sjukt gnälligt på detta forum! Klart vi kommer fixa kontraktet! En stor eloge till er som åker upp till hovet imorgon!
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast

Inläggav ollebolle » mån feb 25, 2013 10:21 pm

Många av AIK:s fans verkar ta segern för given. Vore härligt om deras spelare gör det också.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Jocke86 » mån feb 25, 2013 10:24 pm

Imorgon märker vi vilket som är jobbigast. Jaga slutspel eller bli jagad. Hoppas våra spelar kan hålla huvudet kallt.
If you have a problem - if no one else can help - and if you can find them - maybe you can hire: The A-team.
Användarvisningsbild
Jocke86
Forumterrorist

Inläggav Lakershjärta71 » tis feb 26, 2013 12:26 am

Aleks!

Det ÄR skandal när man har gjort minst mål av alla lag i ES om man dels haft målsättning att gå till slutspel.
Det ÄR skandal att man inte orkat göra mer än 1.4 mål/snitt på hemmaplan och 1.8 mål/snitt totalt.
Det ÄR skandal när vår sportchef hade en KISTA full med GULDPENGAR och mest tid på sig att se över spelarmarknaden inför denna säsongen, och man har inte haft EN kedja intakt under hela säsongen.
Det ÄR skandal när man på den här nivån är ett av Europas och kanske världens sämsta lag i PP!
Senast redigerad av Lakershjärta71 tis feb 26, 2013 9:39 am, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » tis feb 26, 2013 9:36 am

Lakershjärta71 skrev:Aleks!

Det ÄR skandal när man har gjort minst mål av alla lag i ES om man dels haft målsättning på att gå till slutspel.
Det ÄR skandal att man inte orkat göra mer än 1.4 mål/snitt på hemmaplan och 1.8 mål/snitt totalt.
Det ÄR skandal när vår sportchef hade en KISTA full med GULDPENGAR och mest tid på sig att se över spelarmarknaden inför denna säsongen, och man har inte haft EN kedja intakt under hela säsongen.
Det ÄR skandal när man på den här nivån är ett av Europas och kanske världens sämsta lag i PP!

Och då är din lösning att ge upp och svika laget eftersom att du är ävertygad om att de ändå förlorar?
Skönt att vi människor är olika!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 26, 2013 9:38 am

Det som jag är mest förundrad över är: Att vi inte haft en kedja som varit intakt och som trivs och producerar tillsammans. Att det hela tiden har varit nya formationer har stört mig. För mig är det avsaknad av något.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis feb 26, 2013 10:00 am

Härmapan, inget LakersHJÄRTA ger upp. Skillnaden på dig och mig kanske är att jag bara visar lite mer känslor än vad du gör. Men det får man inte göra härinne eller inte ens som svensk, va?

Har du tänkt på att det kan finnas mer än ett skäl till varför folk inte åker på bortamatcherna?

Kom ihåg att jag inte är ensam om i LL/klacken som är besviken på laget som inte ger oss något tillbaka..en klack ska väl vara den sjätte "utespelaren" eller den extra utespelaren i PP?
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Härmapan » tis feb 26, 2013 10:41 am

Lakershjärta71 skrev:Härmapan, inget LakersHJÄRTA ger upp. Skillnaden på dig och mig kanske är att jag bara visar lite mer känslor än vad du gör. Men det får man inte göra härinne eller inte ens som svensk, va?

Har du tänkt på att det kan finnas mer än ett skäl till varför folk inte åker på bortamatcherna?

Kom ihåg att jag inte är ensam om i LL/klacken som är besviken på laget som inte ger oss något tillbaka..en klack ska väl vara den sjätte "utespelaren" eller den extra utespelaren i PP?

Det är klart att man är besviken på uteblivna sportsliga framgångar men att kräva allas avgång, uppmana de tappra som åker på matcher att stanna hemma samt att ta med spypåsar känns inte speciellt konstruktivt!

Men som sagt: skönt att vi är olika!

Alla är så färgade av sista matchen! Hade vi legat 2p före Timrå och vunnit senast hade hela forumet jublat över de 5 försrångspoängen vi fått! Nu är majoriteten (jag vet att du inte är ensam) övertygade om att vi spelar i allsvenskan nästa år bara för att en skitpuck lekte flipperspel bland skridskorna senast. Tre jävla sekunder mot Brynäs! Det är äckligt små marginaler mellan "skandal" och succé!

För mig personligen finns inte allsvenskan! Lakers spelar i ES - punkt slut och jag beundrar de som har tid och engagemang att åka på bortamatcher mitt i veckan! Fortsätt så och lämna spypåsarna hemma hos Läkershjärta!
Användarvisningsbild
Härmapan
c/o LL´s Forum

Inläggav Niles » tis feb 26, 2013 10:57 am

Skulle bli förvånad om vi torskar ikväll.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » tis feb 26, 2013 11:40 am

Jag har faktiskt också en känsla av vinst ikväll. Men jag hade det faktiskt även mot Timrå och det gick ju inte så precis.
"Var dig själv, det finns redan så många andra"
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Anders L » tis feb 26, 2013 12:09 pm

Hade också den känslan mot: Färjestad, Brynäs och Timrå. Men hur gick det! :clappy:

Men i kväll så har jag inte samma typ av känsla. Undra hur det går då? :?
LAKERS framgång är guld värd!
Andra lags motgång är ej heller att förakta!
Anders L
Forumdemon

Inläggav friberg » tis feb 26, 2013 12:44 pm

Hoppas på vinst ikväll men tyvärr så ser ja inte hur vi ska vinna med det spelet som Lakers anför nu. ja hoppas bara Timrå förlorar de med.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » tis feb 26, 2013 12:58 pm

Härmapan, har aldrig krävt allas avgång. Vad fick du det ifrån?

Jag vet inte om det är försvarbart att torska på hur en puck än går i mål, studspuck eller slagskott i krysset, när hemmalaget bara förmår att göra 1 mål framåt med det lag vi har på papperet.

Försök ha lite glimten i ögat för vad som skrivs...kanske mitt eget fel att jag inte lade till en.. :wink:
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Klonis » tis feb 26, 2013 1:27 pm

Tagga!!!
Användarvisningsbild
Klonis

Inläggav fr12 » tis feb 26, 2013 1:51 pm

Kan vi in vänta med att analysera säsongen efter dessa 4 matcher?

Jag har massor med saker som jag skulle ha annorlunda, men nu är väl inte bäst tid att på en realistisk sätt analysera säsongen? Eller?

Det är SKANDAL för en supporter för att ge upp med 5 poängsmarginal och 12 att spela om ;)

Det är faktiskt SKANDAL att inte tro på att vi kan vinna ikväll. De kommer från en 5-3 förlust mot Frölunda. Vi kommer från 3 ineffektiva matcher. Låter som åtminstone 50/50...

De har målvaktproblem, vi har effektivitetsproblem. Vi ska ser vems problem är större =)
fr12
Forumamatör

Inläggav Lakershjärta71 » tis feb 26, 2013 2:18 pm

fr12, jag har fortfarande inte gett upp!
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav utep » tis feb 26, 2013 6:30 pm

Rosén lär nog få det tufft ikväll... undrar hur mycket han låter sig påverkas. Läser på gnagarnas forum att man planerar "toffelregn" och en del roliga ramsor.
2015
Användarvisningsbild
utep
Forumentusiast

Inläggav Åryd Lakej » tis feb 26, 2013 6:42 pm

utep skrev:Rosén lär nog få det tufft ikväll... undrar hur mycket han låter sig påverkas. Läser på gnagarnas forum att man planerar "toffelregn" och en del roliga ramsor.

Ja då vore det ju fint om han satte ngr baljor :D blir nog lite tyst då!
Kan nog hända vad som helst i kväll...men det skulle sitta gott om vi vann!
Användarvisningsbild
Åryd Lakej
Forumdemon

Inläggav friberg » tis feb 26, 2013 8:06 pm

TACK SÅ HELVETES MYCKET WELCH FÖR ATT DU HJÄLPER VÄXJÖ TILL FÖRLUST . STANNA PÅ BÄNKEN MED DIG.
friberg
c/o LL´s Forum

Inläggav venomizer » tis feb 26, 2013 8:06 pm

Bra start :bash:
venomizer
Forumproffs

Inläggav ON THE WAY UP » tis feb 26, 2013 8:07 pm

Welch, hur mycket dålig tajming kan man ha på sistone ?
BÄTTRE ETT HÅRT SKOTT I SARGEN ÄN ETT LÖST PÅ MÅL
Användarvisningsbild
ON THE WAY UP
Forumproffs

Inläggav vlk » tis feb 26, 2013 8:08 pm

Han är ju sanslöst dålig nu welch. Ett mål varje match på kontot
Säg vad du gör och gör vad du säger !
Användarvisningsbild
vlk
c/o LL´s Forum

Inläggav KalleB » tis feb 26, 2013 8:08 pm

Nu har det ju i och för sig bara gått några minuter av matchen men man kan ju inte säga annat än att Welch avgjort matcherna på sistånde...
Växjö: Europas Orangeaste Stad
Användarvisningsbild
KalleB
Forumdemon

Inläggav friberg » tis feb 26, 2013 8:13 pm

Skandal detta nu
friberg
c/o LL´s Forum

Nästa

Återgå till Matchsnack