Andra lags Silly Season

Här sprider vi, ventilerar och bekräftar de rykten som uppstår i samband med de olika lagens spelarförluster och värvningar.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Re: Andra lags Silly Season

Inläggav ollebolle » tor apr 18, 2013 11:13 am

McGrath klar för Frölunda.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Inläggav Svartvadet » tor apr 18, 2013 2:00 pm

Jag tror Leksand underskattar Elitserien just nu.

Först Tom Linder och sedan Ahlsenfelt och Gistedt. Man räds ju ingen i den truppen i dagsläget.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » tor apr 18, 2013 4:58 pm

Chief Salo har gjort det till en vana att underskatta en högre serienivå. Han tog väl med sig halva Kungälv när han blev boss i IKO?
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Primeau » tor apr 18, 2013 5:10 pm

Hysschhhh .....
Skickat från min iPhone 6.0 via Pekfingret.
Användarvisningsbild
Primeau
c/o LL´s Forum

Inläggav AN » tor apr 18, 2013 11:08 pm

LIte skoj att kolla TAIFs roster på EP - en spelare under kontrakt för nästa säsong - om denna info stämmer. Karlskrona har fyra.
Användarvisningsbild
AN
Forumentusiast

Inläggav Malul » sön apr 21, 2013 9:54 pm

Många ovanligt med en kader av finalister från West Bohemia adjö anfallaren Peter Vampola. Världsmästare 2010, som kom att Pilsen under säsongen som ett substitut för Milan gryta, inte uppfyllde förväntningarna och på grund av otillfredsställande resultat och den påstådda incidenten med medlemmar i laget till en avgörande sjunde final i Zlin redan med laget inte avvika.
När Skoda överväga att sälja sina mest produktiva framåt i Magnitogorsk, inser jag att det bara när det gäller att hitta en lämplig ersättare. Efter framgångsrikt förhandlat ankomsten av Petra Vampola, vägen till Milano gryta KHL var redo.

Men Vampola kvar i Pilsen Jersey hämtat mycket av sitt anseende. Under 8-spelet ordinarie säsong, som efter sin ankomst att han skulle kunna spela, gjorde Canada fem poäng (1 +4). Under 19 slutspelsmatcher läggs redan ett annat mål och slutade med en balans av 6 poäng (0 +6).
Detta var skytten, med vilket det avses i första raden, lite. Enligt informationshantering iSport.cz så även efter den sjätte finalen i Pilsen Vampolová engagemang, den avgörande duellen i Zlin do 31letý hockey eller inte avvika.

På Vampolová oväntat slut uppenbarligen spelar en viktig roll i spelarens brist på disciplin, vilket resulterade i ännu ospecificerad incident med medlemmarna i ett team för genomförandet.
Behandla folk så att de inte kan göra detsamma mot dig.

Växjö Lakersissä!!
Användarvisningsbild
Malul
c/o LL´s Forum

Inläggav Leyker » tis apr 23, 2013 12:18 pm

LHC presenterar Tomas Montén som sin nya J-20 tränare, när ska Lakers satsa på ledarsidan inom juniorverksamheten? Känns väldigt tunnt för tillfället...
Användarvisningsbild
Leyker
Forumentusiast

Andra lags Silly Season

Inläggav Power Play » fre apr 26, 2013 2:34 pm

Josh Soares klar för IKO enl MrMadhawk.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Andra lags Silly Season

Inläggav Power Play » fre apr 26, 2013 2:36 pm

Edit: Ute på IKO hemsida nu.
Den som ser möjligheter istället för hinder är alltid den som kommer längst!
Användarvisningsbild
Power Play
Forumdemon

Inläggav Kloker » ons maj 01, 2013 12:45 pm

Nykomlingen Örebro skapar rubriker - fem nya spelare presenteras inom det snaraste.

- Justin DiBenedetto
- Viktor Ekbom
- Daniel Sondell
- Tomas Skogs
- Martin Johansson

* Örebros general manager: ”Inget elitserielag har en bättre backbesättning än vi...”
Senast redigerad av Kloker ons maj 01, 2013 12:49 pm, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Svartvadet » ons maj 01, 2013 12:47 pm

Skogs hade ju suttit, men annars finns det ingen i Örebros backbesättning som jag skulle vilja ha.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav pedda » ons maj 01, 2013 12:54 pm

Väldigt kaxigt uttalande av Gustafsson med.

Skulle säga att när vi får vår 1:a back så kommer våran backsida troligtvis vara lika bra om inte bättre och då är vi ändå inte ett topplag....än.
Bild ©

I have come here today to chew bubblegum and kick ass... and I´m all out of gum
Användarvisningsbild
pedda
Forumdemon

Inläggav PutteA » ons maj 01, 2013 1:29 pm

Jag vet inte, men den enda jag känner för i den här uppsättningen är Skogs. Justin DiBenedetto gör 44 poäng på 47 matcher i Österikkiska ligan, går den att jämnställa med HA?? Viktor Ekbom, ingen offensiv back direkt och defensiven lämnar också lite över, -16 förra säsongen i Tappar i SM-liiga?? Sondell, hyfsad i offensiven men är ju inget för en nykomling att förlita sitt försvar till. Ok, spelade i ett bottenlag, men ändå, -13 inger inget förtroende i min värld. Martin Johansson spelade förra säsongen i Svenska Mästarnas lag, slutade på 11p ((5-6) på 53 matcher och -5 i +/- ligan. 5 poäng den gångna säsongen totalt på 51 matcher och -3. Knappast nån spelare som bär upp en nykomling. Sett till statsen finns det ingen av dessa som skrämmer alls faktiskt. Säger som svartis, den enda jag kunde tänka mig är Skogs, det är en bra värvning av ÖHK.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Niles » ons maj 01, 2013 2:40 pm

Elitseriens bästa backbesättning..? :lol:
För att vara en nykomling verkar Örebro ha osedvanligt dålig koll. Blir nog ett bryskt uppvaknande om man går in med tron att man skulle vara nåt speciellt.
Människor som inte brinner för nåt existerar förvisso, men lever knappt.
Radio Kronoberg, nåt vi alla kan skämmas över.
Användarvisningsbild
Niles
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » ons maj 01, 2013 3:53 pm

I mina ögon är det väldigt enkel fakta. Vi kan fastställa följande:

Leksand slutade 1:a i HA med 109 poäng.
Örebro slutade 6:a i HA med 89 poäng.

Lakers slutade 1:a i HA med 107 poäng.
Rögle slutade 5:a i HA med 85 poäng.

Leksand kommer vara som Lakers. Dom kommer kunna luta sig tillbaka på att dom har en bredd som håller i 52 omgångar av Allsvenskan. Det tar emot att säga det, men dom kan nog "skynda långsamt" för den kvalitén har dom. Dom behöver inte värva för mycket för att klara av steget, dock måste dom ha precision på sina värvningar annars blir det jobbigt!

Örebro känns som Rögle. Man tog bakvägen och "pers:ade" vid rätt tidpunkt. Här ställer jag mig lika frågande som till Rögle, man tror att alla i laget är stjärnor på denna nivån också. Det känns som ett väldigt spretigt lag i Örebro och jag ser ingen back som kommer vara den ledande sådan. Sondell? Sure, helt okej back. Men han var inte någon som fixade jobbet i ett betydligt mer stjärnspäckat Rögle. Skogs? Ja han är riktigt bra - i rätt omgivning. Då får jag Kukkonen-vibbar för vi vet alla vilken värvning det var från Rögles håll. Fixade han jobbet? Nej.

Örebro vs. Lakers (den omtalade backsidan, som alla säger är vår akilleshäl):

Viktor Ekbom >< Augustin (Lika bra skulle jag tro)
Robin Gartner < Berglund (Gartner håller inte i ES i mina ögon, Berglund har i alla fall lite kvalitéer)
Daniel Sondell >< Welch (Welch håller jag högre, men generellt tror jag dom står sig ganska lika)
Tomas Skogs >? Varakas (Vet ej hur bra Varakas är)
Nick Plastino >< Sebastian Erixon (Plastino är oprövad i ES, Erixon måste hitta tillbaka. Oavgjort.)
Christoffer Norgren < Lundgren (En gammal avdankad back mot Landslags-Lundgren? Givet.)
Robin Ohlsson < Eddie Larsson (Ohlsson är på tok för dålig för ES, Larsson känns mycket säkrare)
Johan Motin < Mr. X (Håller inte vår sista back högre klass så ska jag äta upp min keps)

Nu drog jag inte igenom laget på helt rätt sätt kanske, men bara en lätt överblick.

Vi kan konstatera att våra backar känns bra mycket bättre.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav PutteA » ons maj 01, 2013 5:05 pm

Exakt så är det ju. Kort sammanfattning, ju längre ner du kommer i tabellen i HA ju mer åtgärder måste du vidta med den trupp du har om du lyckas avancera. Rögle gjorde ju en bra sak, och det var att man tog in en riktigt bra målvakt. Trots att man släpper in 174 mål (3.16 mål/match) slutar Gerber på 91.7%. Frågan är hur det slutat för Rögle om man haft en målvakt som Tim Sandberg, som Örebro verkar förlita sig på inför ES säsongen.
Så är det med det, som det
är, me det som är, så är det
;)
Användarvisningsbild
PutteA
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » ons maj 01, 2013 6:23 pm

Det finner jag oerhört intressant faktiskt. Både Leksand och Örebro känns på tok för klena för ES på målvaktssidan! Ahlsenfelt vet vi alla vad han kan göra, men han har inte fått det att stämma i ES alls. Gistedt känns ännu mer tveksam. Örebro satsar på tre fjunisar i mål, ingen av dom är i närheten av att hålla i Elitserien i mina ögon...

Ska bli intressant att se hur som hur. Inget jag räds idag i alla fall.

Skulle bli mäkta förvånad om både Örebro och Leksand klarar sig från KS nästa säsong.
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav ollebolle » ons maj 15, 2013 2:23 pm

Frögren ryktas till Leksand.
"Take care to get what you like or you will be forced to like what you get" George Bernhard Shaw
Användarvisningsbild
ollebolle
Forumproffs

Andra lags Silly Season

Inläggav allej92 » fre maj 17, 2013 5:12 pm

Tim Heed klar för SAIK!!
Användarvisningsbild
allej92
Forumamatör

Inläggav Kloker » fre maj 17, 2013 5:24 pm

Tim Heed är nysignad för de regerande Svenska mästarna på två år. I tio matcher fick Tim Heed chansen i Lakersdressen för att sedan bli utlånad till Fäggys allsvenska Vik - för att sedan signa ett rakt två årskontrakt med Skaik.

- Henrik Evertsson?

Whooppsss...

:oops:
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Coffe #800 » fre maj 17, 2013 5:25 pm

han kommer passa betydligt mycket bättre i saik än vad han gjorde i lakers.

Saik gynnar hans spelstil betydligt mycket mer än vad Lakers gör.
Tror han kommer blomma ut och bli en ny Erik Karlsson!
" Jävla Moped" :D
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Kloker » fre maj 17, 2013 5:34 pm

Och vad grundar du det på - mer än att du citerar artiklen?

Pinsamt.
Användarvisningsbild
Kloker
Forumterrorist

Inläggav Coffe #800 » fre maj 17, 2013 6:23 pm

Har inte läst artikeln...
Där emot så passar inte Tim Heeds spelstil i Växjö Lakers då vi är ett mer defensivt lag jämfört med SAIK.

I Saik kommer han få fruktansvärt mycket mer utrymme för att kunna briljera på blå med sin teknik och skridskoåkning, och kunna avlossa sitt skott som i VIK har genererat i en hel del mål.
Därför tror jag att han kommer bli en Light version av Erik Karlsson, som har precis samma spelstil som Heed har...
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Varanen » fre maj 17, 2013 6:30 pm

Den jämförelsen är absurd faktiskt, och dessutom orättvis mot Heed. Världens bästa back vs en spelare som ännu inte kan sin position. Heed har många mödosamma små steg framför sig. Vissa saker måste han ta in, andra måste han lära sig på nytt. Finns inget jobbigare än att ändra redan invanda mönster. Mönster han bl a fått från MIF och VLH och som nu måste raderas ut.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav serra » lör maj 18, 2013 10:06 pm

Hur kan man jämföra Tim heed med Erik Karlsson ???? Sluta sniffa lim Coffe!!! :)
Snart nära dig...en ny hall
serra
c/o LL´s Forum

Inläggav Coffe #800 » sön maj 19, 2013 1:36 am

Jämför inte honom rakt av utan där emot en light version av honom...
" Det Är Tajt " ;)
Användarvisningsbild
Coffe #800
Styrelsen Lakers Lakejer

Inläggav Svartvadet » sön maj 19, 2013 2:31 am

Tycker man kan jämföra dom. Rent skills-mässigt, hur dom hanterar pucken och kylan så är dom ganska så lika. Sen finns det ett par saker som skiljer mil:

Skridskoåkningen och beslutstagandet i defensiven.

Erik Karlsson har en fantastisk skridskoteknik och en briljant rörelse över banan! Det är där han skiljer sig från Heed i anfallszon mest - att han kan röra sig på ett galant sätt i sidled. Defensiven har han också jobbat upp något brutalt om man jämför när han först kom till Ottawa. Hans andra och tredje år såg ut såhär:

75GP 13M 32A 45P -30 +/- (2:a året)
81GP 19M 59A 78P 16 +/- (3:dje året)

Notera hans +/-, hela 46 mål i skillnad. Den förändringen kan bara en ytterst smart spelare göra och jag tror inte att Heed är kapabel till detta. Sen bör han skaffa sig en skridskoåkning som är ganska nära Karlsson, t.ex John Klingberg (före detta SAIK)
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » sön maj 19, 2013 4:40 pm

Ok, ok. Jag tycker bara det är konstigt att jämföra en spelare, som enligt många experter bedöms som den bästa som spelat i SM-liga sedan Selänne, med Heed. Den sistnämnda måste först och främst lära sig sin position. Rätt långt ifrån att vara den bästa genom tiderna, även om spelstilen skulle påminna om en annan offensiv spelare.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Svartvadet » sön maj 19, 2013 7:22 pm

Jo, Varanen, det är precis det jag skriver också. Om Heed hade haft Karlssons rörelsemönster och skridskoåkning så hade han kanske varit i Rundblads klass. Sen att han inte når hela vägen till Super-K handlar om flera andra faktorer, men det känns lite som water under the bridge :wink:
Användarvisningsbild
Svartvadet
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » mån maj 20, 2013 3:59 pm

Ben Walter ryktas till ES. Absolut ingenting för oss med tanke på hur vår centerbesättning ser ut. Jag vill INTE att chiefen tar hit någon som ska spela i en ny roll.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Varanen » ons maj 22, 2013 11:54 am

Danny Taylor är klar för FBK. Intressant, särskilt med tanke på att vi också jagar en keeper. Henrik Karlsson som 11/12 tillhörde samma organisation som Taylor är fortfarande ledig. Hur är hans medicinska status? 11/12 spelade han 9 matcher för Calgary, Taylor ingen. 13 matcher 11/12 och 18 matcher förra säsongen för Karlsson totalt.
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Ahbez » ons maj 22, 2013 7:05 pm

Karlskrona värvar Galbraith, en riktigt bra målvakt (iaf i allsvenskan)
Smotherman sägs vara på G enligt Mrmadhawk!
2 riktigt bra värvningar
Ahbez
Forumentusiast

Inläggav Varanen » fre maj 24, 2013 2:01 pm

Ledin gick till Luleå trots att han hade kontrakt ytterligare två säsonger med HV. Luleå skapade utrymmet genom att be andra dra. Sociala skäl heter det. Vissa höjde på ögonbrynen när jag spekulerade i att Ledin skulle kunna passa in hos oss. Givetvis långsökt, men så här i efterhand var spekulationerna inte helt knas. Även om Luleå givetvis är mer logiskt än VLH.

Det bidde Örebro för Walter, som jag nämner ovan. Ser bra ut på pappret. Men jag är alltid djupt skeptisk mot trans-centrar. Vi får väl se om Örebro hittat rätt den här gången,
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » fre maj 31, 2013 10:35 am

Bröderna Donati till Innsbruck. De lär väl ha lekstuga i Österrikiska ligan. Undrar om vi över huvud taget får se de i Sverige. Kanske att de bedömer ES för tuff? Skulle ändå Sverige vara aktuellt så är det nog HA som gäller.
Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

Inläggav Lakershjärta71 » sön jun 09, 2013 9:07 pm

Användarvisningsbild
Lakershjärta71
c/o LL´s Forum

FöregåendeNästa

Återgå till Silly Season