Kalla inte Er klack!

Här diskuterar du ämnen som har med klacken att göra.

Moderatorer: AHammarstedt, Klonis, PutteA, Moderator

Kalla inte Er klack!

Inläggav Boo » tor dec 11, 2003 12:54 pm

HAr blivit nyfiken efter alla artiklar och skryt om att Lakers har en sånn klack på sina macher. Åkte därför till Växjö igår för att titta och lyssna. Kan säga en sak, man är inte ett stort fan och del i en grym klack genom att köpa en halsduk och stå i en klump på läktaren och skrika på kommando och jubla vid mål och vid stor ledning...Näää, förutsättningarna finns för att skapa ett rikigt tryck på en hockeyarena, men någon riktig klac, skryt inte med det! Faktum är att Rögles lilla skara var ju de som körde över Lakejerna till ställningen 5-2! Jag är själv en hängiven fotbollsupporter och utav de riktiga klackarna där har ni oerhört att lära!! Sång hela tiden exempelvis...Man bildar ingen klack med 100 halsdukar! TAck för mig. En sak till, jag är inget rögle fan eller Lakershatare, bara en opartik åskådare som gillar stämning!
Boo
Forumamatör

Inläggav Tobbe » tor dec 11, 2003 12:59 pm

:clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :clappy: :cla :clappy:
Ända in i kaklet..............
Användarvisningsbild
Tobbe
Forumentusiast

Inläggav Piggelin » tor dec 11, 2003 12:59 pm

Boo, jag tror att du har en röd/blå halsduk.
Därav ditt lite negativa inlägg.
Jag är Lakers-fan, vad fan är du?
Det ÄR pappa som bestämmer!
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » tor dec 11, 2003 1:02 pm

Jadu, om du inte tyckte det var bra stämning och sång hela matchen igår. Ja då får jag nog erkänna att vi är en urusel klack.

Kollade i helgen derbyt mellan Leksand - Brynäs å jag tycker personligen att Växjöpubliken håller elitseriklass om man jämför med dom.
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor dec 11, 2003 1:02 pm

Nej, just det, Boo. Där har du skillnaden. Som du själv säger: Rögleklacken höll igång tills det stod 5-2. Lakejerna håller på tills matchen är slut, ledning eller underläge spelar ingen roll.
Det är supportrar det!!!!!!!!!!!!! :D
Senast redigerad av Piggelin tor dec 11, 2003 1:03 pm, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Lille meg » tor dec 11, 2003 1:03 pm

Det er ikke meningen å virke som et fan eller en del av klacken, best jeg slutter å juble ved mål... :roll:

;)
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Snoken » tor dec 11, 2003 1:24 pm

Vad ska man göra för att vara en klack då? Dansa naken på läktaren, skrika hatramsor mot andra klackar, kasta in skit på isen, bränna bengaler så flaggorna tar eld?

Jag trodde en klack var en samling människor som med hjälp av sång och ramsor hejar fram sitt lag till seger.

East Front är ju en jättebra klack...de sjunger konstant...mohahaha, vilket skämt!!!
Användarvisningsbild
Snoken
Forumterrorist

Inläggav erok » tor dec 11, 2003 1:45 pm

Vist kan man hålla med Boo.vet inte vilken klack han tänker på.Men är det AIK,Hammarby,Djurgården,Malmö han syftar på så ligger vi ett par steg efter.Tycker att det enda felet med klacken är att vi börja sjunga alldeles för sent.Kommer ihåg när vi lirade i ettan å vi sjöng redan på uppvärmningen.
Skaffa dig ett tipskort på svenska spel. Gå via sponsorhuset. 100 kr till Lakers
erok
c/o LL´s Forum

Inläggav Cilla » tor dec 11, 2003 1:49 pm

Boo. Vem är du att bedömma vad som är en bra klack eller inte????
Men alla såklart rätt att uttrycka sin åsikt.
Senast redigerad av Cilla tor dec 11, 2003 1:59 pm, redigerad totalt 1 gång.
Lakers now and forever

Cilla
Användarvisningsbild
Cilla
Forumentusiast

Inläggav Bizon » tor dec 11, 2003 1:51 pm

erok skrev:Vist kan man hålla med Boo.vet inte vilken klack han tänker på.Men är det AIK,Hammarby,Djurgården,Malmö han syftar på så ligger vi ett par steg efter.Tycker att det enda felet med klacken är att vi börja sjunga alldeles för sent.Kommer ihåg när vi lirade i ettan å vi sjöng redan på uppvärmningen.

Erok tänk efter innan du skriver, det kan finnas en tanke med att vi inte börjar sjunga tidigare och du får gärna komma till mig nästa gång du är i hallen så ska jag förklara det för dig!
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav buck » tor dec 11, 2003 1:58 pm

"kalla er inte klack..."

hahaha... den var bra! ;)
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » tor dec 11, 2003 2:03 pm

Nja, om AIA är en "riktig klack", då är jag dj--ligt glad att inte vi är det.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » tor dec 11, 2003 2:11 pm

Appropå AIA så vann de tydligen klackmatchen igår enligt deras egna utsago! ;)
*fnissa*
Vet inte hur många de var, men kanske bortåt ett tusental, och de lät som tiotusen. Supportrar och spelare och ledare älskade varandra där ute på isen. Det var gott att se på.
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Lille meg » tor dec 11, 2003 2:16 pm

Kan ikke annet enn å holde med deg, Piggelin!! I går tyckte jeg bare det var pinsamt å höre på AIA og deres samstemte sång om Claesson.. :oops:

/Norskan
Användarvisningsbild
Lille meg
Forumproffs

Inläggav Räven » tor dec 11, 2003 2:44 pm

Tydligen kan man ha olika åsikter om vad en bra klack är, men är inte Lakers Lakejer en bra klack, som många andra borde kunna ta efter, ja då vet jag inte.
Visst det låter härligt när Engelska fotbollssupporters sjunger hela matchen igenom, men det får nog ses som väldigt speciellt just för dem. Vi ska nog jämföra oss med Svenska förhållande och även jämföra med hockeyklackar och då står sig Lakejerna mycket bra.
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav Patrik_AIA » tor dec 11, 2003 2:56 pm

buck: "enligt egen utsago" är nog ett relativt begrepp.
Ingenstans i AIA:s referat kommenterades "klackmatchen", däremot passade vi (d.v.s. undertecknad som var skribent) på att gratulera Växjö till segern.
Inte heller i gästboken har det varit några direkta kommentarer kring läktarmatchen, främst beroende på att det har funnits nog med annat att tänka på och deppa över efter matchen.
Senast redigerad av Patrik_AIA fre dec 12, 2003 10:04 am, redigerad totalt 2 gånger.
Rögle det kvittar vad som sker, vi ska alltid följa er!
2010-04-11 är jag även Växjösupporter och lovar att dricka min morgoncappuccio ur en lakersmugg i tre månader om de tar poäng mot AIK.
Användarvisningsbild
Patrik_AIA
Forumamatör

Inläggav buck » tor dec 11, 2003 3:40 pm

Patrik_AIA:
Kolla Växjös sportsnacksida... ;)

Var mest menat som lite tet...
buck
c/o LL´s Forum

Re: Kalla inte Er klack!

Inläggav Varanen » tor dec 11, 2003 9:57 pm

Boo skrev:HAr blivit nyfiken efter alla artiklar och skryt om att Lakers har en sånn klack på sina macher. Åkte därför till Växjö igår för att titta och lyssna. Kan säga en sak, man är inte ett stort fan och del i en grym klack genom att köpa en halsduk och stå i en klump på läktaren och skrika på kommando och jubla vid mål och vid stor ledning...Näää, förutsättningarna finns för att skapa ett rikigt tryck på en hockeyarena, men någon riktig klac, skryt inte med det! Faktum är att Rögles lilla skara var ju de som körde över Lakejerna till ställningen 5-2! Jag är själv en hängiven fotbollsupporter och utav de riktiga klackarna där har ni oerhört att lära!! Sång hela tiden exempelvis...Man bildar ingen klack med 100 halsdukar! TAck för mig. En sak till, jag är inget rögle fan eller Lakershatare, bara en opartik åskådare som gillar stämning!

Jag blir nyfiken på att veta vad det är som gör att en person åker till en stad för att studera en klack, därefter registrera sig på deras forum och initierat förklara hur urusla de egentligen är. Mycket intressant.

...och jag som trodde att det räckte med en halsduk... :cry:
Användarvisningsbild
Varanen
c/o LL´s Forum

Inläggav Piggelin » fre dec 12, 2003 12:11 am

Boo, jag kan nästan gissa vilket lag du håller på i fotboll. Men det skiter jag fullständigt i. Varanen slog ju huvet på spiken i sin kommentar.
Det är helt sanslöst att du betalar entre till Lakerdome för att studera klacken, men jag vet varför. :wink:
Du ville naturligtvis se hur en riktig, välorganiserad klack jobbar under matcherna, för din egen klack är väl inte så bra.
Nä, nu tänker jag inte kommentera det här fotbollsinlägget mer.
I morgon drar vi till Oskarshamn för att försöka ta tre poäng. :D
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav Boo » fre dec 12, 2003 7:49 am

Ni är helt otroliga! Vilken självdistans, världsbäst efter 2 år! JAg gick inte dit för att studera er, men mkt för stämningen och en bra sådan pröjsar jag gärna 80:- för. Men va f-n, ni sjöng ju inte i 1:a perioden! Ok, bättre att va tyst än att skrika skit som Rögles i sista, men varför?? Näää, någon riktig klack är ni inte! Och jag är en fotbollssupporter som ser 15 matcher per år, och laget är ett stockholmslag. Men jag ville inte anklaga er, bara tipsa om vilken stämning det blir om man sjunger hela tiden i en ishall! Men just det, ni vet ju bäst...
Boo
Forumamatör

Inläggav Putte#24 » fre dec 12, 2003 7:53 am

Kul att bli jämförda med Stockholmsklackarna i fotboll... tyvärr orkar vi bara skrika/sjunga 50-55 min/match 3 ggr/vecka... usch så dåligt :roll:
Användarvisningsbild
Putte#24
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » fre dec 12, 2003 8:40 am

Boo skrev: Men jag ville inte anklaga er, bara tipsa om vilken stämning det blir om man sjunger hela tiden i en ishall...

då vill jag bara tipsa dej om att följa med på en bortamatch....
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav Bizon » fre dec 12, 2003 9:40 am

Det är lite lättare att vara fotbollssupporter då dom bara spelar en match var åttonde vecka eller vad det är???

Men vi kanske e kass men jag har inte märkt det under dom här 3 åren för det är inte många matcher vi har fått stryk på läktaren, men som sagt vi måste höja oss och bli som Stockholmarna för dom är ju bäst i världen??

Gämnför dom med engelska supportrar så e det inte så jävla bra där uppe heller!
Användarvisningsbild
Bizon
Forumdemon

Inläggav Bortsprungen Lakej » fre dec 12, 2003 11:20 am

Lakers Lakejer håller klar elitserieklass, åtminstone om man jämför med klackar från lag som Malmö och Frölunda men det är klart Boo kanske jämför med någon annan serie. Då jag bor i Göteborg brukar jag med jämna mellanrum kolla in frölunda. Vill du snacka om en klack som bara består av folk som har halsduk skall du gå dit. Jag tror aldrig jag har hört klacken- men däremot slutar de aldrig dunka på sina trummor. Det är nog bäst för Rögle att de inte går upp till elitserien för jag menar hur skulle de klara matcherna i scandinavium. Fick äran att uppleva malmös klack några gånger också. Varje gång körde de Hata Göteborg några varv och sen var det tyst.

Delar av inlägget raderat pga personangrepp
Användarvisningsbild
Bortsprungen Lakej
Forumentusiast

Inläggav Piggelin » fre dec 12, 2003 12:25 pm

Jag har lösningen på problemet.
Boo går på fotboll och vi går på hockey. Simsalabim.
Användarvisningsbild
Piggelin
c/o LL´s Forum

Inläggav NiGy » fre dec 12, 2003 1:50 pm

Piggelin skrev:Jag har lösningen på problemet.
Boo går på fotboll och vi går på hockey. Simsalabim.

Nu var vi minsann klarsynta, må jag säga! ;-)
Klockren lösning Piggelin!
Alla har rätt till min åsikt!
Användarvisningsbild
NiGy
Forumproffs

Inläggav alfax » fre dec 12, 2003 3:22 pm

KLOKRENT,JAAAA,håll dej till Stockholmslagen i fotboll och skit i VÅR hockey.
Ingen match är spelad förrän den är slut!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Boo » fre dec 12, 2003 4:03 pm

Guuuud vad pinsamma ni är!!! Fortfarande världsbäst...
JAg kan säga att ni sjöng inte 55 minuter, jag kan säga att jag håller klackkulturen fan så mkt högre på svenska fotbollsarenor än engelska, och jag har sett mkt engelskt live. Och jag kan hålla med om att det är mkt fler hockeymatcher vilket är tuffare, men när ni ändå är därvarför inte sjunga? Och Piggelin, du har rätt, jag ser hellre idrott med stämning så du slipper mig!
Boo
Forumamatör

Inläggav alfax » fre dec 12, 2003 4:08 pm

GÄSP!!!!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Per Carlsson » fre dec 12, 2003 4:10 pm

Boo,

helt seriöst nu.

tyckte du inte att vi sjöng matchen igenom och hade ett jävla bra tryck matchen igenom ?

vart stog du i hallen ?
Användarvisningsbild
Per Carlsson
c/o LL´s Forum

Inläggav Räven » fre dec 12, 2003 4:15 pm

Smaken är tydligen delad, jag har sett en del engelska fotbollsmatcher och det kallar jag för stämning, jag har aldrig upplevt något liknande i svensk fotboll, den saken är klar.

När det gäller hockey, som det här forumet handlar om, så tycker jag fortfarande att lakejerna håller bra standard och jag tycker kanske också att man inte bör yttra sig efter att man sett en match. :wink:
Användarvisningsbild
Räven
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 12, 2003 4:19 pm

Räven. nu skiter vi i vad Boo tycker och åker till Oskarshamn ,skulle inte förvåna mej att deras tidning skriver,precis som alla andras på bortamatcherna , "lakejerna dominerade på läktaren.!"Vilken klack!!!
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav buck » fre dec 12, 2003 4:21 pm

Boo har ju egentligen fattat galoppen...
det är SKITENKELT att provocera Lakejerna... ;) alla hugger som burmans plock direkt!
buck
c/o LL´s Forum

Inläggav alfax » fre dec 12, 2003 4:24 pm

Och är man dessutom avundsjuk så förstår jag han......
Användarvisningsbild
alfax
c/o LL´s Forum

Inläggav Boo » fre dec 12, 2003 4:28 pm

Ja, i första perioden hörde jag inte er, helt ärligt. Jag stod vid kiosken..
VArför inte istället försöka att vara lite ödmjuk och inse att det finns saker att förbättra?? Är laget bäst i sverige oxå eller
Boo
Forumamatör

Nästa

Återgå till Klacken