Jag förstår inte riktigt hur man kan såga lagbygget _så_ mycket som vissa gör här inne.
Backsidan ser milsvida bättre ut än tidigare år. Den enda backen som överhuvud taget lämnar ett tomrum efter sig är Holös, men där har vi fått in Murphy. Sen ersätter Varakas, Eriksson och Larsson.. Linder, Karlsson och Kalle. Det finns inte i min värld att det inte skulle vara en uppgradering.
Forwardsidan ser också mycket bättre ut. Urbas, bois, savve, hjalmar och daggen ( 23p TOTALT ) har ersatts av:
Åslin, Lasch, Rakshani, Lajunen och Malte. Vem tror att dessa 5 herrar presterar mindre poäng? ( Jag tror att de når 23p efter 15 omg. redan
) Tycker redan innan Armstrong blev klar att forwardsidan såg bättre ut, även inräknad att vi tappat Hlavac. Nu tillkommer Armstrong och det ser oerhört ljust ut.
Målvakterna är ett frågetecken dock. Norrena visste man vad man kunde förvänta sig. Munroe är ett frågetecken. Har inte så mycket mer att säga om det, får vänta och se helt enkelt.
Slutsats: Målvakterna är ett frågetecken. Höjer också ett varningens finger mot en något tunn trupp och vi får hoppas att det inte blir många skador. Men... I mina ögon är detta den bästa truppen vi någonsin haft. Så om ni inte tippade VLH toksist förra året med undergång och säker konkurs som följd, så förstår jag inte hur ni ens kan tänka tanken i år.